Skocz do zawartości

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Recommended Posts

16 godzin temu, lolo33 napisał:

- Błąd tylko po uruchomieniu,

- kupiłem woltomierz do zapalniczki i podczas uruchamianie jak pokazuje 11,8

- to zaraz jest błąd mimo, że za chwilę jest już 13,8V to już nie znika.

Świadczy to o dużych spadkach napięcia na łączach;

  - czystość łączy się kłania.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Można by podłączyć się chociażby elmem i sprawdzić napięcie na ecu podczas odpalania. Wartości które podawałem w swoim poprzednim poście to były wartości odczytane z ecu.

  • +1 1
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, szwagier24a napisał:

Pasowało by zajrzeć do rozrusznika.

Witam, mam podobny problem ale dużo czytałem na ten temat i wiem na pewno że to wina komunikacji alternatora z skrzynką bezpieczników lub dalej do kompa. Wymieniłem alternator, moduł przed koło aku i dalej to samo. Na forum jeden gość, który to wyjaśnił. Połączenie lin alternatora z UPC przez skrzynkę bezpieczników do kostki ściany grodziowej koło pedału sprzęgła. 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja musiałem kiedyś wymienić tą wiązkę dwu przewodową od alternatora do skrzynki. Przewód przejście miał a jednak.... Po wymianie pozbyliśmy się problemu z błędami ładowania. Uwaga: MII, ale może być to wskazówka.

Rozrusznik też może powodować przysiadanie napięcia.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W 2020r.pojawił mi sie pierwszy raz ten komunikat, od razu odkręciłem altek i patrząc do środka zauważyłem że szczotki skończyły się, a komutator na wirniku miał wypalone jedno pole - kupiłem nowy zamiennik. Po 3 tygodniach jazdy bez komunikatu POJAWIŁ SIĘ!!!! I tak jeżdzę przez pół roku - wyskakuje niespodziewanie w różnych sytuacjach(zaraz po odpaleniu, pół godziny po odpaleniu, na wysokich lub niskich obrotach, a także są czasem tygodnie bez komunikatu).

Jeden z mechaników mi podpowiedział abym ten stary oryginalny dał do regeneracji i go zamontował a problem zniknie - jeszcze do tego nie doszedłem, ale muszę odżałować 400-500zł i to zrobić.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, sleczkal napisał:

Jeden z mechaników mi podpowiedział abym ten stary oryginalny dał do regeneracji i go zamontował a problem zniknie

Proponuje; 

    -   w konfiguracji samochodu wpisać odpowiedni  typ alternatora ,

    -   zamontować oryginalny regulator napięcia ,

    -   zadbać o czystość styków .

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
25 minut temu, Andrzej-2010 napisał:

 w konfiguracji samochodu wpisać odpowiedni  typ alternatora ,

Możesz bliżej określić gdzie to wpisać? U siebie w 1,5 dci nie widzę takiej opcji w żadnym ze sterowników. Będę wdzięczny za nakierowanie. W SC II i M II była taka opcja.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Andrzej-2010 napisał:

Proponuje; 

    -   w konfiguracji samochodu wpisać odpowiedni  typ alternatora ,

    -   zamontować oryginalny regulator napięcia ,

 ......

Typ alternatora idzie definiować? w jakim systemie??

Regulator jest na alternatorze razem z układem szczotek??

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
16 godzin temu, aniewa napisał:

U siebie w 1,5 dci nie widzę takiej opcji w żadnym ze sterowników.

Dzięki kolego, potwierdziłem ten fakt u elektryków,

 

15 godzin temu, sleczkal napisał:

Typ alternatora idzie definiować?

W megan III - odpowiedź masz powyżej,

15 godzin temu, sleczkal napisał:

Regulator jest na alternatorze razem z układem szczotek??

Regulator napięcia to osobna część zamienna;

    - warto mieć zamontowany regulator oryginał; Valeo lub Bosch,

    - w przypadku zamienników, dzieją się różne zjawiska.

  • +1 1
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, Andrzej-2010 napisał:

Regulator napięcia to osobna część zamienna;

    - warto mieć zamontowany regulator oryginał; Valeo lub Bosch,

    - w przypadku zamienników, dzieją się różne zjawiska.

Jak googluje to regulator napięcia jest na rozruszniku ze szczotkami - ta czarna obudowa - jak na zdjeciu. Czy mylę się??

 

Screenshot_20210107-174419_Samsung Internet.jpg

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, sleczkal napisał:

Jak googluje to regulator napięcia jest na alternatorze ze szczotkami - ta czarna obudowa - jak na zdjeciu.

Jest pod tą obudową.

  • Zwycięzca 1
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

 

To mam podmienić w nowym alternatorze regulator tylko? Zdemontować ze starego i włoźyć do tego nowego??

Tam jest możliwość uszkodzenia szczotek przy demontażu bo komutator jak pamiętam miał rowki w których siedzą szczotki.....

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
48 minut temu, sleczkal napisał:

To mam podmienić w nowym alternatorze regulator tylko? Zdemontować ze starego i włoźyć do tego nowego??

 

Dnia 6.01.2021 o 17:16, sleczkal napisał:

odkręciłem altek i patrząc do środka zauważyłem że ;

  - szczotki skończyły się,

 - a komutator na wirniku miał wypalone jedno pole

 - kupiłem nowy zamiennik.

Rozumie, że zamiennik alternatora jest o tej samej mocy co oryginał,

   a/ jeżeli regulator sprawny, szczotki regulatora napięcia można wymienić na nowe,

   b/ można zakupić nowy regulator o tych samych numerach. 

  • +1 1
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.

×
×
  • Utwórz nowe...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!