Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

Milten14

Megane II phII Przepustnica,EGR,czy nieszczelność układu

Recommended Posts

Witam!

Mam pewien problem.

Czy jest mozliwe aby coś zatarło sie w przepustnicy?

Megane 2 2.0dci 150km rok 2007.

Podczas jazdy lub na postoju podczas dodawania gazu meganka strasznie piszczy (gwizda) (zacieranie jakby).

Dzieje sie to jedynie w granicy 1500-maximum obrotow ze zwiekszeniem gazu dźwiek sie wzmaga:(

Przy gaszeniu slychać cos jakby z przepustnicy takie przeskakiwanie lub zacieranie.trwa to kilka sekund .

Podczas odpalania nic nie slychać.

Podejzewam rowniez nieszczelność układu.

Kontrolki check engine ,sprawdź układ wydechowy,stop,serwis.

Jakies pomysły?

Pozdrawiamlapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki

P_r_z_e_m_o

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Trzeba zakasać rękawy i skontrolować element po elemencie, szczelność układu dolotowego, stan EGR, turbiny i wydechu oraz czy nie ma wycieków oleju

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiec tak turbo było sprawdzone. I jest ok:)

Dziś rozebrałem ,,przepustnice" od strony plastikowej klapki.

Wszystko lekko pracuje żadnego tarcia ani nic takiego żadnych oporów przy próbie kręcenia. Jedynie hałas z tamtej okolicy przy gaszeniu silnika.

Mechanik ostatnio czyścił ..EGR"przynajmniej tak twierdził.

Co do wycieku to tak widze ze jest delikatny wyciek gdyż na wentylatorze chlodnicy widać sladowe ilości oleju nie jest tego dużo ale widać ze gdzieś wywala delikatnie.

Czy egr moze gdzies sie rozstrzelnić? I z jakiego miejsca może uciekać ten olej?

Jakieś najbardziej podatne miejsca na początek?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje Andrzej-2010

Temat dość podobny sprawdze te metalową rurke od IC .

Jedyne co mnie martwi to ten dźwiek w okolicy przepustnicy przy gaszeniu ewidentnie tarcie gwizdanie swist i to bardzo głośny.

Meganke slychać z kilometra po przeskoczeniu ponad 1500 obrotów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Megankę słychać z kilometra po przeskoczeniu ponad 1500 obrotów. To by wskazywało na turbinę. Kiedy i kto ją sprawdzał?

Edytowano przez Andrzej-2010

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzana była jakis miesiąc temu a z tym piskiem czy tam tarciem jeżdzę ok 6tys km .... czas cos z tym zrobić

Czuje delikatny spadek mocy ale gwizd lub swist ewidentnie slychać od strony egr przepustnicy itd.

Turbina była wyciągnieta i sprawdzona u diagnosty diesli naprawde dobrego.

Autko stracilo na mocy troszke ale tylko raz zdarzyło sie aby przeszlo w tryb awaryjny vmax-130km/h

Obroty max 2,5.

Jednak to mnie nie martwi.

Martwi mnie to ze auto słabiej ciagnie od dołu.

Gdy wypne przeplywomierz pisk nie znika.

Jedynie co to auto dostaje mocy szybciej sie wkreca mozna powiedziec ze od spodu:)turbo naprawde dobrze pracuje.

Przy pierwszej probie odpiecia przeplywomierza auto zakopciło gdzies z okolic silnika oraz z tyłu ale to na moment.

Czy to moze być objawem tej nieszczelności?

Swoją drogą to ciekawi mnie czemu bez przeplywomierza auto ciągnie a z wpietą wtyczką nie????

Chyba powinnobyc odwrotnie?:)

Ogolnie autko wogole nie kopci cisnienie w cylindrach oraz pomiary wtrysków książkowe.

 

Dodano: 06 lip 2017 - 18:37

A ogolnie stało to sie w trasie po przejechaniu ok 700km

Najpierw delikatnie gwizdało a teraz kazdy juz wie kto jedzie........

Przy pierwszych gwizdach kontrolka check engine stop i serwis sie zapalila oraz sprawdź ukladu wydechowy.

Wiem ze silnik nie był zbyt dobrze smarowany gdyz miska była wgnieciona.

Ale ten problem zostal rozwiazany.

Dziura w IC tez była jednak została ,,zalepiona''niestety nie pomogło to na piszczenie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiem ze silnik nie był zbyt dobrze smarowany gdyż miska była wgnieciona. Według Twoich wypowiedzi, wszystko wskazuje że słabe smarowanie (chłodzenie ) załatwiło turbinę. Po naprawie turbiny, trzeba również sprawdzić ciśnienie oleju na gorącym silniku oraz stan panewek i stan magistrali olejowej turbiny

Edytowano przez Andrzej-2010

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ok ale czy panewki by nie padly gdyby byly choć przytarte po ok 6tys km?

Silnik przegrzany = złom czy tak?

A turbina bez oleju znaczy bez smarowania nie dawałaby jakichś objawów?np

dymienie z wydechu?

Duzy spadek mocy bez wzgledu na odpiecie przeplywomierza?

Znaczny wyciek lub pobór oleju po naprawie tego smarowania?

autko pali na dotyk zadnych problemów.

no i to turbo niby sprawdzane było wiec drugi raz dać do sprawdzenia?

2 pozostale rzeczy moge niestety sprawdzić dopiero za dwa tyg.

Dziekuje za wszystkie podpowiedzi.

Andrzej-2010

W sobote rozbiore przód auta i zrobie kontrole IC oraz węzy i rur od Strony egr i IC.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Możesz wrzucić film z nagranym dźwiękiem?

W tym silniku lubią się uszkadzać zębatki od zaworu egr, tam bym zajrzał w pierwszej kolejności.

Jakby był problem ze smarowaniem to zrobiłbyś kilkaset metrów (może) a nie 6tys km.

 

Dodano: 06 lip 2017 - 22:08

Egr powinno dać się sprawdzić clipem, jak będzie hałasował po wysterowaniu z poziomu clipa to od razu masz winnego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Misa olejowa była wgnieciona,

Była dziura w IC,

Słabiej ciągnie od dołu,

Delikatny spadek mocy,

Silnik był w stanie awaryjnym,

Nie kopci, ciśnienia w cylindrach książkowe,

Najpierw delikatnie gwizdało,

Obecnie podczas jazdy lub na postoju podczas dodawania gazu meganka strasznie piszczy ( gwizda) (zacieranie jakby),

Dzieje się to jedynie w granicy 1500-maximum obrotów ze zwiększeniem gazu dźwięk się wzmaga,

Meganke słychać z kilometra po przeskoczeniu ponad 1500 obrotów,

Na jakim oleju jeździsz i co ile wymiana ?

Studzisz turbinę po jeździe?

Nie rozpoczynasz jazdy z pedałem w podłodze?

Konieczna wizyta u kumatego mechanika.

Wg. mnie objawy wskazują w stronę turbiny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Możesz wrzucić film z nagranym dźwiękiem?

W tym silniku lubią się uszkadzać zębatki od zaworu egr, tam bym zajrzał w pierwszej kolejności.

Jakby był problem ze smarowaniem to zrobiłbyś kilkaset metrów (może) a nie 6tys km.

Dodano: 06 lip 2017 - 22:08

Egr powinno dać się sprawdzić clipem, jak będzie hałasował po wysterowaniu z poziomu clipa to od razu masz winnego.

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/

Może nie tyle ze smarowaniem co z samym cisnieniem oleju moze.

Mowisz zębatki egr?

A czy jak odłaczę EGR ..wtyczke" o ile moge tak zrobić to piszczenie powinno ustać o ile niema innej nieszczelności?

 

Dodano: 07 lip 2017 - 15:03

Na jakim oleju jeździsz i co ile wymiana ?

Studzisz turbinę po jeździe?

Nie rozpoczynasz jazdy z pedałem w podłodze?

Konieczna wizyta u kumatego mechanika.

Wg. mnie objawy wskazują w stronę turbiny.

Czyli radzisz jeszcze raz turbo dać do sprawdzenia?

Sprawdze najpierw te zębatki egr bo pierwsze o tym slysze ze sie psują wiec to juz cos łatwiejszego do sprawdzenia.

Olej fabryczny elf taki jak producent zaleca .

Wymiana co max 15tys.

Olej ma juz przejechane ok 8 a wyglada jak nowy.

Gaszony silnik po odczekaniu oczywiscie . O turbinke dbam i jesli o buta chodzi to na autostradzie cisne go dość porzadnie ale nigdy na zimnym .

Ogolnie silnik szybko łapie temperature odpowiednią i ją utrzymuje.

nigdy nie bylo kontrolki od temperatury wiec przegrzanie mogę chyba wykluczyć?

 

Dodano: 07 lip 2017 - 15:06

Jasne ze moge wstawić film niema problemu.

Uwzglednie tam okolice z ktorej wedlug mnie wydobywa sie ten dzwiek.

A co z tym egr?mozna go odłaczyć i odpalić motor?czy lepiej tego nie robić?

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6, 5.9 -Prezes

Edytowano przez Prezes

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja bym radził jechać do kumatego mechanika jak najprędzej, nie jeździć nie potrzebnie .

Odpięcie wtyczki, spowoduje pojawienie się komunikat na czerwono na liczniku " Ryzyko uszkodzenia silnika". Najkorzystniej to wyczyścić EGR i zaślepić, bo przebieg jest konkretny. Poczytaj; Zaślepienie EGR 2.0 dCi 160KM

Skontrolować turbinę wstępnie można na silniku, odłączając przewody idące do i od niej.

Kumatemu mechanikowi to powinno wystarczyć.

Mechanik ostatnio czyścił " EGR" przynajmniej tak twierdził - napisałeś.

Nic nie poradził na gwizd i zacieranie?

Edytowano przez Andrzej-2010

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nagraj film, może ktoś coś skojarzy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

 

Dodano: 07 lip 2017 - 15:56

 

Dodano: 07 lip 2017 - 16:03

Na gwizd i zacieranie musialby miec caly dzień tak mi powiedział.

Z braku czasu bylo trzeba jechać tym co jest i teraz w wolnej chwili chce sam sie tym zająć. Gdyz najblizszy termin na jaki moglbym zostac bez auta to koniec sierpnia .

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/

Co do filmów na dluższym filmie pokazane jest jak silnik pracuje na wolnych obrotach oraz jak po dodaniu gazu w zakres ok 1500- do max

Z tym że od 2,5 do 3tys dzwiek zanika a pozniej znow jakby rośnie.

Pokazalem rowniez okolice z ktorych dzwiek sie wydobywa oraz na drugim wideo jaki dzwiek oraz objaw jest podczas gaszenia auta.

Widać rowniez węże te na przeciw chlodnicy i wentylator chlodnicy ktory jest jakby upocony olejem delikatnie .

Dosłownie sladowe ilości ktore są tam juz dość dlugo jednak nic nie zwieksza sie ilośc oleju tam widocznego.

Tyle go tam co pary na szybach cos w tym stylu.

Przepraszam za jakosc filmów i dzwieku ale telefonem krecone na szybko.

Pozdrawiam.

 

Dodano: 07 lip 2017 - 16:05

Zaślepić egr?mysle ze to dobry pomysł.

Samemu czy lepiej komuś zlecić?bo widze rózne opinie na wykopanych tematach.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6, 5.9 oraz pkt. 6 -Prezes

Edytowano przez Prezes

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To piszczenie po zgaszeniu silnika jest charakterystyczne dla przepustnicy, w benzynach dzieje się to samo.

Straszne tłuczenie słychać na filmie, sam nie wiem co to jest.

Ja bym zaczął od clipa i sprawdzenia przepustnicy i egr-a. Tłuczenie jest jakby metaliczne, może łańcuch rozrządu uderza o obudowę? Sam nie wiem, natomiast nie brzmi to dobrze i ja bym starał się to szybko wyjaśnić zanim okaże się, że silnik do wymiany.

 

Dodano: 07 lip 2017 - 16:11

Egra najpierw sprawdź, teraz nie zaślepiaj. Możesz sprawdzić czy rurka, która doprowadza spaliny do egr-a nie jest pęknięta. Powinna być taka metalowa, karbowana.

Miałem ten silnik w megane III ale chyba inaczej są rozmieszczone graty pod maską.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Łańcuch raczej wykluczam poki co gdyz na wolnych obrotach nic nie slychać. Nawet najmniejszego szmeru.

I ewidentnie od strony gdzie pokazalem na filmie.

Jestem poza granicami aktualnie wiec wypozyczenie nie wchodzi w gre.

A czy w tej karbowanej rurce moze być mikrodziura ktorej moge nie zauwazyć bez wykrecenia tej cześci.

Jesli dobrze kojaze pod spodem no troszke nizej niz na filmie jest chłodniczka egra czy jesli ona sie poci moze mieć jedno z drugim wspolnego? Jutro mam caly dzien wiec postaram sie rozebrać i skontrolować tyle ile sie uda z wyzej wymienionych rzeczy:)

 

Dodano: 08 lip 2017 - 15:42

Wiec tak.

Moze kogoś to zaciekawi moze komuś sie przyda.

Dziś mialem chwilke i rozkreciłem wszystko co wyzej wymienione.

No i co??

No i nic.....

Wykrecilem wszystko przepustnice caly osprzęt egr itd te karbowaną rurke rozkrecone co do śrubki....

Co dalej hmmm ???

Moim oczom ukazało sie ...no własnie wszystko czyste i jak nowe ..... zadnych nieszczelności itd no to prowizorycznie wszystko jeszcze poczyscilem jak juz bylo na stole. No i zakrecam bla bla bla....

Skręciłem no i git .. gdyby nie to ze jedną śrubke zgubilem... "fuck" .. gdzies lata pewnie po drodze albo po silniku na dole kolo oslony ale mniejsza o to zadowolony zr trzyma sie na 2 srubach podpinam kostki itd no i próba .

Ide wciskam start auto odpala .

Fajnie co?

No to gazuje...

1000nic

1500 obr nic

2000 nic

2500 nic

3000 nic

Maximum ?????

Co ciekawe tez nic... zadnego gwizdania ani nic takiego wszystkie objawy ustąpiły.

Dlaczego???niewiem nieszczelnosci brak

Czyste wszystko.

Rozlozylem i zlozylem jedynie....

Przy gaszeniu co ciekawe zostal jedynie objaw jakby przeskakiwania ale domyslam sie juz co to wiec nie problem:)

Nieszczelnosc tez to raczej nie była bo by zostala tym bardziej ze jedną srube zgubilem......

Roboty na ok 4godziny.

Z tym ze dojscia zadnego wszedzie ciasno reki niema gdzie wlozyc .zobaczymy jak dlugo bedzie tak cicho

.

Jakby ktos mial podobne objawy moze po prostu gdzies male zabrudzenie lub cos ???niewiem ale wszystko dziala po wyjeciu i wlozeniu osprzetu. Jedynie zostalo skasować bład:)

Pozdrawiam wszystkich i dziekuje za pomoc i rady.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki

P_r_z_e_m_o

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...