Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czyszczenie przepustnicy - megane III 1.6 110km


Tomasz_29

Rekomendowane odpowiedzi

Dziś też czyściłem przepustnicę (sporo syfu było), choć zamiarem było wymiana uszczelki odmy. Zabrakło czasu , pogody .Akumulatora nie odłączałem, wymieniłem uszczelkę przepustnicy. Przy pierwszym odpaleniu zgasł, po następnym obroty zatrzymały się na 1100 i tak zostały. Cyrk zaczął się jak przełączył się na gaz. Na wolnych obrotach falowanie pomiędzy  1100 - 2000 obr. , zero hamowania silnikiem - jazda jak na tempomacie stałe obroty 2000. Tak dojechałem do domu jakieś 15 km, kilka razy odpaliłem bez zmian. Poszperałem trochę na forum i zastosowałem sposób z kilkakrotnym wkładaniem karty do slotu na 20 sek. i wyciąganiu na 15 sek. Za czwartym razem odpaliłem bez gazu, pozwoliłem mu się nagrzać i czekałem. Początkowo obroty stały na 1100, po nagrzaniu spadły na 1000, a po jakich 2 minutach powoli opadły poniżej do właściwych obrotów. W czasie jazdy wszystko działa jak trzeba czyli przepustnica nauczyła się jak ma działać. Trochę inaczej jest na gazie, obroty zatrzymują się na 1100 i za jakieś 3 sekundy spadają do prawidłowej wartości. Ale myślę że jest to kwestia nauczenia się kompa od gazu jak ma działać - niech weżmie przykład z benzyny. Po czyszczeniu obroty są b. stabilne, po włączeniu klimy na postoju brak spadku obrotów i trzęsienia budą, czyli same korzyści. Polecam ten zabieg wszystkim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam, właśnie profilaktycznie wyczyściłem przepustnicę, obroty niechętnie spadają po odpuszczeniu gazu, na luzie utrzymują się na 1100-1300 (wcześniej były na ok 850-900). Lewe powietrze raczej wykluczam, uszczelka nowa, podokręcane. Nie ma szarpania, po prostu te obroty wyższe i nie zawsze spadną, jak wyrzucam luz (zwykle spadają z "przystankiem" po drodze w dół). Akumulator był odpinany na czas czyszczenia. Manewrowałem z wyciąganiem i wkładaniem karty, przejechałem kilkanaście kilometrów i brak poprawy.

Wiem, że trzeba nieraz dłużej pojeździć, ale jedna kwestia: podczas czyszczenia delikatnie uchylałem klapkę, to może skutkować jakimś uszkodzeniem?

Edytowane przez Uprox
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, Uprox napisał:

profilaktycznie wyczyściłem przepustnicę, obroty niechętnie spadają po odpuszczeniu gazu,

  - na luzie utrzymują się na 1100-1300

 - (wcześniej były na ok 850-900).

Pojeździj trochę więcej km, 

Wcześniej obroty były nieprawidłowe;

  - pomiar kąta wyprzedzenia zapłonu,

  - pomiar podciśnienia w układzie dolotowym,

  - przeczyszczenie map sensora, oraz musi być szczelnie zamontowany,

 - załóż nowy filtr powietrza,

 - przeczyść odmę olejową,

 - czy wężyki od zaworu recyrkulacji  są  szczelne i drożne,

 - jeżeli było dużo jazd po mieście - to należy auto przegonić na wysokich

    obrotach > 3000 obr/min,  na dystansie >100 km

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Andrzej-2010 napisał:

 Wcześniej obroty były nieprawidłowe;

Naprawdę? We wcześniejszych postach w tym wątku wszyscy potwierdzają, że norma to 850-900 (1100 na ssaniu)... Nikt tego nie sprostował 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

750 plus, minus 30 dla gorącego silnika. Dodatkową korektę wprowadza włączenie klimatyzacji. W duży mróz na ssaniu potrafi na chwilę wskoczyć nawet na 1600 obr. Ze względu na obniżenie mocy przez ekologię zwiększono mu o 50 obr w stosunku do starszych k4m.

Przy czyszczeniu przepustnicy można odchylić przesłonę gardzieli. Trzeba to zrobić delikatnie, żeby nie przesuwać na boki - musi się domykać. Dopiero ECU ustawia ją we właściwej pozycji.

Edytowane przez jabrze
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, jabrze napisał:

Przy czyszczeniu przepustnicy można odchylić przesłonę gardzieli.

Trzeba to zrobić delikatnie, żeby nie przesuwać na boki - musi się domykać.

Dopiero ECU ustawia ją we właściwej pozycji.

Należy nie zapomnieć o przeczyszczeniu brzegów klapki przepustnicy

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Pojeździłem trochę, zastosowałem też patent z przypiętego gdzieś postu Andrzeja-2010 o adaptacji, czyli odłączyć aku, kilka razy stacyjka, odpalenie i czekanie na jałowym aż załączy się pierwszy bieg wiatraka. (Mimo słonecznej, bezwietrznej pogody wiatrak nie włączył się, auto pracowało ze 30 minut, w końcu odpuściłem sobie czekanie).

Po tej "operacji" obroty są stabilne, na jałowym spadają do wartości oczekiwanych, nie ma żadnych skoków podczas jazdy.

Ale jedna rzecz mnie niepokoi: kiedy jadąc odpuszczam zupełnie gaz, komputer pokazuje bardzo wolny spadek poboru paliwa, nie spada do zera ,generalnie podczas dojazdów pokazuje spalanie rzędu 2.5-3.5 litra/100. Powinno chyba pokazywać zerowe spalanie po krótkiej chwili od puszczenia gazu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszczenie skończyła się adaptacja przepustnicy.  Przejedź z 500 km i napisz co się dzieje. Mi po czyszczeniu po włączeniu klimy na wolnych samoistnie podnosił obroty do 3000. Wyłączenie klimy powodowało spadek obrotów.  Po tygodniu jazdy (400 km) wszystko wróciło do normy.

Gdzieś  czytałem że powinno się rozpędzić silnik na 4 biegu do 4000 tyś. i puścić gaz,  zaczekać na spadek obrotów do samoczynnego podnoszenia obrotów przez silnik.  I tak 3 razy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z czwórki i piątki obroty spadają od razu po zdjęciu nogi z gazu, z dwójki i trójki bardzo opornie.

Używkę bym kupił, ale nie ma gwarancji, że i tej nie musiałbym adaptować :) 

To jeszcze dopytam: zamierzam założyć instalację LPG. Muszę mieć tą przepustnicę na 100% ogarniętą, zanim odstawię auto na montaż? 

Edytowane przez Uprox
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Uprox napisał:

Muszę mieć tą przepustnicę na 100% ogarniętą, zanim odstawię auto na montaż? 

Silnik powinien chodzić jak zegarek, aby po montażu lpg nie było się do czego przyczepić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Prezes zmienił(a) tytuł na Czyszczenie przepustnicy - megane III 1.6 110km

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!