Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

calderaseven

Megane III phI Problem z ubywającym płynem chłodniczym

Recommended Posts

Ogólnie nie zazdroszczę :/ Myślę że mnie i resztę użytkowników tych silników też to czeka. Co do wymiany oleju - na początku też wymieniałem co 15 tys. (w ASO - umowa serwisowa więc raz oni dawali olej, a raz ja) jednak po ostatniej wymianie w pobliskim warsztacie i zobaczeniu tego co spłynęło z silnika stwierdziłem że najlepiej wymieniać co jakieś +/- 10 tys. km. Płyn chłodzący też dobrze jest wymienić za wczas i zrobić mieszankę żeby wytrzymywała (tak na prawdę mniej) więcej niż -21 stopni Celsiusza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czy czeka to wszystkie silniki trudno powiedzieć, zapewne jest to kwasja dbałości o silnik i sposóbu eksploatacji o której już się rozpisywaliśmy, muszę jednak stwierdzić, że są i osobiście je widziałem 1.4TCe z 2009r. z przebiegami ponad 200kkm w które miały jeszcze oryginalne fabryczne uszczelki w niezłym stanie, a wymieniane były profilaktycznie przy okazji wymiany grzechotającego rozrządu (rozciągnięty łańcuch)

Ja bym się skupił na ścisłej kontroli płynu chłodzącego w zbiorniczku wyrównawczym, bo to jest niezaprzeczalnie pierwszy sygnał narajającego problemu i jak już nam wiadomo, kto szybko zareagował to wymieniał tylko uszczelkę, a nie pół sinika.

Niestety często serwisy i to nawet autoryzowane wprowadzają w błąd klientów złą diagnozą i poradami typu - trzeba dolewać płynu i że ten model tak ma :-(

Jestem właśnie na etapie opracowywania czujnika poziomu płynu w zbiorniczku, pierwsze próby wypadły bardzo pozytywnie.

Edytowano przez witman
  • Like 1
  • +1 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Generalnie to problemu nie ma jak się rzecz psuje, eksploatacja, która pogarsza warunki i zmęczenie materiału, i część ma prawo się zepsuć. Ale denerwuje człowieka to, że producent świadom jest słabszej jakość podzespołu i dopuszcza go do użytku. Rozmawiając z technikami z ASO powiedzieli mi, że ten silnik ma jeszcze problemy z cylindrami i jeszcze paroma innymi podzespołami i nic z tym nie robią. Np. akcja serwisowa i wymiana wadliwych elementów. Na gwarancji to jeszcze wymieniają cześć jak się zepsuje, a po gwarancji to Kowalski z własnej kieszeni musi płacić ehh

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Problemy z cylindrami są wtedy, gdy dostaje się do nich płyn chłodzący z pod uszkodzonej uszczelki, drugim problemem nie tylko tego silnika jest zacieranie się panewek, a to efekt jeżdżenia na oleju po 30kkm.

  • Like 1
  • +1 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witman, proszę daj jakieś foty jak rozbierzesz silnik (jak znajdziesz uszkodzenia), zapomniałem o to poprosić odstawiając auto.

Pozdro.

Edytowano przez Jondrzej
Błąd w pisowni nicku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze oględziny i już wiadomo na 100%, że płyn przedostawał się przez uszczelkę to komory spalania i oleju,  świadczy o tym nalot znajdujący się w górnej części bagnetu o konsystencji majonezu, jest to mieszanina oleju z płynem chłodzącym i słodkawym smaku, a pod samym korkiem skropliny wody.

Jest to banalnie prosta i podstawowa metoda rozpoznania nie wymagająca specjalistycznego sprzętu serwisowego.

Na rynku są dostępne testery wykrywające glikol etylenowy nawet w oparach spalin.

Niebawem otworzymy silnik i wszystko będzie wiadomo, fotki wyślę Ci na PW.

Od jak długo ubywało Ci tego płynu ?

 

 

 

Edytowano przez witman
  • +1 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Od maja, tego roku. Wcześniej było OK.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.07.2017 o 14:53, Jondrzej napisał:

XXXX

diagnoza już postawiona?

REGULAMIN:

Pkt. 5.13 Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01

Edytowano przez mireczek01

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witman ma jeszcze moje auto ale jeszcze nie mam sygnału co i jak. Jak tylko będę wiedział co jest z silnikiem to się odezwę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jondrzej dołączyłeś do grona szczęśliwców i masz do wymiany uszczelkę, cylindry ocalały, głowica już się planuje :-)

  • +1 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak to Witman stwierdził, to szczęście miałem i tylko na uszczelce temat się skończył. W załączniku zdjęcia uszczelki i bloku.

20170802_124139a.JPG

20170802_133039a.JPG

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Też mam ten silnik i nalatane ponad 160tys i teraz troche się boje ze bd miał to samo, aczkolwiek narazie nie mam zadnych objawów, jak widać to chyba loteria albo predzej czy pozniej każdemu to się stanie

 

 

Btw jeśli by kiedyś padła sama uszczelka to jaki koszt orientacyjny?

Edytowano przez Konrados1906

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
22 godziny temu, Konrados1906 napisał:

Btw jeśli by kiedyś padła sama uszczelka to jaki koszt orientacyjny?

Auto jest jeszcze robione, więc o cenie końcowej mówić nie można. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.07.2017 o 14:32, witman napisał:

świadczy o tym nalot znajdujący się w górnej części bagnetu o konsystencji majonezu, jest to mieszanina oleju z płynem chłodzącym

ja miałem w megane 1 takie coś jak i w trójce zimą (ale silnik 1.6 benzyna). (W zimie zmieniałem olej bo wtedy kupiłem, teraz będą robił to jesienią). Na szczęście nic się nie działo. W megane 1 były śladowe ilości zawsze do końca sprzedaży i nic się nie działo. W megance 3 problem wiosną ustąpił i na razie nic się nie dzieje.

A płyn mi uciekał przez trójnik po założeniu gazu. Od zmiany i skręcenia poprawnie węży jest ok i mam nadzieję, że tak zostanie.

Takich sytuacji jest tysiące w necie ale nie definiuje to pękniętego silnia czy głowicy lub uszczelki (chociaż najbardziej prawdopodobne).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
17 godzin temu, dreq02 napisał:

ja miałem w megane 1 takie coś jak i w trójce zimą (ale silnik 1.6 benzyna). (W zimie zmieniałem olej bo wtedy kupiłem, teraz będą robił to jesienią). Na szczęście nic się nie działo.

Nie działo się nic, bo to nie był płyn chłodzący, tylko wykroplona para wodna ze spalin jakie dostały się do pod tłoki, Przy rozgrzanym dobrze silniku to znika.

A wycieki na elementach dołożonych do układu chłodzenia przy montażu gazu, to normalna rzecz jak są stosowane zaciski na śrubkę. U mnie dociąganie śrubki skończyło się tym, że musiałem skracać wąż. Po założeniu opasek sprężystych, problem z głowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...