Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Spalanie Renault Megane III ph III 1,2 Energy Tce 130 HB


darekgt

Rekomendowane odpowiedzi

Mnie wydaje że stacje benzynowe np. powinno być około 50 litrów, a na stacji wlejesz 51 l. czy 54 l. Kiedyś na stacji Auchan zamiast ok. 51 litrów to wchodziło prawie 55 l.!! i to kilka razy. Na innej stacji aż tyle nie wchodziło. Trzeba jeszcze zauważyć że tylne zawieszenie opada po jakiś czasie(zużywa się), opony i obciążenie z bagażnika...

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.7 - logika wypowiedzi Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

Od początku eksploatacji porównuję wskazania komputera z faktycznym zużyciem paliwa.

Tankuję na różnych stacjach, więc zakładam, że dystrybutory nie oszukują, bo rozbieżności są takie same.

Mam Megane III Ph II. Zawsze jeżdżę do zgaszenia ostatniego pola.

 

Pomiary:

Rezerwa się zapala przy zużyciu wg komputera ok 46 litrów a ostatnie pole gaśnie dokładnie 2.4 litra później.

Dystrybutor zawsze pokazuje ok 3 litry więcej niż komputer, to jest ok 7% więcej (dokładnie to średnio z 50 tankowań 3.5 litra czyli 6.5% więcej).

 

Jeżdżę w większości po mieście krótkie trasy do 5km. Średnie faktyczne zużycie mam ok 8,4 l/100km.

Wydaje mi się że wielkość przekłamania może zależeć od stylu jazdy, trudno dokładnie obliczyć ilość paliwa wtryskiwanego na podstawie czasu otwarcie wtryskiwacza, a tak to robi komputer.

Poza tym przekłamanie na minus jest w interesie producenta, klient jest zadowolony, że mało mu pali. Myślę, specjalnie tak są kalibrowane komputery. Z tego co słyszałem w nowej Astrze jest dokładnie tak samo.

 

Co ciekawe M III ph I zawyżała spalanie i ludzie narzekali, że dużo pali :)

 

Jeśli chodzi o pojemność baku to zgadza się z danymi.

Tankowałem już kilka razy 55 a nawet 56 litrów a bak wg instrukcji ma 59 l.

W momencie zapalenia rezerwy w baku jest ok 9 litrów.

Wskaźnik poziomu paliwa w baku jest niezależny od komputera i zawsze pokazuje prawidłowo :)

 

Maciek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajacie

 

Mój pomiar spalania przy dość energicznej jeździe z Nowego Dworu Gdańskiego do Kołbaskowa przez Malbork , Starogard Gdański, Człuchów, Wałcz, Kalisz Pomorski ogólnie DK22 i DK21

post-73492-0-61081100-1471374382_thumb.jpg post-73492-0-49793000-1471374384_thumb.jpg post-73492-0-41547300-1471374386_thumb.jpg

 

Następnie po skasowaniu licznika jadąc na autostradzie cały czas 140km/h dojeżdżając bocznymi drogami do celu.

 

post-73492-0-95086000-1471374751_thumb.jpg post-73492-0-20366300-1471374755_thumb.jpg post-73492-0-01896500-1471374758_thumb.jpg

 

Na prośbę kolegi nagrałem chwilowe spalanie przy 140 km/h oraz przy 150 km/h ale to później.

 

Dodano: 16 sie 2016 - 21:26

A to już powrót z całej trasy, zaznaczę ze jak tylko wjechałem z Quickborn (Niemcy) na autobanie to jechałem 128 km/h a następnie droga krajową S6 do Elbląga jechałem z prędkością bezpieczna ;) taką żeby nie wypaść z drogi. W obie strony bagażnik załadowany ba full, i 4 osoby w tym małe dziecko. Opony napompowane po 2,6 z przodu a z tylu 2,3.

 

post-73492-0-37709700-1471375551_thumb.jpg post-73492-0-47825600-1471375553_thumb.jpg post-73492-0-36236200-1471375555_thumb.jpg

 

Dodano: 16 sie 2016 - 22:16

Poniżej link do filmu, spalanie przy 140 i 150 km/h. Pozdrawiam

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrząc i porównując wyniki kolegi darekgt to w mojej Megi Coupe GT 1,4TCe 160KM spalanie jest większe o 1,1 litra, a w Sceniku 1,4TCe160 nawet o 1,5 litra przy prędkościach autostradowych 140-150km/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak kolega witman osiągnął tyle koni.. fachowe podkręcanie silnika ?

 

Oba 1,4TCe były dopieszczane u speców z odpowiednim sprzętem, wiedzą, doświadczeniem i prawdziwą hamownią.

Swego czasu w salonach Renault były w sprzedaży 1,4TCe160 w Grand Scenikach, Megankach GT i Cabrio z oryginalnym renówkowym powerboxem, można było też indywidualnie dokupić sobie taki powerbox i podłączyć w złącze diagnostyczne.

Jako ciekawostkę o 1,4TCe H4JT dodam, że blok tego silnika pochodzi z bardzo udanego silnika Nissana o pojemności 1598cm HR16DE, który w 1,4TCe ma skrócony skok tłoka, więc jest szansa na przywrócenie mu jego oryginalnej pojemności i będzie 1,6TCe :-)

Silniki 1,6 HR16DE są obecnie montowane w Daci Duster.

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To fajnie, podejrzewam że jak ja bym chciał podkręcić 1,2 do 140KM to długo bym nie pojeździł, już i tak te silniki są wyżyłowane. no i pewnie spalanie by poszło lekko do góry, choć w pewnym serwisie tuningowym w Gdyni powiedzieli mi że skutkiem ubocznym mapowania silnika jest mniejsze spalanie, to ciekawe :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyżyłowane ?! popatrz na diesle, kiedyś wolnossący diesel 1,6 miał 45KM, dzisiejszy 1,6dci ma od 160 do 200KM :-)

W wolnossącym benzyniaku 1,6 było 110KM, a w 1,6TCe jest od 160 do 220KM.

Trzeba by popytać specjalistów jaki potencjał na dopieszczenie mają 1,2TCe, u mnie były próby na blisko 180KM pozostawiono jednak bezpieczne 162,2KM.

Jeśli nie nastawiamy się na uzyskanie maksymalnej ilości KM i Nm to dopieszczenie paramentów i mapy wtrysku skutkuje często nieco niższym spalaniem.

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@witman nigdy nie widziałem żadnej wzmianki o megankach GT z 1.4 160 koni, Były diesle 160 ale nie benzyny. Nie ma tez takiego na żadnych wiki itd itp... ogólnie jestem niemal pewny ze nie było takiego silnika w GT (jeśli w ogóle)

Edytowane przez behbeh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie napisałem, że wyprodukowano 1,4TCe w z mocą 160KM

Osobiście widziałem w salonie Renault były to modele sprzedawane w komplecie z Powerboxem z opisem 1,4TCe 160KM. Sam się wtedy zastanawiałem nad zakupem Meganki Kombi GTline 1,4TCe 160KM z takiem Powerboxem w komplecie.

Były też wersje Cabio z opisem 1,4TCe 140KM.

Salon Renault naciągał by klientów na ilość mocy silnika ? dla zwiększenia sprzedaży ? :-)

Jak już wcześniej pisałem Powerbox można było też dokupić w salonie Renault indywidualnie do każdego innego modelu z 1,4TCe nie tracąc fabrycznej gwarancji i to był koszt około 1300zł.

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • darekgt zmienił(a) tytuł na Spalanie Renault Megane III ph III 1,2 Energy Tce 130 HB

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!