Skocz do zawartości

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Recommended Posts

Wpinasz się w gruby przewód prowadzący do grzałki. Musisz zdjąć osłonkę tunelu od strony kierowcy przy pedale gazu. To będzie + do diodki, minus dowolne miejsce. Do diody warto dać rezystor osłabiający blask diody. Dla diody 4,5 V około 1 kΩ a dla diodki na 12 V około 0,5 kΩ. Masz dwie grzałki jedna ma 330 W a druga 660 W czyli razem  ok.1 kW więc będziesz miał podgląd pracy tylko jednej z nich. Ja u siebie założyłem dwie diodki i mam podgląd pracy obu grzałek. Zazwyczaj grzeją obie.

  • +1 4
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, aniewa napisał:

Założyłem sobie kilka diodek w liczniku i mam podgląd

 

No to już max. wypas, że Ci się chciało demontować i rozbierać licznik to szacun, ja w liczniku dodałem czerwoną diodke sygnalizują pracę silnika na drożyźnie czyli na Pb :-)

No i kontrolka ostrzeżenie o niskim poziomie płynu chłodzącego w zbiorniczku wyrównawczym.

 

 

Miałem jeszcze kolorową zielono/czerwoną sygnalizacją pracą lambdy, ale strasznie wkurzała oko.

 

@aniewa co jeszcze kontrolujesz diodkami w swoim bolidzie ? :-)

 

 

 

Edytowane przez witman
  • +1 2
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pierwszą modyfikacją to była  kontrolka wypalania FAP, kontrolka grzałek nurnikowych jest jakby dopełnieniem procesu wypalania filtra. W jednym z tematów to opisałem. Mam jeszcze kontrolkę niskiego poziomu płynu spryskiwacza przedniej szyby. Zaświeci tylko podczas używania spryskiwacza przedniej szyby i niskim poziomie płynu. Poza licznikiem mam wskaźnik napięcia. Jak się zrobi ciepło to dołożę kontrolkę niskiego ciśnienia oleju zapalającą się jak kiedyś np. w polonezie czyli po włączeniu zapłonu i gaszoną fabrycznym czujnikiem ciśnienia oleju. W tej chwili kontrola ciśnienia oleju jest od 1600 obr/min a jest brak kontroli ciśnienia na biegu jałowym. 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Grzałki w nawiewie występują nie tylko przy klimatroniku, jakiś czas temu ku mojemu zdziwieniu zauważyłem taką grzałkę przy klimie manualnej w aucie naszego klienta Sc3 2011r. benzyna 1,4TCe

 

 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 3 tygodnie później...

Mam zagwozdkę, wg rozkodowanego VIN-u (VF1KZ5G0646079917) grzałki powinny być:

image.thumb.png.b4fa4f5d7e0b853637312db6d1b41782.png

Jednak sprawdzając przy nogach kierowcy, chyba fizycznie ich nie ma:

IMG_4453.thumb.JPG.788b973d4680e8d7c73c622b85575bac.JPG

IMG_4451.thumb.JPG.6f51dfcedf4f1e6833a8e9c6b6661750.JPG

 

Dobrze rozumiem że powinny być nad nagrzewnicą ? 

Przed zrobieniem zdjęć, aktywowałem je uch i klimatyzacji jednak "pykania" przekaźników nie było.

 

Edytowane przez maciek125
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
58 minut temu, maciek125 napisał:

Mam zagwozdkę, wg rozkodowanego VIN-u (VF1KZ5G0646079917) grzałki powinny być:

Czy to nie jest tak, że zależy jeszcze od kraju sprzedaży samochodu ( klimat umiarkowany i zimny np skandynawski)?

 

  • +1 1
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jakby nie patrzał grzałki nie masz, widać tylko zaślepkę. Widocznie ten parametr w VIN nie zawsze wskazuje na faktyczne umieszczenie elementu grzejnego.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!