Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

szafir51

Megane II phI Kopci z rury, brak mocy, metaliczne zgrzytanie w silniku

Recommended Posts

Hej,

 

Przedwczoraj wymieniłem w aucie olej i wszystkie filtry, auto działało jak zawsze.

Wczoraj przejechałem autostradą ok. 30 km i po zjechaniu z autostrady po jakiś 5-10 km zauważyłem, brak reakcji na gaz - ok. 2000 obr/min, 5-ty bieg i auto nie przyśpiesza. We wstecznym lusterku dym.

Zatrzymałem się, żeby sprawdzić co się dzieje i tak:

- nie świeci się żadna kontrolka ostrzegawcza,

- auto odpala normalnie,

- silnik pracuje, ale daje się słyszeć delikatne metaliczne chrobotanie gdzieś w silniku,

- dym wali z rury tak, że nie da się jechać,

- mocy brak - próbowałem kawałek przejechać i jest wyraźnie słabo.

 

Od pewnego czasu zauważyłem że ciągnie olej. Kilka miesięcy temu pokazał się komunikat, że mało oleju. Faktycznie, na bagnecie było pusto. Dolałem ok. 1 litr. Potem trochę pojeździłem i po przejechaniu ok. 2500 km znów pokazał się komunikat. Znów dolałem 1 litr po przejechaniu 3000 km na bagnecie minimum. Właśnie miałem umawiać się do mechanika, żeby zdiagnozował przyczynę ubytku oleju, ale nie zdążyłem :(

 

I teraz pytanie - co padło i jak to ewentualnie zdiagnozować? Pora urlopowa i dwóch moich zaufanych mechaników ma przerwę, trochę się boję oddać komuś niesprawdzonemu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Odkręcić rurę gumową przy turbibie. Sprawdzić luzy na wirniku i ślady oleju.' jednym słowem kontrola turbiny. To tańszy wariant.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

- silnik pracuje, ale daje się słyszeć delikatne metaliczne chrobotanie gdzieś w silniku,

Jeżeli świeżo się to pojawiło to nie ma na co czekać... odstawiaj go do mechanika puki jest co ratować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

karllo

Taki mam zamiar ale nie chciałbym trafić na jakiegoś paprocha, który pół silnika wymieni. Dzisiaj spróbuję sprawdzić turbinę, poziom oleju i płyn chłodzący czy nie jest zaolejony.

 

Wyglądało to (dymienie) mniej więcej tak:

Edytowano przez szafir51

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To wolałbym aby poczekał aż wróci ten właściwy mechanik i nim nie jeździł (2/3tygodnie czekania...). Tak jak piszesz zajrzyj do turbiny, da to jakiś pogląd na sytuację. Jak nie było nic robione przy silniku to warto włożyć teraz kasę w niego na podstawowy serwis niż później od 3 do 5tyś lub więcej złotówek na reanimację...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no jeździć z pewnością nie mam zamiaru. Jeżeli miałbym pewność, że to padnięte turbo to oddam auto do firmy specjalizującej się w regeneracji turbosprężarek, bo mój mechanior i tak sam turba nie zregeneruje.

 

______________________________________

 

odłączyłem rurę od dolotu i poruszałem wałkiem turbiny - luz poprzeczny ok 5 mm, wałek lata dość luźno na boki:

 

Tak wyglądają łopatki

post-21047-0-73555200-1468308119_thumb.jpg

post-21047-0-84748200-1468308120_thumb.jpg

post-21047-0-56694400-1468308123_thumb.jpg

post-21047-0-07212400-1468308125_thumb.jpg

post-21047-0-50979700-1468308126_thumb.jpg

post-21047-0-86494000-1468308128_thumb.jpg

Edytowano przez szafir51

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie przecierałeś środka to nie widać jakoś dużo oleju. W mercedesie jak miałem to widać było strużke która płynęła w dolot a auto nie kopciło. 5mm to dość duży luz na turbinie, a krawędzie łopatek wyglądają jakby o coś przycierały, być może z tego jest ten metaliczny dźwięk

 

Wysłane z mojego HTC Desire 820 przy użyciu Tapatalka

Edytowano przez tomaszi84

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Turbina zregenerowana. Auto jeździ jak jeździło przed awarią. Sprawdzam olej, czy nie ubywa, ale chyba wszystko okej. Nic nie dymi, nic nie zgrzyta. Mam nadzieję, że turbo wytrzyma już do końca auta.

Edytowano przez szafir51

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No nie powiem, ale wirnik dojechany konkretnie, a 5 mm to nie dość duży luzy, a ogromny i niedopuszczalny. Polecam sprawdzić katalizator, bo pewne jest że olej szedł w wydech i bardzo możliwe, że jest zaklejony, a szkoda uszkodzić nową turbine niedrożnym katalizatorem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ok, to teraz pytanie: jak sprawdzić katalizator? I czy nie jest tak, że olej z kata sam się wypali po iluśtam przejechanych kilometrach?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...