Skocz do zawartości

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Recommended Posts

13 minut temu, MarcinDe napisał:

Rosa te dane wszystkie dotyczą jazdy w trybie ECO??

 

Jeśli tak to w takim razie ten tryb ECO to tak jak twierdzę - PIC NA WODĘ FOTOMONTAŻ.

 

Spalanie masz prawie jak ja - u mnie w mieście mniej wychodzi bo mam w granicach 8,7l/100.

 

I u mnie (właściwie żony bo to ona jeździ Meganką) ustawione jest PERSO (wszystkie parametry w Neutral, tylko dźwięk silnika podbity na Sport).

Tak, dane tylko z trybu ECO. 

 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

1.6 SCe przeważnie krótkie przebiegi kilkanaście km w mieście:

średnia z roku - 10 kkm - 8,8 l/100 km

W ciągu tego roku 3 trasy: 80 km, 200 km i 360 km

W sobotę miałem trasę 500km bez autostrad i ekspresówek czyli prędkość do 120km/h, 5 dorosłych osób - 5,9l/100km

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżę swoją meganką dokładnie rok. Zrobiłem 34000km (poprzedni właściciel 16000) 99% w trybie eco. Mniej więcej 50% trasy - droga ekspresowa, 20% - autostrada, 30% miasto. Średnie spalanie wg dystrybutora to 6.46l.

(Dodam tylko, że jeżdżę tak aby NIE przekraczać dozwolonych prędkości, ani nie palić gum przy ruszaniu... :P )

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja przy uważnej jeździe daje radę utrzymywać wskazanie 6,1 na komputerze. Co z tego jeżeli wg tankowania spalanie wychodzi na poziomie 6,8??? 

Jeżeli komputer spalania będzie dalej tak oszukiwał to będę to reklamował. Jest to oszustwo, ponieważ klienci na jeździe testowej zwracają na to uwagę i może to być czynnik skłaniający do zakupu samochodu. Nie ma żadnych technicznych przesłanek, dla których komputer miałby tak przeklamywac. To jest do opanowania. Poza tym zauważcie, że komputery zawsze zaniżają wskazania!

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, Pitrek napisał:

Poza tym zauważcie, że komputery zawsze zaniżają wskazania! 

U mnie zawyża :) W służbowej Toyocie także. Delikatnie ale jednak.

Edytowano przez pbet
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Oki czy dobrze rozumiem że w MIV komputer wskazuje Ci większe spalanie niż wyliczasz z tankowania? Miałeś jakiś upgrade oprogramowania czy od początku tak miałeś? Ja palę dopiero jakiś 5 czy 6 bak ale komp zawsze zaniża jakieś 0.7 l

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@Pitrek mam MIII, wcześniej miałem MII i też komp spalanie delikatnie zawyżał. Pisałem w odniesieniu do Twojego twierdzenia, "że komputery zawsze zaniżają wskazania!", które sugeruje, że zawsze i w każdym aucie komputer zaniża spalanie. Moja MIII spaliła "za mojej kadencji" już ponad 2084 litry paliwa z 51 tankowań i tylko trzy razy zaniżyła spalanie w porównaniu do tego z dystrybutora. Odpowiednio o 0,01, 0,08, 0,12 litra na 100 km. Zwykle jednak zawyża, średnio o 0,26 litra.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
9 minut temu, Pitrek napisał:

Tak czy inaczej będę to reklamował. 

Próbuj. Choć sądzę, że nic nie wskórasz. Na spalanie wpływ ma mega dużo rzeczy, od stylu jazdy, przez ciśnienie w kołach, asfaltu po jakim jedziesz po Bóg wie co jeszcze. Pewnie Ci powiedzą, że to co komputer pokazuje to dane orientacyjnie, podobnie z resztą trzeba traktować poziom paliwa i rezerwę (która w wielu autach zapala się zbyt wcześnie). Wszystko po to aby nikt nie jeździł na "styk" i nie był mądrzejszy od auta czy inżynierów. Czytałem gdzieś kiedyś jak ktoś (chyba w Ameryce) wytoczył producentowi samochodów (nie pamiętam jakiemu) pozew za to, że auto mu podało błędne spalanie czy ilość paliwa i stanął pomimo, iż niby miał jeszcze jakiś zapas.

Edytowano przez pbet
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@Andon nie podnosi Wam spalania w MIV na postoju? U mnie w MIII podnosi. Obserwowałem kiedyś w korku na A4.

Edytowano przez pbet
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Każde splunięcie benzyną do cylindra można policzyć do spalania. Moim zdaniem MIV to liczy ale nie robiłem eksperymentu. 

Tak czy inaczej, żeby się już bardziej nie doktoryzować,  rzeczywiste spalania mam rzedu 6,7 - nie tragicznie ale liczyłem na mniejsze.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Pitrek napisał:

rzeczywiste spalania mam rzedu 6,7 - nie tragicznie ale liczyłem na mniejsze

To trzeba było kupić diesla :) Mały, wysilony silnik z turbawką, do tego stosunkowo duża do niego buda i wiadomo, że musi wypić, a 6,7 jest chyba ok?

Edytowano przez pbet
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.

×
×
  • Utwórz nowe...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!