Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zaloguj się, aby obserwować  
makin23

Megane III phI 2.0 Tce 180 vs 2.0 Dci 160

Recommended Posts

Witam cały czas się zastanawiam nad kupnem megany w cupe tylko jaki silnik wybrać? Rocznie robię około 20 tyś.km trasa 30% miasto 70% . Kwota przeznaczona na auto to około 30-35 tyś. zł . Lepiej benzynę i ją zagazować żeby jazda nie była zbyt kosztowna czy diselka ? A i jak z kosztami części tańsze są do benzyny czy do diesla ? Czekam na podpowiedzi .

Edytowano przez makin23

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Skoro jeździsz zdecydownie wìęcej po mieście to bierz benzyniaka, jak go zagazujesz będzie dużo tańszy w użytkowaniu niż nawet diesel a lepiej sprawdzi się w mieście, w dieslu dpfy egry etc i nie zdążysz wypalić tego i potem tylko koszty.

Silnik 2.0 tce z tego co sie orientuje ma dobre opinie więc ja bym się nie zastanawiał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeden i drugi silnik ma dobre opinie. Filtr FAP w 2.0 dci wypala się nawet w mieście, więc nie powielajcie nieprawdziwych teorii.

Makin23 przejedź się jednym i drugim i sprawdź co Ci się podoba.

2.0 dci 160KM to jednostka 16-zaworowa, do 4500obr kręci się praktycznie jak benzyna. Zupełnie inna jazda niż 1.9, gdzie powyżej 3000obr jest głównie hałas.

Gdyby nie możliwość założenia gazu to sam nie wiem który silnik bym wybrał.

Zwiększyć moc można w jednym i drugim bez większych problemów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem już kilkoma , benzyną i dieslem oba mi się podobają dlatego mam dylemat co wybrać.A jak z trwałością sprzęgła , dwu masy , żywotnością silników ? I kosztami serwisu .

Edytowano przez makin23

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Uważam, że obie jednostki są bardzo dobre.

I tu i tu masz dwumasę i turbo. Wtryski w 2.0 dci ale są bezproblemowe i znoszą duże przebiegi.

Dwumasę w benzynie w razie czego możesz założyć z rs-a (o ile mnie pamięć nie myli). W jednym i drugim silniku turbo jest trwałe, chłodzone cieczą, dodatkowo ma elektryczną pompkę do chłodzenia po wyłączeniu silnika.

Jak będziesz chciał zwiększać moc to większe możliwości daje benzyna - parę gratów z rs-a i spokojnie 230KM można zrobić.

Ja mogę tylko porównać dci do gt220 no i gt220 jest bez porównania dziksze :-) Pamiętaj, że zawieszenie na dziurawych miejskich drogach potrafi wymęczyć, ale na równych drogach szybkiego ruchu jest super.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.

Zaloguj się, aby obserwować  

×
×
  • Utwórz nowe...