Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl


Ramki pod tablice rejestracyjne - dopisz się do listy


enkawudzista

Scenic 3 1.9dCi 130 wysokość aku 175mm czy 190mm?

Recommended Posts

Witam.

Potrzebuję wymienić akumulator w Scenic III (2011 rok) 1.9dCi 130.

Orginalny ma 70Ah/720A i rozmiary 278x175x190 (mm).

Szukam podobnego, żeby nie miał za dużo większej pojemności niż te 70Ah, no i nie mniejszy prąd niż 720A.

Niestety markowe do 74Ah mają mniejszy rozmiar, konkretnie wysokość mają 175mm, czyli o 15mm mniejszą niż mój orginalny.

Pytanie, czy wkładaliście może już taki o 15mm niższy akumulator do tego samochodu?

Bo wygląda, że ten metalowy docisk przytrzymujący aku od góry nie ma żadnej regulacji i nie będzie trzymał niższego aku.

Problem też z "szyną przewodzącą", która jest dokręcona do klemy minusowej, ta szyna biegnie poziomo i jak będzie niższe aku to będzie ją trzeba wyginać do dołu, żeby sięgnęła klemy.

Załączam zdjęcie starego aku w aucie.

Może jaką podkładkę z czegoś (plastikową?) pod aku podstawić o grubości 15mm i wtedy będzie wszystko ok?

Please podzielcie się doświadczeniem.

Dzięki. Stjopa.

post-49656-0-35916800-1452548185_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

looknij na mój akumulator - jest jeszcze mniejszy od Twojego.

ale jakie ma parametry to jeszcze nie wiem.

napewno duży prąd rozruchowy, jak na dizla :)

 

thumb_hosting_zdjec_1452548727__scenic_iii_akumulator.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hej.

Faktycznie ten aku do 1.5 dCi 110 KM wygląda na sporo krótszy.

Ale wysokość ma raczej jak mój orginalny 190mm, bo te 2 szyny do klemy idą poziomo, nie są wygięte w dół.

No i ten docisk z góry przylega ładnie.

Nie widać wszystkich oznaczeń, żebym mógł sprawdzić w googlach jakie ma rozmiary.

Jak będziesz go jeszcze oglądał, albo ma zdjęcie z innego kąta, to spisz please.

Czy myślicie, że można grubą na 15mm "deskę" plastikową pod aku dociąć i podstawić?

Czy nie ma tam od spodu jakichś kanałów wentylacyjnych?

Dzięki. Stjopa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ktoś na grupie polecał Tuborg Gold 77Ah 800A. I rzeczywiście jest niższy. Długość [mm]: 278mm Szerokość [mm]: 175mm Wysokość [mm]: 175mm. Na szczęście mój, mimo wieku, jeszcze kręci :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chciałem sprawdzić na My Renault czy tam coś piszą jaki orginalnie był (może być) aku, a widzę, że coś się pozmieniało.

Załączam obrazek.

Nie wiem gdzie kliknąć, żeby zobaczyć wszystkie opcje auta.

Gdzie tego teraz szukać?

post-49656-0-47203700-1452617000_thumb.png

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ktoś na grupie polecał Tuborg Gold 77Ah 800A. I rzeczywiście jest niższy. Długość [mm]: 278mm Szerokość [mm]: 175mm Wysokość [mm]: 175mm. Na szczęście mój, mimo wieku, jeszcze kręci :)

Pewnie ja :)

Wysokość 190 mm ma Tuborg Gold 82Ah, albo 66Ah, ale ten słabszy jest krótszy.

Niewiele od Golda różni się Silver i tutaj wersja 80Ah ma 190 mm wysokości.

Niższą wysokość ma Tuborg Black, który też ma 3 lata gwarancji, ale niższy prąd rozruchowy, 760A przy 78Ah.

Do tego auta spokojnie możesz wrzucić akumulator ok. 80 Ah.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jak będziesz go jeszcze oglądał, albo ma zdjęcie z innego kąta, to spisz please.
na razie się nie zanosi bym maskę dźwigał do góry - leje mocno deszcz :(

 

Czy nie ma tam od spodu jakichś kanałów wentylacyjnych?
zawsze możesz podłożyć jakąś grubszą gumę, która ma otwory. cos takiego, jak są wycieraczki do obuwia :)

 

Dodano: 12 sty 2016 - 22:01

Nie wiem gdzie kliknąć, żeby zobaczyć wszystkie opcje auta.Gdzie tego teraz szukać?

pozmieniało się ze 3 tygodnie nazad.

nie ma już dostępnych tych opcji wyposażenia. na życzenie mogą przysłać na @, ale to już nie taka fajna lista i dane z ASO też mają mocno nieaktualne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

o masakra... trochę trwało zanim zrobiłem fotkę... :)

BTW - ta obejma metalowa jest odkręcalna z jednej strony (od przodu) a z tyłu jak?

 

thumb_hosting_zdjec_1453540328__2016-01-22_akumulator2.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z tyłu jest uchwyt.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie znalazłem jeszcze sensownego materiału na podkładkę grubości 15mm.

Samochód od tego 4-go stycznia odpala już bez problemów, ale wiadomo jest dużo cieplej...

Przeprowadziłem dochodzenie i wyszło mi, że wtedy nie odpalił rano po 4-dniowym postoju

wliczając 4 noce z temperaturami: -10, -10, -15, -15

Więc zakładam, że nawet aku w dobrym stanie (choć już 5 letni) miał prawo nie odpalić, ale już teraz wszystko będzie dobrze... :-)

Czy to zbyt optymistyczne założenie?

Boję się wkładać 77Ah, a nawet te 74Ah, skoro orginał to tylko 70Ah, którego i tak pewnie nie doładowywałem w pełni na krótkich dojazdach do pracy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Są takie otuliny do rur plastikowych z gąbki 2 zł metr ucinasz kawałek podkładasz i po sprawie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

taka guma jest elastyczna, łatwa w docięciu i spełnia swoje zadanie.

nie wiem, co ma za znacznie, że miękka <_<

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie oryginalny akumulator był 74 Ah.

Obojętnie jakiej pojemności nie dasz, to jak będzie niedoładowany, to nie ma znaczenia jaką będzie miał pojemność.

Jeżeli wsadzisz 80 Ah, to alternator bez problemu go naładuje.

Przy rozruchu powiedzmy, że pobierasz łącznie 2 Ah i nie ma znaczenia, czy będzie aku 60, czy 80, bo będzie pobrane tyle samo.

Dokładnie tyle samo alternator musi potem wpompować w akumulator, a to jaką będzie miał pojemność, to alternator nie obchodzi.

Jeżeli będzie szwankować ładowanie, to po prostu ten o mniejszej pojemności szybciej wyzionie ducha.

Dużo większe znaczenie od pojemności ma zdolność do przyjmowania ładunku, czyli szybkość ładowania.

W ostatnich testach wykonanych w Szwecji porównywano kilka akumulatorów o takiej samej pojemności.

Okazało się, że najlepszy po odpaleniu do stanu wyjściowego ładował się w czasie 8 min, a najgorszy prawie 14 min.

Co to dla Ciebie oznacza?

Jeżeli pokonujesz odcinki, podczas których od zapalenia do zgaszenia auta upływa 10 min, to pierwszy będzie zawsze naładowany, a drugi bardzo szybko padnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nie wiem, co Wy z tym niedoładowaniem!

70Ah a 77 Ah, to tylko 10% pojemności więcej!

poczytajcie w testach ile pojemności ma (i jakiej marki) akumulator, a dowiecie się że napis 70Ah może oznaczać 55Ah rzeczywistej pojemności.

np. prywatny test tutaj:

http://www.akubiz.biz/artykul,264,sprawdzamy-najtansze-akumulatory-74ah-z-allegro

 

poza tym jeśli akumulator się rozładowuje (np. w wyniku rozruchu silnika), to po uruchomieniu silnika alternator ładuje go z największą mocą i amperażem, by uzupełnić "brak" prądu. dawka jest maksymalna aż do naładowania. trzeba by chyba jeździć po 1-2 km by nie doładować akumulatora, ale tak to chyba tylko kurier jeździ. oczywiste jest to, że permanentne ładowanie akumulatora maksymalnym prądem skraca jego żywot, ale czy ma znaczenie 6 czy 7 lat życia akumulatora, jak dzisiejsze akumulatory są robione by nie były wieczne?

 

IMHO nie ma co przesadzać z niedoładowaniem akumulatora - trzeba brać co pasuje <ok>

mamy w samochodach alternatory, a nie prądnice!

Edytowano przez mrarek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że aku na takiej podstawie będzie drgał co z kolei przeniesie się na połączenia - kable i te blachy.

Chyba najprościej jest kupić dopasowany akumulator. Patrzyłem to YUASA ma 190mm, Bosch też ma 77Ah 190mm. Varta faktycznie ma tylko 175mm

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

miękkie amortyzuje, tłumi.

więc nie drga i nie skacze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zerknijcie sobie na mój (grudzień 2010r.), oryginalny, nie dotykany od nowości. Tej zimy zaczął słabnąć ale jeszcze daje radę. Co powiecie na jego pojemność?

 

thumb_hosting_zdjec_1454524418__aku.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Prawidłowa, takie szły na tzw. zimne kraje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W moim też akumulator ma 85 Ah.

post-11985-0-46723300-1454531733_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No to o co chodzi z tym biadoleniem, że 74 już za duży bo oryginał miał 70? Gdzieś czytałem, że były dwa typy alternatorów ale u mnie jest raczej ten słabszy i jakoś daje radę z 85.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hej.

Minął rok, w międzyczasie było ok, tylko w wakacje mi się jeszcze rozładował, jak stał 3 dni nieodpalany, a co chwila otwierany i lampki wewnętrzne się często zapalały.

No i dopiero teraz w styczniu po jednej mroźnej nocy nie mogłem odpalić.

Więc zdecydowałem się na Varta Silver E44 77Ah z rozmiarami identycznymi jak orginał, a pojemnością większą o 10% od orginału.

Aku 310zł, wymiana 30zł (nie tak mało, ale sam kombinowałem i nie dałem rady wyjąć).

Dzięki za wszystkie porady.

Pozdrawiam. Stjopa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×