Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

MAJSTERSKLA

Ogólne MEGANE4 GT205 - 1.6Tce Program

Recommended Posts

6 minut temu, Komarek napisał:

Trzeba sprawdzić sprzęgła z katalogiem. Czy faktycznie tak jest .

Swoją drogą- myślę że komponenty są w większości takie jak w EDC z dieslem.  A tam jest grubo ponad 300 Nm

dokładnie taką samą myśl miałem. Z ciekawości napisałem do ASO bo akurat robią mi douczenie skrzyni EDC więc może łaskawie wyślą specyfikację tej skrzyni w 1.6 205KM TCE

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowany)
5 godzin temu, SATCH napisał:

Czy jesteś pewny??... mi w ASO powiedzieli że EDC montowana w Megane GT jest takie jak w Talismanach i jest do 300Nm,  a że RS ma inne komponenty i  że do 400Nm...

 

RS nie mają EDC 7 biegowej Getrag. Mają 6 biegową starszy model. I manual jakiś z dupy.

 

Samo słowo ASO - oznacza, coś tam producent przewidział, coś tam wiemy ale ostatecznie nie potrafimy nawet zaktualizować rlinka z 2.x do 7.x bo to loteria.

Mi w ASO powiedzieli że RS monitor jest NIEMOŻLIWY w GT - TO JEST IMPOSSIBLE - zakrzywi Pan czasoprzestrzeń. Nie ma czujników i Bóg nad tym nie panuje. A ostatecznie sam to aktywowałem. Aso to firma - zatrudnia ludzi najtaniej - nie naprawia aut - tylko wymienia części. Są fajni - bo gwarancja - i tyle. Opony, filtry i olej lepiej gdzie indziej.

 

Skrzynia przetrwa. Ludzie tuningują meganki GT - mnóstwo tego na yt - i jeszcze więcej jeździ.

 

  • Zmienić Intercooler na wagner
  • całe wydechy gotowe do kupienia np. bastuck2.de
  • program
  • tarcze nacinane  (nawiercane brembo troche pogorszą hamowanie ale też ładne są)

I tyle. Macie super tanie auto.

 

Problemem jest skrzynia przegrzana  - wtedy gdy jedziesz 200 km/h z katowic do szczecina s3 w 3 godziny bez przerwy - wtedy ją zerżniesz i przegrzejesz - o to chodzi - temperatura zabije

No i czujnik MAF siadają. Tanie rzeczy.

 

Tyle z doświadczenia mam. Póki co - jeszcze jak po całym koronacyrku uda mi się coś zrobić w megance dam zdjęcia efektu. Ma to sens tanim kosztem. To nie audi tts gdzie z 310 można zrobić 470 - ale nadal warto. Taka moja opinia.

 

Co do skrzyni same dobre opinie - pomimo szarpania - ddt4all można zrobić adaptacje i już okey.

 

Edit 2

( pomijam kwestie - olej wymiana co 5-10 tys km.)

(rozgrzewamy silnik olej - a potem gaz do dechy )

(wymieniamy filtry)

(staramy się nie kolejno pod rząd używać launch control)

Edytowano przez dzikuman

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
10 minut temu, dzikuman napisał:

 

RS nie mają EDC 7 biegowej Getrag. Mają 6 biegową starszy model. I manual jakiś z dupy.

 

Samo słowo ASO - oznacza, coś tam producent przewidział, coś tam wiemy ale ostatecznie nie potrafimy nawet zaktualizować rlinka z 2.x do 7.x bo to loteria.

Mi w ASO powiedzieli że RS monitor jest NIEMOŻLIWY w GT - TO JEST IMPOSSIBLE - zakrzywi Pan czasoprzestrzeń. Nie ma czujników i Bóg nad tym nie panuje. A ostatecznie sam to aktywowałem. Aso to firma - zatrudnia ludzi najtaniej - nie naprawia aut - tylko wymienia części. Są fajni - bo gwarancja - i tyle. Opony, filtry i olej lepiej gdzie indziej.

 

Skrzynia przetrwa. Ludzie tuningują meganki GT - mnóstwo tego na yt - i jeszcze więcej jeździ.

 

  • Zmienić Intercooler na wagner
  • całe wydechy gotowe do kupienia np. bastuck2.de
  • program
  • tarcze nacinane  (nawiercane brembo troche pogorszą hamowanie ale też ładne są)

I tyle. Macie super tanie auto.

 

Problemem jest skrzynia przegrzana  - wtedy gdy jedziesz 200 km/h z katowic do szczecina s3 w 3 godziny bez przerwy - wtedy ją zerżniesz i przegrzejesz - o to chodzi - temperatura zabije

No i czujnik MAF siadają. Tanie rzeczy.

 

Tyle z doświadczenia mam. Póki co - jeszcze jak po całym koronacyrku uda mi się coś zrobić w megance dam zdjęcia efektu. Ma to sens tanim kosztem. To nie audi tts gdzie z 310 można zrobić 470 - ale nadal warto. Taka moja opinia.

 

Co do skrzyni same dobre opinie - pomimo szarpania - ddt4all można zrobić adaptacje i już okey.

Witaj.

Możesz mi powiedzieć o co chodzi z tą adaptacją??

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, lubowitz78 napisał:

 

 

Adaptacje możemy sami zrobić w ddt4all - trwa szybko sprawnie - i skrzynia na nowo przyucza się do nowych warunków tarczy sprzęgła które rżnie się ostro.

 

Dostosowuje elektronicznie - bo to taka skrzynia. I efekty konkretne - na fejsie ktoś polecił dam zdjęcia z tego mogę zrobić w wolnej chwili.

 

Ogólnie - czasem przy ostrym przyspieszeniu, na normalnym trybie nawet Perso - Skrzynia potrafi szarpnąć jak w bmw sportowym - niby efekt zamierzony - ale coś nie tak.

Po adaptacji szarpanie znika - moment widocznie jest dostowowany do nowych warunków tarczy - oczywiście się robi na rozgrzanym porządnie aucie. Adaptacja jest wgrana w skrzynie. Ciekawostka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Przed chwilą, dzikuman napisał:

 

Adaptacje możemy sami zrobić w ddt4all - trwa szybko sprawnie - i skrzynia na nowo przyucza się do nowych warunków tarczy sprzęgła które rżnie się ostro.

 

Dostosowuje elektronicznie - bo to taka skrzynia. I efekty konkretne - na fejsie ktoś polecił dam zdjęcia z tego mogę zrobić w wolnej chwili.

 

Ogólnie - czasem przy ostrym przyspieszeniu, na normalnym trybie nawet Perso - Skrzynia potrafi szarpnąć jak w bmw sportowym - niby efekt zamierzony - ale coś nie tak.

Po adaptacji szarpanie znika - moment widocznie jest dostowowany do nowych warunków tarczy - oczywiście się robi na rozgrzanym porządnie aucie. Adaptacja jest wgrana w skrzynie. Ciekawostka.

No to mnie teraz zaciekawiłeś.Potrafisz zrobić coś takiego???Jeśli to nie tajemnica to skąd w ogóle jesteś???

Ostatnio jechała Megane IV z tak zaj....tym sportowym tłumikiem i dzwiękiem z niego się wydobywającym ,że to poezja.Gdyby się dało to bym zatrzymał kolesia i zapytał gdzie sprawił sobie taki wydech :)

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mi właśnie robią adaptację w ASO... jak nie poradzą sobie mimo screanów które im podrzuciłem z FB z grupy megane, to też będę Ciebie ścigał!!!

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Byłem ze swoim samochodem na hamowni. Według właściciela hamownia była kalibrowana. Mój samochód w serii ma 220-225 km i 300Nm:

2133313919_MEGANEGT.thumb.jpg.d3b4b1645c73c6157183aab5383e8aff.jpg

 

Nasza skrzynia to Getrag 7DCT300. Nazwa wskazuje na ilość biegów i zaprojektowany moment obrotowy. RS-ka ma 6DCT450. Talisman i Megane z silnikiem diesla też mają 6DCT450 ze względu na duży moment obrotowy.

 

Myślę, że przez jakiś czas skrzynia przetrwa i z większym momentem obrotowym. Ale ze względu na to, że inżynerowie Renault jednak przestregają się rekommendacji Getrag odnośnie momentu, chip sobie nie zrobiłem. Komplet sprzęgieł na Allegro kosztuje ~3000. Cała skrzynia ~4500.

  • +1 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz w serii 225KM to ciekawe. 

Co do skrzyni - 7ka jedt taka sama jak w Talismanie 1.8 TCE 225KM. RS ma na bank mocniejszą 6kę 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziś oglądałem:

 

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Można,  o tym już wcześniej słyszałem. Pytanie- ile wytrzyma skrzynia ? Ale tym tunerzy się nie przejmują zazwyczaj. 

Edytowano przez Komarek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...