Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

calderaseven

Megane III phI Problem z ubywającym płynem chłodniczym

Recommended Posts

Renia wróciła już do mnie. Uszczelka pod blokiem nowa, przy okazji sprzęgło wymienione, nowy łańcuch i świece - płyny rzecz jasna też.

Mowiąc teraz znajomym, że auto 6 letnie jest po remoncie silnika - bezcenne :-) ehh.

Teraz na pewno trochę ze mną pojeździ, nowy plan to chip!

 

aaa no i oczywiście gorąco polecam serwis "Witmana" i jego pracownika Krzyśka.

Edytowano przez Jondrzej
  • +1 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Konrados1906 napisał:

Jesli mozna wiedziec jaki to koszt?

Za komplet prac z w/w zakresem to 5tyś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki. Ale wymiana rozrządu jest konieczna? Bo sama wymiana uszczelki to by pewnie połowy tego kosztu nie osiągneła? Ciekaw jestem ile by kosztowało tylko zrobienie uszczelki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@Konrados1906 przeczytaj cały temat to się dowiesz co generuje takie koszty. Sama wymiana uszczelki nie rozwiązuje problemu. Dodatkowo kolega wymienił też inne rzeczy.

Edytowano przez pbet

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@Konrados1906. Jak masz silnik wyjęty to dobry! fachowiec od razu zobaczy inne elementy. I tak w moim przypadku było, że sprzęgło było w oleju i się powoli kończyło. Oczywiście i na nim bym zrobił do 10tyś km ale potem znów silnik trza wyjąć i koszta rosną. Łańcuch też ulega rozciąganiu.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

5 tysi ;000000000 ło matko, bo padła uszczelka za 400 zł xD to jest simply clever... 

Ja nadal obserwuje poziom płynu i mam nadzieję, że nie padnie mi do sprzedaży bo się pociacham. W sceniku dostęp do silnika jest masakryczny to pewnie robocizna pochłonie więcej niż same części.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli mechanik ma małe dziecięce rączki najlepiej z trzema nadgarstkami i dwoma łokciami ewentualnie z gumy to można spróbować wymienić uszczelkę w Megance bez wyciągania silnika. W komorze silnika Scenika miejsca jest jeszcze mniej. Tak czy inaczej trzeba zdemontować przedni zderzak, lampy, przedni pas, wzmocnienia, dwie chłodnice i kupę innych klamotów, przy takiej akcji warto się zastanowić nad sprzęgłem, rozrządem, kompletem wszystkich uszczelek, sprawdzeniem głowicy i szczelności pierścieni tłokowych. Zakres prac przy wyciąganiu silnika w Megi i Sceniku jest taki sam.

 

 

Edytowano przez witman
  • Smutny 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Panowie jaki silnik byście polecili zamiast 1.4tce do Megi? Myślałem o tym silniku, ale jak przeczytałem temat, to się przeraziłem :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie ma co panikować, bo odsetek uszkodzonych uszczelek w 1.4TCe nie jest wcale taki duży, w kultowym 2.0 16V F4R po 2006r. potrafią się urywać zawory wydechowe i paski rozrządu, przy 150kkm padają uszczelniacze w głowicy lub pierścienie olejowe, a koszty naprawy są podobne.

W 1.2TCe też nie jest wesoło, wszystko zależy od kogo kupisz i jak autko było eksploatowane, w tej chwili moim skromnym zdaniem najpewniejszy motor to 2,0T (TCe) F4RT, ale i tą jednostkę można zajechać, bo znane są przypadki pęknięcia wału korbowego czy zapieczonych panewek.

Edytowano przez witman
  • Zmieszany 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czyli co loteria? Bo z tego co czytałem najwięcej uszkodzonych było z początku produkcji, sam mam z 09/10 więc w teorii i mnie to może czekać, będe musiał chyba uważnie spoglądać w strone płynu chłodniczego. Olej też będe zmieniał co maks 10-13 tys ale skoro przejechał już ponad 160tys i narazie nic mu nie jest więc może był dobrze i na czas serwisowany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No dobra, te uszczelki i ubytki płynu zdarzały się w autach z polskiego salonu. Jeśli znalazłbym coś zadbanego w Niemczech myślicie, że problem byłby mniejszy? Podobno jest różnica w "produktach" na Polskę i zachód, więc może z autami byłoby podobnie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W samochodach z niemieckich salonów jest to samo (zarówno meganki jak i scenic). Z kolegą Witmanem przekopaliśmy kiedyś kilka zagranicznych for i w tym wypadku "produkcja" na Polskę jest taka sama jak na resztę Europy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

czyli od razu odrzucić ten silnik? w każdym tak się dzieje?

Edytowano przez maciejmacku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No właśnie nie w każdym - są przypadki, które mają przejechane ponad 200 tys. km - płynu nie ubywa, łańcuch w dobrym stanie. Znanych nam przypadków gdzie poszła uszczelka, a później tuleja (lub tylko sama uszczelka) jest może z 20 (nasze forum, fora zagraniczne, allegro, olx, jakieś niemieckie aukcje). Jeżeli chcesz go kupić to chyba najlepiej szukać z końca produkcji i z małym przebiegiem (dobrze byłoby gdyby właściciel był ogarnięty - olej co 10-12 tys. km, grzanie/studzenie silnika/turbiny). Najlepiej jakby wypowiedział się jeszcze kolega Witman bo to już specjalista od tych silników :-)

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...