Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

scarza

Megane III phI Uszczelka pod głowicą do wymiany

Recommended Posts

Widać że po zimie problem z cylindrami powraca jak bumerang :/

Edytowano przez fourier
  • +1 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 25.11.2017 o 12:08, Alak napisał:

To i ja dodam swój przypadek:

Megane 1.4 tce 2013r 86kkm. Wyciek plynu do cylindra + wżery. Póki co stwierdzone kamerą. 

Propozycja z ASO nowy silnik

Witam. 

Ostatecznie: pękniety blok i uszkodzona panewka. Silnik tulejowany wymienione uszczelki, śruby od głowicy, panewka, rozrząd, planowana głowica, płyny i jakaś drobnica. 

Auto jeździ bez zarzutu

M. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Standardowe pytanie - jaki koszt?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
13 godzin temu, fourier napisał:

Widać że po zimie problem z cylindrami powraca jak bumerang :/

 

Spokojne rozgrzewanie silnika nadal się wszystkim kłania !

Zima i mrozy przygnały do warsztatów też innych z problemem UPG: 1.9dci, 1.2TCe i 1.6 16V, a nawet starego 2.0 8V F3R.

Edytowano przez witman
  • +1 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, fourier napisał:

Standardowe pytanie - jaki koszt?

Wszystkie części (w tym tulejowanie planowanie i szlif walu) ok 3k. Pozostała robocizna(diagnoza, wymontowanie i demontaż silnika a potem w drugą stronę) po kosztach więc ceny nie podaje. 

M. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 11.03.2018 o 12:46, witman napisał:

 

Spokojne rozgrzewanie silnika nadal się wszystkim kłania !

Zima i mrozy przygnały do warsztatów też innych z problemem UPG: 1.9dci, 1.2TCe i 1.6 16V, a nawet starego 2.0 8V F3R.

Ja od samego początku delikatnie rozgrzewam auto i już mam dylemat co z nim zrobić. Sprzedać się nie chce a cholera podoba mi się to auto, tym bardziej, że w środku mam jak nowe jasne skórki. Mam mieszane uczucia. Do kolejnego auta też będę musiał dołożyć więc nie wiem czy nie lepiej zrobić ten remont i jeździć dalej. 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Patrząc na stan płynu chłodniczego (poniżej środka maksimum - minimum) to znak że może być już coś nie tak? Bo płynu chyba nie powinno ubywać, odkąd go mam (rok) nie dolewałem nic

20180319_182709.jpg

20180319_182731.jpg

Edytowano przez Konrados1906

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pilnować płynu i jeździć, można też profilaktycznie wymienić uszczelkę przy wymianie rozrządu. Ja tam nie zamierzam sprzedawać moich TCe na sterydach, bo nie widzę na razie alternatywy. Nowe 1.3, 1.6 i 1.8TCe są na wtrysku bezpośrednim, więc pod LPG średnio się nadają (koszty instalacji), a nowy 1.6SCe trochę za słaby.

Tak na marginesie znany i kultowy VAG-owski 1.8T ma ten sam problem z UPG, a uważany jest za bardzo dobry i wytrzymały silnik.

Osobiście uważam, że problem z uszczelką w 1.4TCe jest mocno, że tak powiem rozdmuchany i w zasadzie nie ma czego się czepiać tego silnika, bo to udany silnik, w wielu innych silnikach Renault są dużo większe problemy, panewki, wały korbowe, wtryski, ludzie płacą za remonty grubą kasę, też padają uszczelki pod głowicą, pękają wały, łańcuchy, rozlatują się rozrządy i nikt nie płacze na forum.

 

 

Edytowano przez witman
  • Like 1
  • +1 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witajcie po długiej przerwie, 

Dzisiaj byłem na przeglądzie 3 letnim choć minęło 3 lata i 2 miesiące, ubywał płyn chłodzący dość szybko, okazało się że uszczelka poszła ale nie UPG a gdzieś indziej już nie pamiętam gdzie, przebieg 75660 km. Olej ubywa standardowo około 1,5 litra na około 10-12 tyś km. także normalka. Ogólnie stan bardzo dobry, nie widać korozji pod samochodem tylko rura wydechowa po całości widać że zaczyna ją brać ruda szmata. Klocki hamulcowe od nowości a mam jeszcze 60% do zajechania ich jak i przód tak i tył. Płyn hamulcowy wymieniony. Olej wymieniony z lekkim opóźnieniem  nie 10 tyś.km. a około 13 tyś.km. Mechanik z serwisu mówił że już miał parę takich sztuk gdzie uszczelka gdzieś w rejonie układu chłodzenie poszła. Nie widać było wycieku pod samochodem a płyn kapał na silnik i wyparowywał. Jeżeli komuś to pomoże taka informacja to fajnie. Pozdrawiam. 

 

Do powyższego tematu dopisuje ze poszła uszczelka obudowy termostatu, wynik szybko ubywającego płynu chłodniczego. Samochód nie katowany a jeżdżę normalnie bez szaleństw. Rzadko co przekraczam powyżej 3 tys obr/min. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

w 1,2 Tce też słyszałem o podobnych przypadkach co w 1,4 Tce

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tu macie Panowie przykład działania testera i obecności spalin (dwutlenku węgla) w układzie chłodzenia.

Zmiana zabarwienia z niebieskiego na zielony i żółty sygnalizuje jednoznacznie obecność spalin, a w nich CO2.

tester co2.mp4

Edytowano przez witman
  • Like 2
  • +1 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj sprawdzałem olej po zimie i na samym dole bagnetu (na miarce) był biały nalot. Płyn chłodniczy bez zmian od zakupu auta w październiku. Może to wilgoć zgromadzona po zimie? Jeżdżę głównie na krótkich odcinkach.

Edytowano przez maciejmacku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie - wilgoć, przejedź się trochę po autostradzie ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cześć, odświeżę  trochę temat.  Zauważyłem (obserwowałem) stopiowe obniżanie poziomu płynu chłodniczego. Ubyło od zgrzewu do minimum, jednak po odkreceniu korka na zimnym silniku poziom płynu podniósł się. Co myślicie ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...