Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

scarza

Megane III phI Uszczelka pod głowicą do wymiany

Recommended Posts

Witajcie,

Z góry dziękuję za Waszą pomoc!

Mam Megane III 1.4 tce z 2010r. Właśnie dostałem informacje od mechanika, że mam do wymiany uszczelkę pod głowicą (lub nawet całą głowicę).

Samochód od kilku dni palił nieregularnie na zimnym silniku i czasem skakał reagując na gaz. Musiałem też uzupełniać płyn chłodniczy. :(

Dość mocno zmartwiła mnie wycena, czyli 7500zł + ewentualnie kolejne 8500zł za sama głowicę. Z ciekawości skontaktowałem się również z ASO Renault i kwota podskoczyła do 10600zł + ewentualnie głowica.

Samochód nie jest już najmłodszy, więc raczej szukam jakiejś opcji ratunkowej, która nie będzie wiązała się z taką kwotą.

Macie może jakieś doświadczenia z taką awarią, są jakieś inne rozwiązania?

Help! :)

Edytowano przez aston76

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Poczekaj na dokładną ocenę awarii aż mechanik oceni co płyn (nieściśliwy) narobił w silniku. Głowicę można spawać, regenerować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mechanik czeka niestety na moją odpowiedź czy rozbierać silnik i płacić 7.5k zł. :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak się zastanawiam co jest w ramach tych 7500zł, wymiana uszczelki i płyny eksploatacyjne ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Od razu zaznaczę że nie znam się na mechanice.

 

Od mechanika i od ASO dowiedziałem się, że muszą rozebrać cały silnik i przy ponownym składaniu wszystkiego zamontować masę części nowych, które nie nadają się po rozebraniu silnika do ponownego wykorzystania, cały rozrząd, paski etc. (??)

Edytowano przez aston76
  • +1 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

OK. Dzięki za odpowiedź załapałem. A czy nie taniej wyjdzie kupić silnik z allegro, tak tylko dywaguję i się zastanawiam?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zapytaj, ile kosztuje u niego demontaż silnika, weryfikacja i wycena kosztów części do wymiany. Będziesz znał koszt części ( na piśmie ) plus ewentualny koszt montażu i wtedy podejmiesz decyzję co dalej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

Na allegro zazwyczaj sprzedawane są same słupki bez osprzętu więc i bez głowicy.

Mnie też zastanawia cena tego 7500 zł. Wychodzi że to koszt samej robocizny. A pozatym facet dodał koszt 8500 zł za głowicę. Ale po co skoro do wymiany jest uszczelka a nie głowica? Po zdjęci głowicy i tak trzeba ją planować i docierać zawory z gniazdami.

Znajdź w okolicy warsztat co regeneruje głowice, czyli planowanie głowicy, docieranie gniazd i zaworów itd. zapytaj o cenę za full serwis.

Uszczelka płyny i rozrząd na bank nie będę aż takie drogie. Według mnie ten koleś chce Cię naciągnąć. Potem poszukaj mechanika co poda "normalną" cenę za zdemontowanie i założenie głowicy i zobaczysz że koszt nie będzie aż taki.

Daj potem znać co i jak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przecież kolega oddał auto do ASO. Tak przynajmniej wywnioskowałem z jego wypowiedzi. A tam ceny są z górnej półki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witaj. Ja miałem podobny problem ale w silniku 1, 9 dCi wywiało mi uszczelkę z pod głowicy, olej musiałem dolewać co drugi dzień ale przejdę do konkretów. W normalnym warsztacie zapłaciłem za wszystko 1600zl, zdemontowali, wysłali głowice do planowania, wymienili to co trzeba poskładali i jeszcze mi dławice wyczyścili. Ale nie będę porównywać silnika diesla z 2002 roku a Tce 8 lat młodszego. Podałem Ci tylko cenę ile ja zapłaciłem. Pozdrawiam

Edytowano przez aston76

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Scarza. Możemy Cie prosić o to byś podał jaki przebieg ma Twoje auto, że poleciała uszczelka?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiem, ze pewnie wszystko zależy od silnika, dostępu itd ale ceny podawane wyżej to chyba jakiś kosmos. Za rozebranie silnika, wymianę zaworów, pompy wody i rozrządu + planowanie głowicy w 1.4 16v z Clio dałem 3200 zl... w Austrii (w Polsce było by taniej, ale nie mailem wtedy wyboru) :)

Edytowano przez behbeh

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Koszt remontu silnika 1.5 dci z planowaniem głowicy to około 3 tyś z materiałem .Mam umówiony taki remont na styczeń.Ale w renault Thalii.Ja na twoim miejscu szukał bym innego mechanika .

Edytowano przez marekwodniak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hej wszystkim!

Trochę to trwało, ale uporałem się z awarią. Faktycznie problemem była uszczelka, ale znalazłem mechanika z polecenia, który zrobił wszystko za 1600zł. Głowica podobnie jak u kolegi wyżej wysłana do planowania, wszystko działa super!

Szczerze mówiąc, "super" warsztat, do którego udałem się najpierw pod płaszczykiem oryginalnych części z ASO chciał mnie po prostu naciągnąć. W dodatku dowiedziałem się, że 4 miesiące wcześniej na przeglądzie w ASO serwis najwyraźniej nie wymienił oleju (za co zapłaciłem) - podobno olej, który spuścił z mojego silnika to sam syf, co byłoby niemożliwe po kilku tysiącach kilometrów zrobionych po przeglądzie. Tak więc pozdrawiam ASO Renault na al. Jerozolimskich w Warszawie!

Dowiedziałem się też, że z racji aluminiowej (a nie żeliwnej) konstrukcji, bardzo prawdopodobne jest, że będę miał podobny problem za max 2 lata, więc powoli trzeba będzie myśleć o kolejnym samochodzie :)

Dzięki wszystkim za pomoc i Wasze dobre rady!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czyli wymieniali olej na raz, dwa, trzy - odkręcamy śrubę liczymy do trzech i zakręcamy a ubytek uzupełniamy. Masakra. Dziwne że uszczelki ma wytrzymać 2 lata.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kolego scarza. Jeszcze raz powtórzę pytanie. Przy jakim przebiegu strzeliła Ci uszczelka pod głowicą?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
po co mnie przedrzeźniasz :?:

Aktualnie mam 104.000km przejechane.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.13 -Prezes

Edytowano przez Prezes

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedź. To też masz mało km, a uszczelka padła. Mnie się to teraz zdarzyło przy przebiegu 78 tyś. km. Naprawa dopiero przede mną.

Czy w cenie którą podałeś, rozrząd też założono Ci nowy?

Pozdro.

 

No i niestety jest gorzej niż gorzej :(

Okazało się że lał się płyn chłodniczy do drugiego cylindra (czysty tłok na fotce) przez pęknięcie cylindra.

No i teraz mam mega problem.

Ponadto okazało się, że silnik jest "japoński" i nie ma hydrauliki na zaworach, więc trzeba zawory regulować co jakiś czas.

 

Fotki zamieściłem tutaj - http://megane.com.pl/topic/60737-prettymind-renault-megane-iii-14-tce-165km-2009/#entry419617

Edytowano przez Prettymind

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Regulacja zaworów na szklankach - było już o tym w kilku tematach.

Co do silnika to współczuję i... nastraszyłeś mnie. Mechanik coś gadał jaka mogła być przyczyna?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mechanik stwierdził, że to dość delikatny silnik i główną przyczynę upatruje w zmienionej mapie silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Prettymind, zaczynam się cieszyć, że nie zrobiłem nowej mapy rok temu. A już miałem telefon w ręku by się umówić... Rozumiem, że czeka Ciebie wymiana całego bloku/silnika?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Najprawdopodobniej tak i zaczynam się zastanawiać nad swapem silnika 2.0 TCE. Tylko nie wiem na ile osprzęt z 1.4 TCE pasuje do 2.0 TCE. Ktoś ma jakąś wiedzę na ten temat?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak czytam te Wasze posty na temat tej uszczelki i jestem zdumiony. Sam miałem różne jazdy z różnymi silnikami a w szczególności dieslami turbodoładowanymi, dlatego benzyną jeżdżę. Nie wiem jakich tam masz mechaników u Siebie gdzie jeździsz ale jak ja szukałem MIII to pytałem wielu swoich o silnik 1.4Tce o to czy się bać Downsizingu w Renault i generalnie z braku opinii o silnikach o przebiegu >200k km zrezygnowałem w końcu z tego wynalazku na rzecz 1.6. Ale nie ważne powiem tylko tyle wiem to z doświadczenia że jak pada uszczelka pod głowicą to albo ktoś pałował silnik niemiłosiernie (przegrzewał go) lub jeździł z niesprawnym układem chłodzenia (zapowietrzony, niesprawny termostat itd...) albo niemiec płakał jak sprzedawał przy 300k km gdzie w Polsce silnik miał już 110k km i niestety po prostu nadeszła pora jej wymiany.

 

Druga sprawa to ten chip tuning owego motoru Jestem ciekaw czy firma, która Ci go wykonała dała Ci jakąkolwiek (nawet słowną) gwarancję że nie wpłynie to negatywnie na konstrukcję silnika. Zwiększenie mocy w tak małej benzynie tu masz jak dobrze rozumiem z 130-165KM to jest ok 25-30% także bardzo dużo jak na tam małą jednostkę. Piszesz o pękniętym tłoku itd... wydaje mi się że problem tego może leżeć właśnie w tej modyfikacji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kolego, u mnie uszczelka pod głowicą okazała się bez wad. Co do tłoka, napisałem że pękł cylinder, a nie tłok. U mnie tak naprawdę przyrost mocy był z fabrycznych 144 kucy na 165. Generalnie uważa się, że przyrost mocy do 30% jest w miarę bezpieczny dla silnika. U mnie okazało się jednak inaczej. I pewne jest to, że na pęknięcie cylindra największy wpływ miała zmieniona mapa silnika. A auto jest z salonu i chipa robiłem przy 40 tysiącach km, aktualnie ma 77 tysięcy.

Edytowano przez Prettymind

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W takim razie współczuję. Bo koszty masz nie małe, szczególnie jak cylinder pękł (nie doczytałem:)). Opisałem tylko swoje spostrzeżenia na podstawie moich doświadczeń. W każdym razie cieszę się że nie kupiłem auta z tym silnikiem bo jak przy tak małych przebiegach się to dzieje to po prostu jakaś masakra nie ważne czy był czip czy nie to świadczy o tym że sama konstrukcja silnika nie jest dobrze zaprojektowana i potwierdza opinie ludzi, którzy używają silniki małolitrażowe z dużą mocą. (Patrz np problemu marki VW z downsizingiem) Opisz tylko proszę lub wytłumacz w jaki sposób sama mapowanie mapy silnika miało wpływ na to że pękł cylinder? bo jestem ciekaw? U ciebie przyrost mocy nie był duży jak z fabrycznych 144 kucy zrobiłeś 165 także dziwi mnie że miało to taki wpływ. Znam ludzi, którzy z wolnossących akurat jednostek wyciągają na chipie po 30-40% więcej mocy i nic się nie dzieje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×