Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

20

Megane II phI Wyciek paliwa

Recommended Posts

Witam :P

Czy komuś z forumowiczów zdarzyło sie, gdy tankował do pełna, wyciek paliwa? Nie było to przelanie, tylko jakby gdzies zbiornik byl dziurawy. Wywalił mi chyba ze 3 litry. Ale później jak dotankowałem to juz nie bylo tego problemu. Czy mozliwe jest żeby paliwo wyciekało w jakiś przypadkach przez odpowiecznik(?) w zbiorniku ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Mam dokładnie taki sam problem! Nieczęsto tankuję zbiornik paliwa do pełna, ale ostatnio po zrobieniu"trasy" postanowiłem sprawdzić spalanie i dlatego wlałem na maksa.Z pod stacji Shell zajechałem do domu, a następnego dnia gdy samochód stał przed miejscem mojej pracy - kolega zwrócił mi uwagę, że "coś" mi kapie z tylnej prawej strony samochodu.

Był bardzo słoneczny i ciepły dzień - wiec może jakiś zawór odpowietrzający puścił nadmiar paliwa.Zbiornik jest plastikowy, więc może to jest przyczyną??Najdziwniejsze jest to, że paliwo kapie tylko na początku gdy podjadę na parking.Potem gdy nie "rusza" się w zbiorniku-przestaje.

Niepokoję się gdyż przejechałem od zatankowania 80 km i nadal kapie.

Mam prośbę-gdybyś dowiedział się czegoś nowego napisz na adres: [email protected]

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Andrzej248,

Najdziwniejsze jest to, że paliwo kapie tylko na początku gdy podjadę na parking.Potem gdy nie "rusza" się w zbiorniku-przestaje.

Po tych objawach ja bym sugerował, że to jest rozłączony przewód powrotu nadmiaru paliwa do baku z pompy. (chyba M II 1,5dci ma coś takiego, a może się mylę :P )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje bardzo za radę - właśnie dzwoniłem do zaprzyjaźnionego mechanika - jutro odstawiam auto na podnośnik.

Pozdrawiam !

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

paliwo rozszerza się pod wpływem temperatury (od słońca) więc szuka ujścia. Ale znaleźć go nie ma prawa! Jeśli cieknienie - koniecznie warsztat!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Warto sprawdzić czy odpowietrzenie działa w porządku jeżeli nie działa to przy tankowaniu do pełna może pojawiać sie taki efekt.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie puszczało na górze baku, tam gdzie wchodzą przewody paliwowe. Była uszkodzona uszczelka i przy pełnym zbiorniku trochę kapało. Po zakupie uszczelki za 2,5 PLN i pewnym wysiłku z wymianą jest ok. Można to zdiagnozować, pod tylną kanapą trzeba odkręcić taką blachę, ściągnąć plastikowy dekiel i widać górę zbiornika. Jeżeli jest widoczne paliwo dookoła plastikowej dużej nakrętki to może być ta uszczelka. Na rysunku wymiary uszczelki, musi być z gumy olejoodpornej.

post-463-1209409292_thumb.jpg

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich!

Kolega Yetiq ma rację - w moim przypadku skończyło się na wymianie plastikowego pierścienia mocującego czujnik poziomu paliwa oraz gumowej uszczelki.

Koszt pierścienia zakupionego w serwisie Renault to 50.00 zł.

Dziękuję Wszystkim za zainteresowanie i porady.

Pozdrawiam!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A mógłbyś jeszcze napisać ile zapłaciłeś za wymianę? I czy długo to trwa? Poprosiłbym jeszcze o numer katalogowy i czy masz fazę pierwszą czy drugą?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie wymiana gratis (własnoręcznie). Uszczelka 2,50 :P PLN w zwykłym sklepie z art. technicznymi (paski klinowe, łożyska, uszczelki itp.). Producent uszczelki - Stomil Sanok. W ASO chcieli 78 PLN :shock: za uszczelkę i pierścień mocujący. Samych uszczelek nie sprzedają, więc jak pierścień jest OK to naciągają klienta :P. Auto to Megane II ph 1 1.9dCi.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki, u mnie jest jeszcze problem ze wskazaniami czujnika ilości paliwa a co za tym idzie komputer pokładowy pokazuje błędne spalanie (średnio 1,5 litra więcej niż w rzeczywistości). Masz może pomysł czy ten pierścień / uszczelka ma na to wpływ? Wspominałem już o tym na forum ale nikt wtedy nie wiedział, może komuś się to przytrafiło?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wskaźnik raczej nie na wpływu na obliczanie średniego spalania :P. Komputer to chyba liczy na podstawie danych z pompy, czasów otwarcia i parametrów wtryskiwaczy. U mnie problem z czujnikiem poziomu paliwa był taki, że odczepił się i pływał w zbiorniku na dwóch kabelkach. Pokazywał wtedy co chciał. Podczas naprawy uszkodziłem uszczelkę :-( i zaczęło ciec paliwo. Musiałem znowu wszystko rozkręcić i wymienić uszczelkę. Na razie spokój

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Szukam takiej właśnie uszczelki o której mowa powyżej. Ma ktoś może jakieś namiary na sklep internetowy w którym mógłbym ją znaleść? W ASO sprzedają całą nakrętkę baku za 149 zł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem uszczelkę w lokalnym sklepie za 3,50 cenią się ;) ale zastanawia mnie inna rzecz. Aby wymienić tę uszczelkę muszę wymontować pompę paliwa bo on ogranicza dostęp do otworu w baku... czyli trzeba odpiąć przewody paliwowe, tutaj pojawia się pytanie czy to nie zapowietrzy układu i nie narobi większych szkód. 1.9 ma common rail a one są wrażliwe na powietrze w układzie. Niestety clipa nie mam aby wymusić odpowietrzanie. Jak sobie poradziliście z tym problemem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×