Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

DAREN

Megane II phI Zmiana turbiny z 120KM na 130KM w 1.9 dci

Recommended Posts

Witam

Mam takie pytanko czy w silniku 1.9 dci 120KM da rade wstawić turbinę z 130KM?

Na pewno wymienić należy kolektor wydechowy kata i rurki przyłączeniowe dopływ i odpływ oleju. rury dolotu powietrza z filtra jak i te do IC. i podłączenie płynu chłodniczego do turbiny.

Powiedźmy ze mechanicznie ograne wsio ale czy podciśnienie będzie działało odpowiednio i sterowało turbina?

Może jakieś pomysły lub sugestie?

tylko nie pisać mi sprzedaj i kup drugi samochód. Chodzi mi o mod wymiany na mocniejsza i żywotniejszą turbinę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mój znajomy ma lagę i 260 tyś na oryginalnej turbinie (120konna) ale nie spieszy się z gaszeniem po jeździe jak i ruszaniem zaraz po odpaleniu (normalna sprawa przy turbodieslu). Jak coś chcesz modzić to załóż pompę oleju od 130konnej (z miską i łańcuchem)ewentualnie jak jesteś przewrażliwiony to większy filterek manna stosowany w dci z Volvo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przełożenie turbiny ze 130 KM do 120 KM, to zadanie z tych prawie niewykonalnych.

Oprócz tego co wymieniłeś inny jest jeszcze kolektor wydechowy i podejście do wydechu.

Jeżeli rurki olejowe przy turbinie są drożne, to sprężarka w wersji 120 KM jest naprawdę żywotna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

pare info na temat wymiany bo na pw pytają osoby o zmianie tej turbinki

Mam już skompletowaną listę elementów potrzebnych do wymiany turbinki na wersje 130km

Potrzebujemy:

- kolektor wydechowy z 130KM

- kolektor ssący z 120KM z wersji z chłodnica spalin. Były takie wersji ale bardzo mało, EGR wtedy był montowany w obudowie chłodnicy spali a nie w kolektorze ssącym.

- rurka doprowadzająca olej do turbiny z wersji 130KM Jest inna niż w 120KM

- rurka odprowadzająca olej do misy z wersji 130KM

- węże wodne z trójnikami do turbinki lub magistralke węzy od termostatu do nagrzewnicy w kabinie (bo to tu jest wpięte chłodzenie turbiny.

- rurę gumowa łącząca turbinę z metalowa rura do IC

- rura powietrza łącząca turbinę z filtrem powietrza z wersji 130KM (przy odrobinie szczęścia uda się nawet dostać ja z wężem łączącym z odma)

- katalizator z wersji 130KM lub jego przerobienie w odcinku łączącym z reszta układy wydechowego.

 

kolektor ssący zostaje z wersji 120KM plus rura aluminiowa z gaszakiem żeby nie przerabiać gaszaka. Kolektor musi być z 130KM żeby udało nam się powiesić turbinę. Przy takiej konfiguracji kolektorów możemy wywalić na stale zawór EGR poprzez zaspawanie wlotu spalin w kolektorze ssącym i wylot spalin do egr z kolektorze wydechowym, przez co nie musimy montować chłodnicy spalin z wrsji 130KM. W planach również wizyta w VAGtune do mirasa na s hamowanie i usunięcie z ECU egr-a ale to już po uruchomieniu nowej turbinki.

Na chwile obecną połowę gratów już mam a dalsze są zamówione i nadal szukam na razie mi nie śpieszy ale coraz bliżej do tego dnia wywalenia starej turbinki.

orientacyjny koszt to koszt regenerowanej turbiny 120KM oczywiście bez wizyty w vagtune a dokładnie podam po wykonaniu ile mnie to wyniosło.

pozdro

Edytowano przez DAREN

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Udało się wymienić turbinę ? Jeśli tak to pochwal się nam. Jakie efekty?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam. Nareszcie prace ruszyły i jak widać turbina już w aucie siedzi, nie obyło się bez małych niespodzianek w trakcie ale z tym się liczyłem. Obecnie został mi wydech jeszcze do przerobienia.

Cała operacja jest wykonywana w megane 2 ale jak widać gaszak można zamontować tak jak w lalce :)

resztę opiszę jak już ukończę.

 

Dodano: 17 sie 2016 - 21:40

auto poskładane i wszystko dział jak należy :)) turbo też ładnie się załącza na oryginalnym programie ... egr został całkowicie fizycznie i mechanicznie wywalony pozostało tylko w ECU go wymazać aby nie zmieniał mieszanki czy coś :)

post-2544-0-51262500-1470344698_thumb.jpg

post-2544-0-49522200-1470344707_thumb.jpg

post-2544-0-93740900-1470344712_thumb.jpg

post-2544-0-84989400-1470344719_thumb.jpg

post-2544-0-20176200-1470344728_thumb.jpg

Edytowano przez aston76

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gratulacje :-)

Ja obecnie próbuję wsadzić silnik z megane III 1,9 130KM do laguny II po lifcie, ale silnik jeszcze stary 120KM.

W megankach i scenicach III turbo jest jeszcze inne niż u Ciebie DAREN. Po pierwsze chwyt powietrza jest od strony koła pasażera, po drugie nie ma chłodzenia wodą. Turbo sztywno wisi na kolektorze i wsporniku przykręconym do bloku silnika. Jutro postaram się przerzucić osprzęt i zobaczę jak to będzie z kolektorami. Jak wszystko się uda zgrać to powinno fajnie jeździć, silnik ma niecałe 40kkm :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dzięki

myślałem o MIII ale to już by była duża rzeźba :D ale nie mówię że się nie uda ... jak rzuciłem pomysł na tym forum i laguny to od razu dostałem wiadomości aby się nie bawić bo to rzeczy z niewykonalnych :D hehehe jak widać wykonalne to jest i wszystko śmiga jak należy nawet udało mi się uruchomić chłodzenie cieczą turbo.

turbo w M3 widziałem że jest inne jak i cały dolot. ale to już inna bajka niż to co ja zrobiłem łączac kolektory z wersji 120 km i 130km. i tak powiedzmu się na milimetry udało wsio upakować.

 

Dodano: 21 sie 2016 - 13:41

auto śmiga już 1000 km po naprawie i nic się nie dzieje negatywnego. pare zdjęć.

post-2544-0-25380400-1471779611_thumb.jpg

post-2544-0-90206700-1471779621_thumb.jpg

post-2544-0-29339200-1471779633_thumb.jpg

post-2544-0-64724800-1471779657_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 26.03.2016 o 19:38, DAREN napisał:

- kolektor ssący z 120KM z wersji z chłodnica spalin. Były takie wersji ale bardzo mało, EGR wtedy był montowany w obudowie chłodnicy spali a nie w kolektorze ssącym.

 

Czy rozchodziło się Autorowi tematu o ten kolektor co w załączniku? Posiada ktoś zdjęcie czego należy szukać?

M_Z_EGR_47_01_PL.thumb.jpg.73e8ba00fb0a464fdff153b2b79a3b52.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak to ten kolektor

Zmieniasz turbin na 130 km? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Planuje przygotować wszystko sobie na wiosnę. Planuje jeszcze zwiększyć moc, a tuner mi zaproponował właśnie turbo ze 130KM, IC i wydech o większej średnicy niż seryjny 2,25".

 

Seryjne rozwiązanie układu cieczy w 120KM wygląda tak? 1.thumb.png.e719c33f26716f9c51559e7c0a9e7ea2.png

Dobrze rozumiem? Jak bym w przypadku turbo ze 130KM zastosował takie rozwiązanie zamiast trójników to miało by to sens? Bezpośrednio z termostatu wąż szedł by na zasilanie turbiny, a wyjście z turbo do nagrzewnicy. 2.thumb.png.f6c05737ea7eb444830096e9bcefeb00.png

Czy w przedstawionym na drugim obrazku zasilanie cieczą turbo nie będzie przeszkadzało w nagrzewaniu się auta? W teorii turbo szybko się nagrzewa, więc i płyn szybciej powinien osiągać temperaturę roboczą. Czy ciśnienie płynu jakie występuje na przewodach do nagrzewnicy wystarczy do chłodzenia turbiny? Czy może lepsze wyjście trzecie bądź czwarte?

3: 3.thumb.png.792601680de440bcc7f4f6d5d72924d8.png

4:4.thumb.png.f08f58c46f8b4645fa919aaf6a7ef2f7.png

 

 

P.S. Tak wiem, że grafik ze mnie marny ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tylko przy zmianie turba na 130KM zmień odrazu pompę olejowa na ta z wersji 130KM wraz z miską. 

różnica polega na ciśnieniu oleju przez pompę olejowa.

turbo z 130KM potrzebuje większego. przerabiałem ten temat i jedno turbo padło właśnie przez złe ciśnienie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Już jest dawno zastosowana ta pompa oleju ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jak coś to mam jeden kolektor ssący pod taką modyfikację oraz wydechowy pod turbinę 130KM oba wymagały modyfikacji

poźniej robiłem jeszcze inny.

 

 

WP_20160710_17_45_01_Pro.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest zrobione wzmocnione sprzęgło z dociskiem Valeo, brak kata, końcowy wydech z RSa, zaślepiony egr oraz m.in. zmieniona pompa oleju na tą z wersji 130KM. To tak na szybko co mi przyszło do głowy co było robione. Ja celował bym w 180-190KM. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...