Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

MarcinDe

Megane IV phI Megane IV - jakie macie spalanie

Recommended Posts

2 godziny temu, MarcinDe napisał:

Sarna ale jechałeś ile te 170 - cała trasę.

Ja wjechałem na autostradę w nocy (pustą) i leciałem praktycznie cały czas 160 na odcinku praktycznie 100km, bo potem trochę wzrósł ruch i trzeba było wolniej (140), czasami trochę szybicje - spalanie wyszło w granicach 13 chyba.

Dla mnie to jest dużo jak na silnik 1,2 - w podobnych warunkach moje 300C 5,7 pali 19LPG (czyli z 17Pb).

 

Normalne że na długie szybkie trasy diesel najlepszy - tylko tak naprawdę mało kto cały czas robi trasy (najwięcej jest użytkowników miejskich).

 

Tak. Średnia 172 według kompa od bramek do bramek spalanie wg kompa 11,7. Zatankowałem przed wjazdem na A1 i zaraz po zjeździe. Wg dystrybutora wyszło 12 z małym haczykiem ale to może być błąd pomiaru :)

 

żeby uzyskać taka średnia miałem 200 na tempomacie cały czas. 

 

Ja robię dużo tras dlatego mam diesla , meg to auto żony i tak chciałem sobie sprawdzić :)

 

malo ci pali ten hemi. A45 amg w przelotach ponad 200 (maks jaki wykręciłem to 270) palił 20 według wskaźnika - ale to maksymalna wyświetlana wartość na kompie ;). Realnie zbiornik 50 litrów wystarczał na maksymalnie 300 km a jak zaczynałem się bawić to i po 150 trzeba było tankować vpower racing :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam wersje Life wiec bez zaawansowanego Eko komputera. Wczoraj jechałem ponownie A1+A4 tempomat 130 ok 200 km w sumie. Komputer stoi na 5,6. Silnik mam 100KM więc nie wiem czy na pewno tez taki masz. U mnie spalanie tez było ok 6,4 wg kompa ale od jakiegos czasu umiem bez bolu zejść poniżej 6. Mam przejechanie ok 10 tys km, tankuje na Circle K 95.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cegła przy 160 stałej jazdy pali według tankowania poniżej 19l/100 LPG.

W mieście przy mojej jeździe (a mając Hemi lubię deptać) wychodzi w granicach 22-23, przy zabawach w zimę na parkingu wyszło 25.

Do tej pory nie udało mi się uzyskać więcej jak 26l LPG średniej.

 

Jak sobie porównuję Megankę to mi się śmiać chce - bo w sumie to przy normalnej jeździe w mieście 100km kosztuje więcej niż jazda Cegła.

W Lagunie II PhII GT, którą miałem przed Cegła (i Meganką) średnio wychodziło z miasta 14l LPG (a tam jest 2l - 205KM/300Nm) - no to gdzie jest ekonomia w tych downsizing'owych silnikach.

 

Wczoraj patrzyłem u żony - jest 8,9l/100 - ciekaw jestem jakby było w nowym silniku 1,3Tce.

Najlepsze jest że było mniej, ale stwierdziliśmy z żoną że pali za dużo. ASO wgrało nowy program do silnika (miał obniżyć spalanie), a wyszło odwrotnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Małe silniki nie do końca maja przekładać się na spalanie. Jeśli masz auto 1350 kg to nie ma znaczenia czy masz silnik 1.3 czy 1.6 czy 1.8 - jeśli moc będzie taka sama powiedzmy 130-140 km i będziesz deptał to spalanie będzie podobne. Ekonomia jest w produkcji i emisji spalin wg norm które przekładają się na podatki dla producentów. 

Właśnie dlatego wychodzą te same silniki w 2 wersjach mocy. Za wyższą moc doplacasz bo są większe opłaty dla producenta.

 

P.s. A porównywanie kosztów 19 litrów lpg w dużym silniku do benzyny w małym silniku jest bez sensu. 

Oczywiście wybierając między takimi autami i mając w domyśle że w dużym będzie lpg to koszty paliwa będą podobne. A opłaty i ubezpieczenie? A koszty poza paliwem? Przeglądy, części. 

Edytowano przez LTar

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No to byś się zdziwił - bo OC wyszło mi za Cegłe identyczne jak za Lagunę II PhII GT (a jak wyliczała mi znajoma to nawet jakbym wziął Meganke IV GT i na nią samo OC to mi wychodziło wyższe). Na moją Megankę mam pakiet (raz że nowa, dwa leasing) - wyszło coś ponad 3tyś.

Koszt części i przeglądów - materiały na przegląd (filtry, olej itp) - praktycznie ta sama cena (pomimo że do cegły wchodzi 6,6L oleju i leję oryginalny Mopar) - różnica jest może z 30pln. (np. filtr kabinowy węglowy kosztuje 50pln - taniej niż do Meganki).

 

Części zamienne - od 2 lat wymieniłem w niej: drążek i końcówki kierownicze (192pln całość - i nie dlatego że się zużyły tylko ucierpiały w wyniku kolizji, a były oryginalne jeszcze 270tyś przelotu), komplet hamulców (tył+przód klocki/tarcze - TRW 950pln), świece Champion (16szt - 250pln),  łączniki stabilizatora (50pln/szt).

Jak popatrzyłem po cenach części to tarcze TRW do Meganki kosztuje 300 na przód komplet - czyli tyle co do Cegły.

Tak że temat kosztów ubezpieczeń/serwisu/części - to niestety w niektórych aspektach jest identycznie, a w niektórych Meganka przegrywa (bo nowa fura i nie ma zamienników, albo są ale ceny mają z kosmosu, po drugie jest gwarancja i nie mogę sobie robić jej gdzie chcę /pomimo GVO/).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Trudno porównać ubezpieczenie auta w leasingu od tego z wolnego rynku. Moja meganka - pełne ubezpieczenie od ac plus doposażenie z 1 mała szkoda 2200 zl. 

Koszt serwisu jest zależny od auta. Bywa różnie. Im bardziej Premium tym koszty szybko rosną. Nie wiem co to jest cegła. Ale niektóre auta to worki bez dna. Jest to ryzyko ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No to news bardziej w temacie i bliżej drugiego bieguna. Kolejny bak i średnia 6,02 wg tankowania, wg kompa 5,5. Średnia prędkość 58 kmh. Było trochę autostrady ale większość dojazdy do pracy. Prędkościomierz sprawny :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Średnia prędkość jest stosunkowo wysoka, więc i spalanie niskie. U mnie średnia prędkość dojazdów do pracy wynosi 28km/h. Niemożliwy jest zrobić taki wynik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jasne. Jak już pisałem, dojazdy do pracy mam opłotkami i tylko zahaczam o miasto. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

LTar - Cegła to jest Chrysler 300C 5,7V8 Hemi.

Ja też mam ubezpieczenie w leasingu na wolnym rynku kupowane - wyszukane przez mojego doradcę finansowego.

 

Pitrek i tu trafiłeś w sedno - jeżdżąc opłotkami i omijając miasta można uzyskać spalanie na poziomie 6-6,5l/100.

Jeżdżąc 1,2Tce w mieście na krótkich odcinkach można o tym zapomnieć - liczba 8 nie schodzi z licznika. :D:smug::mad:.

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...