Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

kogutor

Megane III phII Nadmierne zużycie oleju

Recommended Posts

Kaszkaj ciężki i żeby nim się sprawnie poruszać to trzeba cały czas gnieść, co pewnie przekłada się i na zużycie wszystkiego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A Sc3 Grand jest lekki ?

Tu jeszcze jeden filmik o eksploatacji i oleju > link <

Edytowano przez witman

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czy moglibyście napisać, w jakich sklepach we Wrocławiu można dostać olej ELF 5W40? A jeśli zakup przez Internet, to który (wiarygodny) sklep? Dzięki z góry.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja w poniedziałek zamówiłem olej i filtry na ucando.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś z posiadaczy 1.2TCe ma na książce taką naklejkę z informacją o wymnie oleju silnikowego i filtra po przejechaniu 1500-2000km ?

 

 

 

olej książka.jpg

Edytowano przez witman

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 8.02.2019 o 17:57, ABCMegane napisał:

Czy moglibyście napisać, w jakich sklepach we Wrocławiu można dostać olej ELF 5W40? A jeśli zakup przez Internet, to który (wiarygodny) sklep? Dzięki z góry.

 

czesc tutaj zakupuje oleje, filtry, i inne ostatnio czujniki do kół. Polecam. https://www.renault-czesci.pl/produkty/renault-megane/megane-iii-2008-2015/zestaw-serwisowy/silnik-1-2-tce-h5f,2,1261

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przejechałem 10kkm od wymiany silnika i nie zauważyłem aby silnik "pił" olej. Dziękuję wszystkim za porady z tym tematem związane.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj dostałem telefon z serwisu że wymieniają mi silnik. Mam nadzieję, że to definitywnie rozwiąże sprawę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Informacja ze strony francuskie.pl: "Ponad 400.000 samochodów marek Renault, Nissan, Mercedes i Dacia może mieć poważny problem z silnikiem 1.2 TCe!":  < link >

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Mnie nadal zastanawia dlaczego nie widujemy tych silników w naszym warsztacie, a jak są to na proste serwisy: świece, filtry, olej i jakoś wszyscy właściciele z którymi zawsze rozmawiam są zadowoleni, w żadnym 1.2TCe jeszcze rozrządu nie robiliśmy w zaprzyjaźnionym ASO mechanicy też nie widzą rażących problemów, jedynie potwierdzają problemy w niektórych z nowo zakupionych autach w których usuwano usterki na gwarancji i znają przypadki wymiany całych silników bez osprzętu.

 

Jedynym zainteresowanym profilaktyczną wymianą rozrządu był kolega @darekgt który po diagnozie i konsultacjach odpuścił sobie temat, bo wszystko pracuje idealnie. 

Z tego co pamiętam kolega @darekgt ma 1.2TCe od nowości i serwisuje je skrupulatnie.

 

       

Edytowano przez witman
  • +1 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, witman napisał:

Mnie nadal zastanawia dlaczego nie widujemy tych silników w naszym warsztacie

Bo wolą dolewać wiadra oleju niż zrobić "kapę" silnika xD

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Koledzy, tak jak Witman napisał ja serwisuje cały czas samochód, robię wymiany częściej niż producent przewiduje i tyle, najechane mam 104 tyś.km. Silnik bierze olej 1,3 litra na 10-11 tyś.km. zawsze ten litr na dolewkę mam żeby zrobić te 10-12 tyś.km i wtedy wymieniam olej i filtr. Jeżeli chodzi o rozrząd to zaczynam słychać go na zimnym silniku przy przyspieszeniu w okolicach 2800 obr/min. Olej rozgrzany nie słychać rozrządu. Ale i tak zbliża się wymiana paska osprzętu to zamiast wymieniać pasek przy 130 tyś zrobię to wcześniej i profilaktycznie wymienię cały rozrząd razem z pompa oleju i podzespołami oraz pompę wody razem z chłodziwem. Części wyniosą mnie kolo 1600 zł + 3500 zł wymiana w ASO ale będę miał spokój na kolejne 110 tyś.km. Mam nadzieje że ASO sprawdzi skrupulatnie silnik i powymienia części. Samochód od nowości w moich rękach wole profilaktycznie wymienić rozrząd niż później profilaktycznie kupić nowy silnik który mnie później wyniesie kilka może kilkanaście tyś. zł. Ogólnie rzecz biorąc nie mogę narzekać na silnik bo nic się złego i rażącego nie dzieje, ale dla mojego spokoju ducha chce wymienić rozrząd przy okazji wymiany płynu chłodniczego i paska osprzętu z podzespołami, żebym i ja i moja żona podczas mojej nie obecności w kraju przez 2 miesiące miała spokojną głowę i się nie martwiła.

Edytowano przez darekgt

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

W moim wcześniejszym ScII 2.0 16V F4R którego miałem od nowości dolewałem ~0,25/1000km, podobnie było w żony MII 1.6 16V K4M, więc 1,3 litra na 10-11tys.km to i tak połowa tego co ja dolewałem do 2.0 F4R. Faktem jednak jest, że do naszych obecnie eksploatowanych dwóch 1.4TCe nie muszę dolewać oleju wcale, a wymiany robię co 10-12tys.km.

 

 

Edytowano przez witman

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Może to jest też kwestia wymiany pierścieni na tłokach ale tego nie jestem pewny, nie wiem czy podczas wymiany rozrządu jest możliwość sprawdzania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...