Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

calderaseven

Megane III phI Problem z ubywającym płynem chłodniczym

Recommended Posts

Na cokolwiek używanego, by się nie przesiadł to jest ryzyko, najmniejsze chyba dla silnika 2.0TCe F4Rt, ale to już inna kategoria cenowa, no chyba, że kupi któreś z moich 1.4TCe, ale ja póki co nie zamierzam sprzedawać :D

Edytowano przez witman

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Andrzej-2010 napisał:

Próbuje tylko powiedzieć koledze runner, że może się bardzo rozczarować przy takiej przesiadce. 

Chcę zmienić samochód na coś nowszego bo Lagunę mam już 5 lat i do końca życie nie chce nią jeździć. Poza tym trzeba by było zregenerować xenony , lakier ma już trochę skaz powstałych dzieki innym kierowcom, we wnętrzu też już widać ślady eksploatacji i w sumie nie chce mi się z tym bawić i doprowadzać do porządanego stanu. Byłem nastawiony na Lagunę III 2.0T po lifcie ale znalezienie takiej i w dobrym stanie graniczy z cudem więc pomyślałem o Megane. Poczytałem już wcześniej o 1.4 tce i sam właśnie nie wiem co zrobić. Egzemplarz który mnie interesuje jest od początku do końca serwisowany w aso, bezwypadkowy, w cenie 33000zl więc teoretycznie powinien być zadbany.  Oczywiście cały czas się wacham czy brać 1.4tce. Do 700tys km na pewno nie zamierzam nim jeździć, prędzej do przebiegu mojej Laguny. Ogólnie to z nowszych samochodów nie ma za bardzo czego wybrać. Nie ma już takich pancernych i prostych jednostek jak kiedyś a ten Tce na tle konkurencji to chyba jeszcze nie jest taki zły

Edytowano przez runner

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Uważam, że każdy silnik ze stajni Renault jest dobry pod warunkiem odpowiedniego serwisowania wiadomo, że wolnossące jednostki, które miały niewiele powyżej 150Nm trudno było tak zajeździć, aby trzeba było wymieniać w nich panewki, choć i takie się zdarzały na warsztacie.

1,4TCe jest dobrym kompromisem między 2.0TCe, a 1.6 16V czy 2.0 16V M4R, który w Megance dostępny jest tylko z automatem CVT.

Nie chcę być uważany za jakiegoś fanatyka silnika 1.4TCe, sam kilka lat temu miałem dylemat na co zamienić poczciwego 2.0 F4R, postawiłem na 1.4 i jak dotąd jesteśmy zadowoleni, myślę też, że wiele opowieści o tej jednostce są mocno przesadzone, tak samo jak o 1.5dCi czy 1.9dCi, które też mamy w rodzinie i nic złego się z nimi nie dzieje, są regularnie serwisowane i zadbane bez specjalnie szczególnej troski.

A koledze @runner radzę zrobić diagnostykę silnika przed zakupem, gwarantuję, że przy przesiadce z 2.0 F4R na 1.4TCe nie zawiedziesz się na kulturze pracy tego silnika, dynamice i przyśpieszeniu podczas wyprzedzania.

Roczniki 2009/10 1.4TCe miały trochę problemów z oprogramowaniem sterownika wtrysku, napinaczami łańcucha i UPG.

 

 

Edytowano przez witman
  • +1 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Egzemplarz który zarezerwowałem jest z 2012r, czyli ma już poprawione wcześniejsze usterki ? Z UPG też coś poprawili ? 

Edytowano przez runner

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem w czerwcu megane iii 1.4 tce już zagazowany i w nie całe 3 miesiące najezdzilem ponad 5 000 km i póki co rewelacja.

Tak jak witman pisze silnik ciuchutki i elastyczny i odpukać na razie bezawaryjny. Spalanie gazu w okolicy 9,3-10 l w mieście, po autostradzie (tempomat 150km/h) 11,5 l. 

Mam rocznik 2009. Przebieg 158 000km.

Jedyny mankament to ta krótka skrzynia przy której 6 bieg już wbijam zazwyczaj przy 70km/h ale idzie do tego przywyknąć. Dzięki dobremu wyciszeniu kabiny prędkości powyżej 140 km/h nie męczą. 

 

Po kupnie rozrządu nie robiłem tylko standardowo olej i filtry. Mechanik uszczelniał mi jedynie pokrywę rozrządu bo lał się z niej olej i mówił że ktoś już tam grzebał ale na razie rozrządu nie trzeba robić bo nic nie słychać. 

Na chwilę obecną mogę śmiało polecić ten motor. 

Edytowano przez Haifisch
  • +1 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Myślę o wymianie płynu chłodniczego w mojej Megane. Co ile taka wymiana powinna się odbywać? Jaki dokładnie kupić płyn i ile litrów wchodzi?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podobno co 5 lat chyba max, ale mogę się mylić. 5l wejdzie na pewno + odpowietrzanie/ dolewanie... z 7L bym kupił na pewno. Ja leje różowe borygo i jest super

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, maciejmacku napisał:

Myślę o wymianie płynu chłodniczego w mojej Megane. Co ile taka wymiana powinna się odbywać? Jaki dokładnie kupić płyn i ile litrów wchodzi?

Ja też będę wymieniał przed zimą i poproszę o zalanie prestone. Dobre opinie ma też dynagel 2000. Idzie zima strach się bać o UPG.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

poziom płynu.jpg

 

Co 5 lat wymiana płynu chłodzącego, ale kto to robi, podobnie z płynem hamulcowym.

Edytowano przez witman

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@witman Ja, a hamulcowy częściej ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, witman napisał:

Co 5 lat wymiana płynu chłodzącego

Zajrzałem do swojego harmonogramu przeglądów i powiem, że trochę się zdziwiłem. Renault zaleca wymianę płynu co 4 lata. Od ponad 20 lat jeżdżę renówkami i wcześniej pisali że płynu w układzie chłodzenia się nie wymienia. Silnik 15 dci.

Przechwytywanie.thumb.JPG.5e3815072b74256bf2d6dc41e4253251.JPG

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
38 minut temu, maciejmacku napisał:

Czyli bez sensu wymieniać? :)

Wręcz przeciwnie.Koszty stosunkowo niewielkie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To pytanie nasuwa się czy wymieniać płyn chłodzący razem z pompa, czy też pompę zostawić. 

W 1,2 Tce 130KM wygląda to trochę inaczej 

Serwis 1,2 Tce.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...