Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Recommended Posts

Ja zauważyłem u siebie podobny przypadek jak u was. Po ustawieniu po obu stronach temp 22 po stronie kierowcy leci bardzo ciepłe powietrze. Po stronie pasażerana początku bardzo ciepłe i po kilku chwilach robi się chłodniejsze. Podwyższenie temp strony pasażera do 22,5 powoduje podobną rzecz jak wcześniej. Znów podwyższam na 23 i dalej to samo po kilku chwilach. Dopiero jak ustawiłem na 24 to prawą stroną leci cały czas ciepłe powietrze. Filtr kabinowy wymieniony 18 miesięcy temu. Temp na zewnątrz -4.

  • Like 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie ten sam problem a mianowicie:

Lewa strona grzeje gorącym - prawa dmucha letnim

Lewa strona chłodzi poprawnie (przy klimie) - prawa ledwo co

 

Problem u mnie wystąpił po uszkodzeniu jakiejś części odpowiedzialnej za chłodzenie (znajdującej się za silnikiem, jakiś sześcian prostokątny do którego podpina się przewody).

Objawy miałem takie, że nagrzewnica mi zamarzała (cała ta część gdzie wkłada się filtr była skuta lodem).

Mechanik sprawdził wczoraj nagrzewnicę, i doszedł do wniosku że prawdopodobne są uszkodzone łopatki nagrzewnicy bo silniczki i cięgna pracują prawidłowo.

I tu moje pytanie, bo widzę że na allegro są jakieś łopatki do kupienia - jak sprawdzić czy będą pasować do mojego auta i czy jestem w stanie wymienić je samemu czy i tak trzeba będzie zdejmować kokpit?

 

Dodam, że mam klimatronic

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie łopatki sprawdzałem kamerą (inspektorem) - ruszają się i nie wyglądają na uszkodzone.
Dodatkowo ja wymieniałem całą nagrzewnicę. 
Niestety to nic nie pomogło...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Okazało się, że uszkodzony był silniczek od sterowania łopatkami nawiewu. Raz działał, raz nie. Po wymianie wszystko działa, koszt silniczka około 30zł, dało radę wymienić bez wyjmowania kokpitu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam już mnie krew zalewa do tego auta proszę o pomoc mianowicie. Wymieniłem  chłodnice bo ciekła poszła też chłodnica klimy na nową wymieniony termostat przewody gorące, przy nagrzewnicy też gorące powrót letni a grzanie liche zima idzie i dupa w kurtce i czapce trzeba jeździć PROSZĘ O POMOC zezlomije szrota wrrrrrrr

Silniczki sprawdzałem i chodzą jak zmieniam temperaturę ciepło zimno 

Edytowano przez michal.8a

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A nie jest tak ze silniczki?chodza a lopatki i tak stoja? Odkrec schowek wyciagnij filtr kabinowy i zibacz jak do silniczkow dpchpdzi gorace powoetrze to wiesz juz ze zapaki klapek aie wyrobily i mimo ze silniczek chce je zamknac czy przesunac a one stoja w miejsu ewentualbie przypatrz sie jak stoja i reka przesun na zime pomoze a na wiosne trzeba bedzie robierac wymiebiac oby nie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się pod temat. U mnie od strony pasażera praktycznie tylko zimne (nawet jak jest na Hi), a od strony kierowcy przy ustawieniu na 23 stopnie to leci dopiero lekko ciepłe (wersja z klimatronikiem).

Ktoś może już rozgryzł temat?

P.S. Nie wiem czy nie jest też problem z dogrzaniem bo jak patrzyłem w instrukcji to ten czarny wewnętrzny pasek (wskaźnik temp. płynu) powinien dochodzić do zewnętrznego przerywanego (dobrze to rozumiem?), a u mnie jak widać na zdjęciu dochodzi do połowy stan po 40 minutach jazdy).

20191230_124608.jpg

Edytowano przez kecyrf
dodatkowe info

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, kecyrf napisał:

Podepnę się pod temat. U mnie od strony pasażera praktycznie tylko zimne (nawet jak jest na Hi), a od strony kierowcy przy ustawieniu na 23 stopnie to leci dopiero lekko ciepłe (wersja z klimatronikiem).

Ktoś może już rozgryzł temat?

P.S. Nie wiem czy nie jest też problem z dogrzaniem bo jak patrzyłem w instrukcji to ten czarny wewnętrzny pasek (wskaźnik temp. płynu) powinien dochodzić do zewnętrznego przerywanego (dobrze to rozumiem?), a u mnie jak widać na zdjęciu dochodzi do połowy stan po 40 minutach jazdy).

20191230_124608.jpg

Nagrzewnica zawalona tu masz filmik gdzie jest i jak zdemontować 

Zrób czyszczenie a jak nie pomoże to wymiana nagrzewnicy pzdr 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, kecyrf napisał:

P.S. Nie wiem czy nie jest też problem z dogrzaniem bo jak patrzyłem w instrukcji to ten czarny wewnętrzny pasek (wskaźnik temp. płynu) powinien dochodzić do zewnętrznego przerywanego (dobrze to rozumiem?), a u mnie jak widać na zdjęciu dochodzi do połowy stan po 40 minutach jazdy).

20191230_124608.jpg

 

Jest OK. Pozycja środkowa to prawidłowa temperatura. Gdy dotrze do przerywanych kresek to jest już za wysoka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam, dziś wracając z sylwka do Warszawy przestało mi działać ogrzewania, było na auto, ale próbowałem też ręcznie na HI i też z kratek leciało zimno, zmarzliśmy, bo jakieś 20km przejechałem bez ogrzewania. Nagle zaczęło działać, ale na ok 5km przed domem znowu zimnem powiało. Czy ktoś takie coś przeżył? Kolego Aniewa, masz jakiś pomysł? Miałem wymienioną przednią szybę, czy może mieć to coś wspólnego? Czy w tej obudowie nad lusterkiem jest czujnik temperatury wnętrza? Mama mi opowiadała, że w latach 60 jak jechali z Warszawy do rodzinnej wsi samochodem P60 (taki trabant) w zimę, a zimy wtedy były to babcia szykowała i bimber i w miskach ciepłą wodę co by nogi od razu moczyć, ale myślałem, że takowe czasy odeszły w zapomnienie, a tu proszę...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na HI teoretycznie wali max gorącym powietrzem z kratek (pomija temp. czujnika wnętrza). Może sam panel wariuje albo silniczki temp. glupieją lub faktycznie nagrzewnica zawalona jest na tyle że czasami puszcza płyn a czasmi się przytyka. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki kolego, w sumie to oczywiście możliwy jest przypadek, ze po wymianie szyby coś się nagle zaczęło dziać, ale... Nagrzewnica z pewnością nie jest zawalona, bo 2 razy przy wymianie rozrządu wymieniałem płyn wymieszany z wodą destylowaną.  Tam jest czyściutko. Właśnie, czy na HI pomija ten czujnik? To jest zasadne pytanie. To jakby elektronika świrowała i zamykała zawór wtedy, kiedy nie powinna. Jutro podjadę do Dacaru i niech się "wypaszczą"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, a gdzie jest ten sławetny czujnik temperatury wnętrza?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tego właśnie nie wiem, tak strzelam, że może tam pod osłoną gdzie lusterko, niestety jak muszę oddać autko do ASO to zawsze rodzą się we mnie wątpliwości, bo tam nie można osobiście "chłopaków" przypilnować. Zresztą może to zupełnie nie mieć związku i będę się wstydził, za takie bezpodstawne oskarżenia, jednak życie dowodzi, że w przypadków w naturze jest stosunkowo mało i mało kto trafia kumulacje w totka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...