Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

MarcinDe

Megane IV phI Megane IV - jakie macie spalanie

Recommended Posts

Dnia 13.03.2018 o 07:05, bziku123 napisał:

mam nadzieje ze spadnie :( bo na lato mam 18 oponki :( tylko leje 98 choć boli jak cena jest 5.20 za litr., no ale co się nie robi dla swojego 2 dziecka :-)W sierpniu jadę na wakacje do Chorwacji 1200km, aż strach się bać ile razy bd zaglądać na stacje. 

Nie ma tragedii. Byłem z Bydgoszczy w Omisiu TCE 130. Nie odczułem aż tak czestotliwości wizyt na stacji. Spalanie z trasy 7,4 jakoś było przy autostradowych prędkościach. A na codzień jeżdże hyundaiem co 1113 km na jednym baku robie. 

Jak chcecie mieć niskie spalanie, to trzeba starać się pilnować kwiatka. Jak najmniej używać hamulca, niech auto do zakrętów , świateł , korków wyhamowuje silnikiem. Trzeba patrzeć daleko do przudu i obserwować, czy jest sens trzymać gaz. Nie hamować na widok znaku ograniczenia prędkości, tylko wcześniej zdjąć nogę z gazu. Nie robić sprężynowej jazdy (gaz, hamulec, gaz , hamulec) podczas jazdy w sznurze aut, jak widze kierowcę co co chwile mu się stop zapala bo nie potrafi płynnie jechać to mnie krew zalewa. Jak najwięcej korzystać z tego, że rozpędzone wcześniej auto nie traci tak szybko prędkości i można się dokulać. Przy okazji można zaoszczedzić na klockach i tarczach. Eco jazda nie musi być wolna, ja raeczej wyprzedzam i doganiam kolejne auta niż jadę ich tempem. Mnie prawie nigdy nikt nie wyprzedza, poza autostradą, gdzie niektorzy jeżdżą pod 200km/h. Spalanie mam jak dla mnie niskie. 

Edytowano przez insaimz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, insaimz napisał:

Nie robić sprężynowej jazdy (gaz, hamulec, gaz , hamulec) podczas jazdy w sznurze aut, jak widze kierowcę co co chwile mu się stop zapala bo nie potrafi płynnie jechać to mnie krew zalewa.

Ja z kolei nie lubię, choć krew mnie nie zalewa :) jak w takiej sytuacji ktoś opieszale rusza i się toczy, wydłużając tym samym korek. Ekojazda w korku? Hmm... Bardziej eko będzie szybsze zjechanie ze skrzyżowania i przejechanie dalej, docelowo zniknięcie z trasy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

1.2 Tce 130KM

Jazda to tak 80% słabe miasto (mało co korków, jedynie od groma rond no i światła), 20% trasa i spalanie mam 7.2l.

Akurat dziś spadło z 7.3 na 7.2l.

Aktualnie przejechane od nowości 700km. 

Raz zrobiłem trasę Tychy-Kraków lokalnymi drogami resetujac spalanie to wyszło mi 5.4l.

Tankuje PB95

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ostatnia trasa Poznań - Kołobrzeg, silnik 1.6 benzyna, 5.1 litra na 100km. Ostatnio w trasie Kołobrzeg - Szczecin 4.9litra/100km

To realne spalanie komputer raczej nie zakłamuje (sprawdziłem wypalając prawie całą benzynę w baku :D) . Przeważnie mam wszystkie te gwiazdki odnoście zmiany biegów itp 5/5

 

Klima oczywiście chodziła na całej trasie

 

Schowek01.jpg

Edytowano przez kamil007

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Żeby uzyskać takie spalanie to naprawdę już wyższy poziom jazdy "na kapelusz". Od mniej więcej dwóch miesięcy robię co weekend trasę Katowice - Łódź i specjalnie sobie sprawdziłem. Owszem, da się, tylko mnie aż dupa piecze jak tak jadę. Najniżej zszedłem do 5.7, ale to naprawdę typowo tylko kapelusza mi brakowało. Góra +10 więcej niż ograniczenia i wyprzedzanie tylko tych co jadą przepisowo. 

 

Normalnie na tej trasie mam średnie spalanie 8.8 i to jest według mnie normalne spalanie dla tego silnika. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
33 minuty temu, Geble napisał:

Żeby uzyskać takie spalanie to naprawdę już wyższy poziom jazdy "na kapelusz". Od mniej więcej dwóch miesięcy robię co weekend trasę Katowice - Łódź i specjalnie sobie sprawdziłem. Owszem, da się, tylko mnie aż dupa piecze jak tak jadę. Najniżej zszedłem do 5.7, ale to naprawdę typowo tylko kapelusza mi brakowało. Góra +10 więcej niż ograniczenia i wyprzedzanie tylko tych co jadą przepisowo. 

 

Normalnie na tej trasie mam średnie spalanie 8.8 i to jest według mnie normalne spalanie dla tego silnika. 

 

Normalnie 1.6 spala realnie 7.2 litra (jazda bez trybu ECO, autostrada 140 itp) wtedy średnio wychodiz mi zawsze 7.2 +- 0.2 litra.

 

Wychodzi na to że 1.6 pali troche mniej. Masa ludzi narzeka na bardzo wysokie spalanie w wersji 1.2 i mówię tu o ludziach  z branży motoryzacyjnej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

1.2 pali sporo, niestety. Ja należę do osób które jezdzą oszczednie, ale ostatnio sporo po mieście, spalanie mam 8.9 a leje 98. 

W Mokce 1.4 Turbo - 140 km, przy cięższym aucie i mniej opływowym miałem 8.1 w tych samych warunkach a często poniżej 8.(miasto)

Miałem okazję przejechać się VW Arteonem 1.8 TSI - 190 km, którego nikt nie oszczędza gdzie spalanie z 2500 km średnie wynosiło nieco ponad 9. 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
18 godzin temu, Geble napisał:

Żeby uzyskać takie spalanie to naprawdę już wyższy poziom jazdy "na kapelusz". Od mniej więcej dwóch miesięcy robię co weekend trasę Katowice - Łódź i specjalnie sobie sprawdziłem. Owszem, da się, tylko mnie aż dupa piecze jak tak jadę. Najniżej zszedłem do 5.7, ale to naprawdę typowo tylko kapelusza mi brakowało. Góra +10 więcej niż ograniczenia i wyprzedzanie tylko tych co jadą przepisowo. 

 

Normalnie na tej trasie mam średnie spalanie 8.8 i to jest według mnie normalne spalanie dla tego silnika. 

 

Bardzo lubię takie stwierdzenia :)

Najlepsze w nich jest to że przejazd przez granicę "z wroną" albo na słowacką stronę powoduje to że na liczniku mamy +1 więcej niż ograniczenia i nikogo nic nie piecze.

Ostatnio miałem okazję zrobić kurs do Francji i z powrotem, wniosek jest jeden - nie dziwi mnie ilość wypadków w Polsce .......

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ameryki nie ma co odkrywać na nowo - w Polsce mamy tanie mandaty i małą - stosunkowo - skuteczność Policji. Pomijam tolerancję +10, +20 itp. I to nie wpływa dobrze na eko-jazdę :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam.Mam pytanie do posiadaczy silnika 1.6 sce.Czy ktos z Was sprawdzał jakie jest spalanie na tempomacie przy predkosci 120 km/h?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiecie co mi najbardziej przeszkadza? Nawet nie To, że 1.2 tce edc spala o 1 litr za dużo. Ale to że bak ma 50 litrów. Przyznam że nie rozumiem od czego to zależy. Co za problem dac bak 60 litrów? Czy ktoś wie od czego to zależy?

Mokka do której się odnoszą miała 54 litry ale paliła o litr mniej. W związku z tym zasięg był 750 km. Megane ma zasięg Max 600 km. 

Przy jeździe mieszanej.

Bak w benzynę powinien być większy. 

Edytowano przez LTar

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mniejszy bak - mniejsza waga - łatwiej pochwalić się eco wskaźnikami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@kataryniarz jakoś tak nie chce mi się uwierzyć w to że te 10 litrów czyli 10 kg ma jakieś znaczenie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

10 litrów to ok. 8.5 kg paliwa mniej. To nie jest woda....celem jest obniżenie koszty produkcji auta. Ale cene auta powyższyli. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@LTar 10l benzyny to jakieś 7,5kg w 15 stopniach Celsjusza. Kwestia baku to raczej kwestia tego ile jest miejsca na bak. Większy bak oznaczałby albo brak miejsca na zapas, albo mniejszy bagażnik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W Mondeo przy 3.0 V6 226KM miałem 55L pojemności baku także 50L przy 1.2 to dla mnie dużo :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, lol19pl napisał:

@LTar 10l benzyny to jakieś 7,5kg w 15 stopniach Celsjusza. Kwestia baku to raczej kwestia tego ile jest miejsca na bak. Większy bak oznaczałby albo brak miejsca na zapas, albo mniejszy bagażnik.

Jeżeli chodzi o bagażnik i o miejsce z tyłu to projektanci przy MIV się nie popisali, Renault MIII ma niby  60L.bak(nigdy nie zatankowałem 60 litrów przy głębokiej rezerwie, weszko max 52 Litry)a bagażnik jest większy niż w MIV a miejsca na tylnej kanapie jest tyle samo miejsca co w MIII do tego mam zapas w bagażniku. Dlatego też nie wiozłem MIV, bo mi się to nie kalkulowało.

Edytowano przez darekgt

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@darekgt Megane IV hb ma większy bagażnik niż III hb, odpowiednio o 62 litry przy 5 miejscach (434l vs 372l) oraz o 85l ze złożoną kanapą (odpowiednio 1247l kontra 1162l). Także w przypadku bagażnika się mylisz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mi bardziej chodzi o większą wersję MIV GT i GC, która podobno jest na płycie talismana. Ma 4.65 długości i tutaj można by wcisnąć większy bak. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

1.6sce gc plus trzy rowery na haku - prędkość do 130km/h, bez korków, jedyne 9.8l/100km

Analogiczna jazda ale bez bagażu na haku, ok. 7.2l/100km

Taka subtelna różnica :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kraków Istebna - 7.2 litra.

Kraków 10.5 - 11.

 

Kapcie 225.

 

Dla mnie spalanie poniżej 6 litrów jest nieosiągalne. Może jakbym jechał koło 100 - 110 km/h.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, lol19pl napisał:

@darekgt Megane IV hb ma większy bagażnik niż III hb, odpowiednio o 62 litry przy 5 miejscach (434l vs 372l) oraz o 85l ze złożoną kanapą (odpowiednio 1247l kontra 1162l). Także w przypadku bagażnika się mylisz.

Podjechałem kiedyś pod salon Renaulta, stanąłem obok MIV i poprosiłem dealera o otwarcie bagażnika w MIV , bagażnik na długość jest o około 15cm krótszy w MIV niż w MIII wizualnie bagażnik też jest mniejszy w MIV. Nie wydaje mi nie żeby bagażnik MIV był większy niż w MIII. Jedyny sposób żeby się dowiedzieć samemu zmierzyć.

Edytowano przez darekgt

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@darekgt w IV bagażnik ma 79cm długości, 111cm szerokości między nadkolami i 52cm wysokości do półki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zrobię pomiar jak tylko wrócę z pracy :) za 1 miesiąc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 6.07.2018 o 17:33, KolaLBN napisał:

Witam.Mam pytanie do posiadaczy silnika 1.6 sce.Czy ktos z Was sprawdzał jakie jest spalanie na tempomacie przy predkosci 120 km/h?

Miałem ustawiony na 120 km/ h i wychodziło mi 4,8- 6l bez wzniesień. Przy górkach oczywiście więcej ok. 7l i więcej. Ciężko powiedzieć ile dokładnie pali przy 120 km/h. Ostatnio zrobiłem od zatankowania „pod korek” trasę (wyprzedzanie tirów, zwalnianie, przyśpieszanie-jak to krajówkami) ok. 120 km, potem miasto (krótkie odcinki) 80 km i wyszło razem 7,7l. Na samej trasie 7,0l.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...