Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

HELLDAN24

Megane II phI Szybko padający naładowany akumulator przy uruchamianiu silnika.

Recommended Posts

Witam Wszystkich !

Od pewnego czasu borykam się z problem odpaleniem samochodu po nocy, przyzwyczaiłem się podładowywaniu go w zimniejsze dni,

jednakże sprawa jest dosyć kłopotliwa bo akumulator rozładowuje się szybko w różnych sytuacjach, przykłady poniżej.

1. Samochód zaparkowany wieczorem, akumulator naładowany, rano zakręci 3-4 sek. i koniec, później już nie ma sił.

2. Po dłuższej jeździe, zatrzymałem się przy sklepie, zgasiłem silnik, zostawiłem dmuchawę włączoną na 10 minut, samochód nie odpala.

3. Dzisiaj pokazał się problem z wtryskami, pomyślałem, że może słabe aku, naładowałem (13,8V) samochód zakręcił trzy razy, na resztę nie miał sił, akumulator rozładowany.

Wcześniej pamiętam, że jeżeli pojawiał się problem z odpaleniem silnika, rozrusznik kręcił przez bardzo długo, nawet parę minut, dając szanse na odpalenie, dziś wystarczy nawet przy naładowany akumulatorze zakręcić kilka sekund i akumulator rozładowany totalnie bez próby kręcenia, elektryka od razu gaśnie.

Pomiar obciążenia w spoczynku wynosi w granicach normy do 0,03. Alternator sprawny.

Proszę o wskazówki gdzie mogę doszukiwać się rozwiązania problemu. Bardzo dziękuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Akumulator masz do wymiany. Jeżeli uważasz, że jest sprawny, a problem tkwi gdzieś indziej to podmień z innego samochodu i zobaczysz czy jest różnica.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A w jakim stanie jest akumulator, ile ma lat... może trzeba sprawdzić jego stan tak naprawdę a nie miernikiem napięcia, to że trzyma napięcie i go doładowujesz nie zawsze świadczy o jego dobrym stanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli alternator sprawny czemu ładujesz akumulator ? Wymień / podmień baterię i znajdziesz odpowiedź.

To co opisałeś wskazuje na zużyty akumulator.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz ile pobiera prądu na postoju może coś doi akumulator.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pomiar obciążenia w spoczynku wynosi w granicach normy do 0,03

Bez zastrzeżeń.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podjedz tam gdzie sprzedają akumulatory mają przyrząd to go za darmo sprawdzą .Kolega wyżej pisze pobór w stanie spoczynku ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

HELLDAN24 a jaki kolor ma elektrolit i przypadkiem nie masz białego nalotu na płytach w celach?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cześć Wszystkim raz jeszcze.

 

Dziękuje za żywe zainteresowanie tematem,

odwiedziłem elektryka samochodowego, bo z akumulatorem było coraz gorzej, nawet kilkugodzinne podładowywanie nie specjalnie przynosiło efekt zamierzony,

choć muszę przyznać że napięcie było w granicach normy nawet w czasie poddawania się aku przy kręceniu.

 

Elektryk zobaczywszy schowaną w samochodzie Centrę Futurę skrzywił się niewyraźnie.Z Prądu rozruchu 720A zostało 451A czyli niezbyt wiele. Jako że Diesel potrzebuje kopa na rozruch taka wartość to dużo za mało.

 

Dla potomnych opisze jedynie objawy zbyt niskiej pojemności akumulatora:

 

1. Napięcie akumulatora w granicach normy.

2. Zapalone światła przez 5-10 minut na wyłączonych silniku powodują unieruchomienie samochodu.

3. Podobnie z dmuchawą.

4. Prąd spoczynkowy w normie (0,03)

5. Akumulator padający po nocy.

6. Dłuższe kręcenie niż 8 sekund powoduje rozładowanie aku.

 

Jeszcze chciałbym Was zapytać, czy w przypadku tego akumulatora jest możliwa regeneracja tzn. uzupełnienie elektrolitu? Czy jest to rzeczywiście skuteczne ? Czy da radę jeszcze odzyskać jakiś grosz sprzedając go do mniejszego samochodu ? Pozdrawiam

 

Aku: FUTURA 72AH 720A

Edytowano przez HELLDAN24

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli akumulator jest zasiarczony to jego regeneracja nie ma większego sensu. Musiałbyś wylać elektrolit, wypełnić aku wodą destylowaną, naładować, wylać wodę, nalać nowej, naładować, wylać...i tak dobrych kilka razy powtarzać, a po ostatnim wylaniu wody dokładnie osuszyć i zalać świeżym elektrolitem o odpowiedniej gęstości, a i tak nie ma pewności, że będzie dobrze działał.

Co do sprzedaży to wątpię. Ja osobiście w życiu bym nie kupił używanego akumulatora, chyba że od zaufanego znajomego, bo nie mam innego wyjścia, ale chociaż wiem mniej więcej co kupuję.

Jak chcesz odzyskać kasę to rozbij i sprzedaj płytki ołowiane na złomie :notacrook: ale wtedy zapłacisz kaucję przy kupnie nowego aku bo nie oddasz starego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czy da radę jeszcze odzyskać jakiś grosz sprzedając go do mniejszego samochodu ? Pozdrawiam

Wątpię aby ktoś chciał kupić taki akumulator. Futura ma to do siebie, że pada po gwarancji (3lata) i dlatego lepsza jest Centra plus, bo dłużej działa (ma inną budowę płyt niż futura).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zużyty akumulator. Ale zobacz też styki na nim. Przez słaby styk mogą dziać się różne rzeczy np. słabe odpalanie ( tzn raz odpali raz nie )i brak ładowania jak odpalony :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×