Skocz do zawartości

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Recommended Posts

Pojawiły się duże luzy na maglownicy, coś takiego jak na tym filmie

, w trakcie jazdy przy minimalnych skrętach pojawiają się też trzaski wyczuwalne na kierownicy.

Czy w takiej sytuacji idzie kasować taki luz czy pozostaje tylko wymiana maglownicy?

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź dokładnie czy to luzy na maglownicy czy na drążkach kierowniczych. W moim przypadku też miałem podobne objawy powodem na szczęście okazały się drążki a nie maglownica.

 

A co do Ciebie to jeżeli potwierdzisz maglownice to raczej wymiana/regeneracja

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 4 lata później...

Luz może być na drążku, na końcówce listwy i na zębniku listwy będącej w maglownicy. Luz na drążku i na końcówce listwy sprawdza się dla prawego koła przy maksymalnym skręcie w lewo. Do tego trzeba zdjąć opaskę  harmonijki od strony maglownicy. Trzask w tym miejscu to regeneracja lub wymiana maglownicy. (uszkodzona tuleja amortyzującą drgania) Drążki wymieniamy w kpl, bo zbieżność jest obowiązkowa.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przy tak ustawionym kole sprawdzamy stuki ruszając energicznie końcówką listwy we wszystkie strony Stuk lub lub za duży luz jest niepokojący. Oby to był tylko drążek kierowniczy, a nie maglownica.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak możesz to opisz mi dokładnie, jak sprawdzić drążki, jak magiel. Jak obracam kierownicą w prawo to nie mam stuku. Jak obracać w lewo to jest. I tak samo stuki na drodze bardziej są z lewej strony. 

Jak możesz to napisz priv. Dużo możesz mi pomóc, chce jutro na SKP jechać.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

MIałem MII czyli to samo co SCII. W jednym aucie z większym przebiegiem można było wyczuć luz listwy zębatej w tuleji ślizgowej maglownicy - można dokupić nową na znanym portalu aukcyjnym. Wymiana nie jest mega trudna, ale pracochłonna bo trzeba zdemontować z prawej strony osłonę drążka, czyli odkręcenie końcówki i drążka, kierownicy, zwijacza airbag bo trzeba skręcić dużo w prawo koła aby listwa zębata wysuneła się tuleji ślizgowej aby ją można było wymienića następnie wszystko złożyć.

Do badania tego luzu trzeba zsunąć osłonę drążka i obejrzeć ten luz listwy zębatej w tuleji prowadzącej. Luz z lewej strony prawie nie występuje bo listwa podparta jest w tulei i zębatką od kierownicy. Luz takiego typu jak powyższego można spróbować skasować za pomocą nakrętki o max pół obrotu bo: listwa może pęknąć podczas jazdy, koło kierownicy a raczej koła nie będą po skręcie wracały do pozycji na wprost. 

W Skp nie wiele się dowiesz - może wykryją luz na końcówce drążka. Małego na drążku, maglowniy nie.

  • Smutny 1
  • +1 1
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Prawa końcówka wyrąbana. Lekki luz na listwie, w normie. I wisienka na torcie. Pęknięta lewa sprężyna. Strzelić musiała parę dni temu... Nie żebym przed świętami wdupił 700zl w zawieszenie. 😡

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Magle w Megane należą do trwałych. Wytrzymują trzy zmiany drążków kierowniczych, czyli ok 300 kkm ,chyba że mniej jak ktoś skacze przez "policjantów".

2 godziny temu, szwagier24a napisał:

Wymiana nie jest mega trudna, ale pracochłonna bo trzeba zdemontować z prawej strony osłonę drążka, czyli odkręcenie końcówki i drążka, kierownicy, zwijacza airbag bo trzeba skręcić dużo w prawo koła aby listwa zębata wysuneła się tuleji ślizgowej aby ją można było wymienića następnie wszystko złożyć.

Jest bardzo czasochłonna mając specjalistyczne narzędzia. Zrobić dokładnie to trzeba wymontować, czyszcząc i wymieniając cały zestaw. Gratuluję cierpliwości.

Tak robiono w Clio 3, a po dwóch tygodniach poleciało wspomaganie.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Miałem to zrobić, ale oszacowałem potencjalny zysk dla bezpieczeństwa i komfortu jazdy i zdecydowałem, że tego nie zrobię a za to w dwóch autach wymieniłem kompletne przednie zawieszenia (końcówki drążki,  wahacze, kolumny, łączniki). W jednym (tym z wyższym przebiegiem) dokręciłem nakrętki magli i było dobrze. Luz na tej tulei był niewielki i z pewnością nie wyeliminował by mojego podstawowego problemu jakim był dziwny stuk przy przejeździe przez nierówności przy skręconych kołach. Ponieważ wyeliminowane było wszystko a stuk też, choć w mniejszym stopniu, występował też w egzemplarzu, w którym listwa w tej tulei nie miała zbędnego luzu. Ostatecznie doszedłem do wniosku, że to winna musi być kolumna kierownicza. Dokręcałem śruby mocujące jak opisywane porady i nic nie dało. Kolumna nawet nie drgania podczas ręcznego szarpania, ale podczas kręceniem kierownicy o bardzo mały kąt, tak aby koła się nie poruszuły, to wydobywał się delikatny stuk, którego nie byłem w stanie zidentyfikował.

Do pełni diagnostyki brakowało mi odkręcenie dolnego krzyżaka od magli i sprawdzenie obu krzyżaków.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam wybitnego pecha do tego zawieszenia, nowe mocowanie amorów, nowe łożyska MC, nowe gumy na wahaczach, nowe sworznie, nowe łączniki, nowe gumy na stabilizatorze. Teraz do zrobienia końcówki, zostały jeszcze drążki. 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przyznaje, że masz pecha. Teraz musisz dopiąć do końca, żeby długo mieć spokój.

51 minut temu, szwagier24a napisał:

X

Firmowe "oszczędności" spowodowały nieźle straty.

Przyczyna naprawy - duże stuki przy maksymalnym skręcie w lewo jadąc po "kocich łbach". Dwa miesiące prędzej normalnie przeszedł przegląd. 

To była ta tuleja.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja tylko nie potrafię zrozumieć, na kostce brukowej czy na zjeździe z niskiego progu czuć stukanie, i słychać, ale na kierownicy nic a nic nie czuć.  Przejade 20km i stukania nie ma. Rano odpalam stuka znowu. Na 3 stacjach kontroli nikt nic nie widzi, na ostatniej stacji wyszła końcówka drążka. Jakaś masakra, szarpiemy ile się da w każda stronę cały magiel, i nie ma luzów, albo są w normie, podczas ruchów kierownicą, jednak stuka końcówka drążka, po jej "usztywnieniu" brak luzów gdziekolwiek...

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Drążek jest zakończony kulą w gnieździe. Z czasem z kuli robi się owal i zaczyna stukać. Owal robi się ruszając góra dół, bo koło względem karoserii cały czas w jeździe zmienia swoją wysokość. W zawieszeniu masz sprężyny i amortyzator do tłumienia tych drgań. Zjazd z krawężnika to duża zmiana tej wysokości. 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!