Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

Recommended Posts

A może chodzi o czujnik zapięcia pasa? Tylko to widać ewidentnie na tablicy przyrządów. Niektóre auta mają też czujnik obecności człowieka na fotelu. A sprawdzałeś styki na sterowniku airbag? Luźne złącze czy coś?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, Pitrek napisał:

A może chodzi o...…..

Czujnik zapięcia pasa raczej odpada - działa prawidłowo

Czujnika zajętości fotela nie ma w tym modelu

Spróbuje się dostać do sterownika w tunelu środkowym i sprawdzę złącza

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
14 godzin temu, oil napisał:

Czy czujnik położenia fotela kierowcy ma coś wspólnego z tą kontrolką?

Należy sprawdzić jaki obecnie błąd pokazuje przyrząd diagnostyczny. Czujnik położenia fotela kierowcy powinien wskazywać opór 100 lub 400 omów, jeżeli pokazuje inaczej to będzie wyświetlać kontrolkę serwis.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czujnik wskazuje prawidłowe wartości 100 i 400 omów

 

Dodam jeszcze  Delphi - wskazuje jeszcze przy błędach df240 oraz przy df077....  "Wartość poza zakresem tolerancji" - błąd stały - cóż to oznacza ?? 

 

PS. ktoś z Bydgoszczy/Inowrocławia z CLIPEM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Występowanie tych dwóch błędów jednocześnie wskazuje na problem z wtyczką pod siedzeniem kierowcy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tylko dziwni mnie jedno - kostkę sprawdziłem i wszędzie prąd przechodzi przez piny

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam takie błędy, taśmę wymieniłem na nową, wtyczkę pod fotel odpinałem, wpinalem i nic. Pomożecie? 

IMG_20190523_202855.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A jakim programem sprawdzałeś. Sprawdź jeszcze wtyczki do poszczególnych elementów, zobacz czy wiązka nie jest przetarta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Delphi, na weekendzie zagladne jeszcze raz 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U siebie też sprawdzałem Delphi i na moje to można sobie ten program w buty wsadzić

 

Wykrył dwa błędy na fotelu kierowcy a nie wykrył odpiętej wtyczki poduszki fotela pasażera:?:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

I mnie dopadła usterka Airbag+Service. Od kilku dni bez przerwy świecą się Airbag i Service, około pół roku temu kontrolka zapaliła się na chwilę, później jeszcze kilka razy też chwilowo.

Zdemontowałem fotel kierowcy, żeby sprawniej dostać się do wtyczek. Wcześniej odłączyłem akumulator. Wszystkie sprawdzone i popsikane sprayem "kontakt". Podobnie fotel pasażera oraz wtyczka poduszki za schowkiem i w kierownicy. Nie pomogło.

Zdemontowałem kierownicę i sprawdziłem wtyczki - zmierzyłem taśmę zwijacza i nie mam przejścia na pinach 5, 6 i 7. Przed chwilą kupiłem taśmę wraz z wtyczkami (koszt 80 pln). Dojdzie paczka to będę wymieniał (na końcu podam link do dobrego tutoriala).

 

Podczas przeglądu wtyczek trafiłem na kilka nieznanych mi rzeczy. Poproszę doświadczonych kolegów o pomoc i odpowiedzi na moje pytania.

1. Co to za urządzenie? (znajduje się pod wykładziną, tam gdzie są schowane w podłodze wtyczki pod fotelem kierowcy):

01.thumb.png.81b14156b7b86a93ceed8c3f1080a673.png

2. Do czego służy ta krańcówka pod fotelem kierowcy? Powyżej to wtyczka do napinacza pasów?

02.thumb.png.3f07507db2f410fecc001d375a3bf7f7.png 05.thumb.png.9d02693a2888c9374bcd3ffdfde08f8b.png

3. Czy dobrze zgaduję - (1) wtyczka główna - poduszka, napinacz, podgrzewanie, (2) wtyczka do poduszki fotela, (3) przekaźnik podgrzewania fotela?

03.thumb.png.d1afc51f3e6ef9d38296516057f52f50.png 04.thumb.png.4a1c5761aa3cdd436d88d305b2acef1a.png

 

Wymiana taśmy zwijacza:

 

Edytowano przez piottro1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Panie i Panowie ja natomiast mam zupełnie inny problem w Megane II Ph I 2005r 2.0 T z tymi wspaniałymi dwoma kontrolami ...

Mianowicie u mnie wogole się nie zapalają ani na zapłonie ani pomimo tego że mam uszkodzona taśmę kierownicy a także podczas mode test zegarów wogole się nie zapalają. Co z tym zrobić i gdzie szukać powodu ? 

DrNO pomocy!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Krańcówka to czujnik położenia fotela kierowcy, decyduje o stopniu napełnienia poduszki.

  • +1 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki.

A pierwsze zdjęcie ktoś rozpoznaje?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To jest czujnik ABS-ESP. Czyli czujnik obrotu wokół własnej osi i przyśpieszenia poprzecznego.

  • +1 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
16 godzin temu, BlackShadow napisał:

Panie i Panowie ja natomiast mam zupełnie inny problem w Megane II Ph I 2005r 2.0 T z tymi wspaniałymi dwoma kontrolami ...

Mianowicie u mnie wogole się nie zapalają ani na zapłonie ani pomimo tego że mam uszkodzona taśmę kierownicy a także podczas mode test zegarów wogole się nie zapalają. Co z tym zrobić i gdzie szukać powodu ? 

DrNO pomocy!!!

Może ktoś żarówki zdemontował z deski zegarów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Paczka z taśmą dotarła dzisiaj. Wymieniłem i błąd zniknął :)

01.thumb.jpg.00b4e8d59b84833836c52b9db4037ca6.jpg 02.thumb.jpg.ed04067258afb5ea372818877c41ce93.jpg

Wszystko robiłem wg filmiku, który podałem wyżej.

A oto przyczyna:

IMG_1887.thumb.jpg.de20f37cc9aaae992d6527f3ed3fc98d.jpg

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

u mnie taśma zerwałą się przy wtyczce. Polutowałem, przejścia niby są, ale kontrolka nie zniknęła - wymienię taśmę na nową. 

Ale mam pytanie związane z "pająkiem" jak montowałem go na miejscę, wpinałem trzy wtyczki wychodządze z kolumny kierowcy. Czerwoną podłużną i dwie pozostałe, na lewo i prawo od tej czerwonej. Nie mam w aucie tempomatu. I tu rodzi się pytanie, gniazdo po lewej stronie pająka nie ma u mnie Pinów, tylko taką blaszczkę trzymającą wtyczkę. Czy tak to powinno wyglądać? Czy coś jednak jest nie tak i ona odpowiada za wpięcie Airbag? - Może źlę włożyłem taśmę z pinami? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak to gniazdo wygląda u mnie - są piny:

image.thumb.png.1ad7aebbf417785c9389737661f4c2a8.png

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, kusiu napisał:

...tylko taką blaszczkę trzymającą wtyczkę. Czy tak to powinno wyglądać? Czy coś jednak jest nie tak i ona odpowiada za wpięcie Airbag? - Może źlę włożyłem taśmę z pinami? 

Chyba źle złożyłeś gniazdo. Blaszkę trzeba włożyć pod piny. Jak nie masz tempomatu to pinów masz 5 a nie 7. A jeżeli masz przejścia na pinach i poprawisz blaszkę, to wszystko powinno działać. Popatrz dokładnie 

 

Edytowano przez wenom44
Doprecyzowanie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki chłopaki, rozbiorę i złożę ponownie. Mam przy okazji pytanie, na znanym portalu aukcyjnym można kupić taśmę z końcówkami 7 PIN, czy mimo iż mój zwijacz nie korzysta z dwóch pinów, mogę tę taśmę zastosować?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Można, ale tempomatu z tego nie będzie. Nie będziesz miał wyjścia na 2 dodatkowe piny. Przylutujesz to, ale nie masz kabelków od tempomatu. Musiałbyś wymienić te wiązki, które łączy taśma z dwóch stron. Sprawdź tą blaszkę. Prawdopodobnie nie potrzebujesz nowej taśmy.

Edytowano przez wenom44
Doprecyzowanie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sądzę, że tak. Wtyczka tempomatu jest wolna w kierownicy. Tak jest u mnie, też nie mam tempomatu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Panowie. Okazało się, że przy montowaniu elementu z taśmą do elementu z manetkami, nie wyjąłem tej metalowej blaszki i zagięły mi się piny. Zdemontowałem "pająka", wyjąłem blaszkę, naprostowałem piny, złożyłem i błąd po 10 sekundach od odpalenia auta zniknął. Myślę, że taśmę i tak wymienie na taką z gotowymi końcówkami - można ją kupić na chińskim portalu (te same sprzedają na naszym polskim z podwójną przebitką). Jakoś nie jestem pewien, co do jakości moich lutów :) Jeszcze raz dziękuję!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...