Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

pepens

Megane II phII Wymienic rozrzad? Co z kzfr?

Recommended Posts

Witam.

Nabylem dopiero co megi 2006 1,6 16v. 

Wszystko gra i hula bez najmniejszych problemow. Przebieg wdg. dok. i stanu to 128000. Pod maska oczywiscie naklejki z dat. wymiany , olejow, rorzadu gdzie rozrzad wymieniany przy 115 tys. Jednak nie chce mi sie wierzyc, ze autko nie mialo kreconego przebiegu (Notka w dokumentach na 3 lata w stecz na 124 tys.) I tu pada moje pytanie, zmieniac rozrzad ? Czy wymienic odrazu kolo zmienych faz rozrzadu ? Oraz oleje? Dodam, ze renatka ma gaz zalozony od 2008, wszystkie badania przeszla bez problemu. Do tej pory poza jednorazowego przymulenia na gazie, wszystko jest jak najbardziej oki. Cos mi to wszystko za dobrze wyglada i zaczynam sie cykac ze cos jest nie tak. 

Pozdrawiam. PepeNS

lapka2.gif

REGULAMIN

pkt. 5.6 literki - PL - mireczek01

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Oczywiste jest, że po zakupie auta z wątpliwą historią serwisową (brak faktur lub potwierdzeń ASO) i niepotwierdzonym przebiegiem zaleca się wymianę wszystkiego co eksploatacyjne i potencjalnie niebezpieczne: olej, filtry, płyn hamulcowy i chłodniczy, świece, rozrząd (można prewencyjnie z KZFR jeśli występuje), elementy napędu akcesoriów. W Twoim przypadku dodatkowo serwis i regulacja LPG.

Edytowano przez pbet

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ok dzieki. Papiery z aso ostatnie na koniec 2014 z przebiegiem 114 tys chyba. I do tego w tym roku w czerwcu kontrola instalacji lpg na potrzeby hmm tlumaczenia papierow ? Ale i tak wszystko co trzeba zrobie, chociazby dlatego, ze brak wzmianek po kontroli vin. 

lapka2.gif

REGULAMIN

pkt. 5.6 literki - PL - mireczek01

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Przed chwilą, pepens napisał:

Papiery z aso ostatnie na koniec 2014 z przebiegiem 114 tys chyba

Jak to możliwe skoro piszesz

17 minut temu, pepens napisał:

Notka w dokumentach na 3 lata w stecz na 124 tys.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sorki cos zamieszalem. Potem dokladnie sprawdze

lapka2.gif

REGULAMIN

pkt. 5.6 literki - PL - mireczek01

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wiele się pisze na różnych forach o rozrządzie, ja przytoczę swój przypadek. Auto rok produkcji 2007, pierwszy właściciel wymienił rozrząd jak twierdzi po niecałych 6 latach (kwiecień 2013) mimo nie wyjechania kilometrów, przy przebiegu 39 000. W tej chwili auto ma 77 000 km, czyli przejechało 38 000 km od pierwszej wymiany i teraz jest niecałe 5 lat od wymiany. Pojeździć jeszcze, czy wymienić już teraz?. Niby przebiegi nieduże, ale czas mija, dane są na 100 % prawdziwe i pewne. Nie wiem czy wraz z rozrządem wymieniane było KZFR, ale jak na razie nie widzę nic szczególnie niepokojącego w pracy silnika. Wraz z wymianą rozrządu był wymieniany pasek wielorowkowy, ale wymieniłem go wczoraj bo wydawał dziwne świergoczące dźwięki.   

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, prezes72 napisał:

Pojeździć jeszcze, czy wymienić już teraz?

Ja bym wymienił.

2 minuty temu, prezes72 napisał:

Nie wiem czy wraz z rozrządem wymieniane było KZFR, ale jak na razie nie widzę nic szczególnie niepokojącego w pracy silnika.

Zaleca się co 2 wymianę rozrządu.

3 minuty temu, prezes72 napisał:

Wraz z wymianą rozrządu był wymieniany pasek wielorowkowy, ale wymieniłem go wczoraj bo wydawał dziwne świergoczące dźwięki.   

A co z rolkami?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mechanicy stwierdzili, że rolki o.k. bo pojechałem zdiagnozować przyczynę tego co nazwałem świergotaniem i wskazali na pasek. Po krótkiej wymianie informacji na temat rozrządu stwierdzili że warto wymienić, więc się zapisałem na wymianę na 8 grudnia, co do KZFR to powiedzieli, że jeżeli nie ma żadnych oznak nieprawidłowej pracy to nie będą wymieniać, bo nie ma żadnej pewności czy nowe nie padnie za np. 10 000 km, a może stare jeszcze pochodzić i 30 000 km. Nie jest to serwis ASO ale warsztat specjalizujący się w marce Renault, wiele rzeczy u nich naprawiałem w swojej Lagunie i wydaje się, że mogę mieć do nich zaufanie, tym bardziej, że nigdy nie robili tego co nie wymagało interwencji 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, prezes72 napisał:

co do KZFR to powiedzieli, że jeżeli nie ma żadnych oznak nieprawidłowej pracy to nie będą wymieniać, bo nie ma żadnej pewności czy nowe nie padnie za np. 10 000 km, a może stare jeszcze pochodzić i 30 000 km

Loteria. Jak wymienisz u nich i kupisz u nich części to powinni Ci dać gwarancję, a nie mówić, że może paść za 10 000 km. Stare może jeszcze pochodzić, a może nie pochodzić i wtedy kolejna zmiana rozrządu Cię czeka tylko razem z kołem. To trudne wybory i ciężkie dylematy. Nie ma dobrej odpowiedzi bo może być różnie.

Edytowano przez pbet

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

gwarancję dadzą, a to była luźna rozmowa, zobaczymy, jak się uprę to wymienią, nie wiem jaki to dodatkowy koszt z tym kołem, może i warto, no nie wiem, zastanowię się, termin mam umówiony więc myślę, że do tego czasu nic się nie wydarzy, trochę mnie niepokoją takie małe przebiegi pomiędzy wymianami rozrządu, a 5 lat, które będzie dopiero za prawie pół roku to też nie jest jakiś tam czasowy kosmos, czy w dzisiejszych czasach nie ma już nic trwałego? Z jednej strony 10 letnie auto z przebiegiem 77 000 km to auto mało użytkowane, a z drugiej strony można powiedzieć, że już stare

Edytowano przez prezes72

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tu chodzi o właściwości fizyczne gumy z której zrobione są paski, a ona się starzeje. 5 lat to optymalny czas na wymianę rozrządu, a przebieg nie 120 tysięcy jak książka pisze tylko jakieś 80k km. Koszty robocizny nie powinny być o wiele wyższe ponieważ to w większości ta sama robota co wymiana samego rozrządu, dochodzi cena KZFR.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

teoretycznie więc powinienem być spokojny przynajmniej przez najbliższy tydzień, bo do 80 000 jeszcze daleko, choć 5 lat już tuż tuż, no ale to tylko teoria, nigdy nie przewidzisz niektórych wydarzeń, dzięki za pomoc, odezwę się po wymianie 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nawet jakbyś przejechał od wymiany rozrządu 30 tysięcy to po 5 latach i tak należy go wymienić. Jak przejedziesz w 2 lata odpowiednią ilość km to również. Tu obowiązuje zasada lata lub kilometry w zależności od tego co upłynie szybciej i nie ma dyskusji. ASO zaleca wymianę (przynajmniej w moim przypadku) 150 000 km lub 6 lat, a będę pierwszy raz wymieniał przy 5 latach i około 80-90k km. W tym samym czasie należy wymienić pasek akcesoriów z rolkami.

Edytowano przez pbet
  • +1 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

z tym kfz to różnie jest w serwisach. Jednak większość nie widzi większej potrzeby jeśli jest się pewnym licznika i stanu / przebiegu. Z kolei rozrząd powinien być zawsze traktowany jako pasek + rolki. Nigdy osobno. Ja na pierwszej wymianie rozrządu kfz nie wymieniałem. Dopiero na drugiej pewnie. Płyn hamulcowy i chłodniczy raczej można wymienić. Ale sam wiem, ze nikt tego nie robi bo może koszt płynów nie duży ale większości mechaników nie chce się tego robić. Jak hamulce hamują i się nie przegrzewa to można wymienić. Jak samochód się nie grzeje, wentylator chłodnicy się nie włącza to na razie daj sobie spokój Ale jak już masz 100-150 to można coś takiego zrobić. hmmmm. Ja się pogubiłem ile w końcu masz zrobionych km.

Tak naprawdę płyn hamulcowy i chłodniczy dziś jest inaczej zrobiony niż kiedyś (wiem, wygląda jak brednie marketingowe, ale tutaj się zgodzę). Natomiast wymiana oleju co 30 tys km czy filtra powietrza co 60 tys to przesada. Ja skracam do połowy, czyli około ~15 tys. W przypadku megane 3 warto wlać olej zalecany przez producenta. Jedynie można zmienić ostatnią liczbę na 40 jeśli masz gaz lub jeździsz sporo w mieście. Nawet tego typu oleju jest więcej niż 5w30. 5w40 jest o wiele częściej spotykany. Należy pamiętać aby olej miał odpowiednie oznaczenie producenta. Przy starszym samochodzie który ma z 300 - 400tys km już ten olej (producent / oznaczenie) się nie liczy. W młodym warto się jednak stosować do tego co zaleca producent.

Edytowano przez dreq02

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.11.2017 o 22:26, pbet napisał:

A co z rolkami?

no i własnie temat powraca. Jak już pisałem mechanicy stwierdzili,  że rolki o.k, ale chyba jednak nie o.k bo świergotanie znowu się odezwało pomimo wymiany paska. To że pasek jest nowy to dobrze, ale trzeba będzie się im baczniej przyjrzeć. Świergotanie dochodzi wyraźnie z osprzętu, ale teraz jak sprawdzić rolki żeby wskazać winną, skoro najpierw nic nie stwierdzili i postawili tylko na pasek. Za dużo tych rolek nie ma, napinacz, alternator czy ta od klimatyzacji bo na tym koniec. No ale w piątek jadę wymienić rozrząd to będziemy szukać, chyba że macie jakiś pomysł?

Edytowano przez prezes72

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziwni Ci Twoi mechanicy. Nie ma czegoś takiego jak "rolki ok". Przychodzi odpowiedni czas lub odpowiedni przebieg i należy je wymienić nie dyskutując z rzeczywistością. Zmień wszystko zgodnie ze sztuką i będziesz miał święty spokój na następne 5 lat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No i super. Pamiętaj jeszcze o pompie wody + nowy płyn oczywiście.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
23 godziny temu, pbet napisał:

Nie papuguj.

jasna sprawa!!!

lapka2.gif

REGULAMIN

5.13    Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To jak już robisz taki porządny starter pack to warto się jeszcze zastanowić ile lat/km mają świece i płyn hamulcowy :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam. Zaciekawiło mnie to "świergotanie". U mnie cos takiego się objawiło od chwili gdy spadły temperatury. W momęcie gdy auto jest odpalane z rana to przez pierwsze 5 do 10 min pracy słychać świergotanie, lecz tylko w momęcie zmiany biegu. Pewnie pomyślicie, że napinacz i pasek alternatora ma luzy. Mechanicy też tak myśleli i wymienili mi te elemęlęty, no ale okazalo się to nie to. Ja tam się nie obraże za darmowe cześci, w końcu nie naprawili usterki. W poniedziałek będe wiedział do czego doszli w dalszych diagnozach. Waszym zdaniem co może być przyczyna tego zjawiska? Ja obstawiam olej w skrzyni do wymiany^^

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

przy 89 tys świece (nowe fabryczne) były ok u mnie chociaż widać było ząb czasu. Jednak jak na ilość km to całkiem nieźle się trzymały. Ale lepiej wymienić bo co ma zaraz nam cewka paść. Renaulty są trochę bardziej wrażliwe na świece. Stąd opinia, że właśnie cewki zapłonowe padają (dobrze, że są pojedynczo a nie jako cały blok jak np w peugocie 307).

Co do rozrządu - wymienić sam pase to była by głupota. Zawsze z rolkami. Uważam, że świergotanie się skończy. KZF inaczej by dawało o sobie znać.

 

Pbet a zmieniałeś płyn chłodniczy? Co ile km czy dopiero raz? Jakaś różnica jest? Bo też się zastanawiam nad tym. W sumie pewnie od nowości nie był zmieniany. Więc może warto. Bo np hamulce działają pięknie, więc tu zmiana płynu chyba nie wchodzi w grę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
12 minut temu, dreq02 napisał:

Pbet a zmieniałeś płyn chłodniczy? Co ile km czy dopiero raz? Jakaś różnica jest? Bo też się zastanawiam nad tym. W sumie pewnie od nowości nie był zmieniany. Więc może warto. Bo np hamulce działają pięknie, więc tu zmiana płynu chyba nie wchodzi w grę.

Płynu chłodniczego nie ruszałem. Książka pisze, że co 5 lat lub 150 000 km. Miałem taki zamiar z obawy o niską temp. zamarzania ale sprawdziłem i wyszło prawie -40st.C (mój miernik) / -35st.C (miernik ASO) więc zostawiam to na 5 lat razem z rozrządem i napędem akcesoriów. Płyn hamulcowy 120 000 km lub 3 lata więc nawet jak hantle działają Ci pięknie to trzeba by wymienić. Ja wymieniłem i nie odczuwam większej różnicy w hamowaniu czy działaniu sprzęgła. Jak trzeba to trzeba. Najważniejsza jest tutaj temperatura wrzenia żeby się nie zagotował przy ostrzejszym hamowaniu lub na serpentynach. Tutaj masz opisane czynności zalecane przez Renault >>>klik<<<.

Edytowano przez pbet

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak jak napisaliscie, mechanik chce ogarnąć rozrząd. Zobaczymy czy podejmie sie wymiany w razie "W". Ponoć za pasek alternatora i napinacz paska + robota warsztat jest 450 w plecy. Szczerze wątpie by po wymianie całego rozrządu, świergot ustał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gdzie to kolego masz taki warsztat co elementy eksploatacyjne wymieniają za fre?

Jak tylko podczas zmiany biegu to może coś ze sprzęgłem.

Edytowano przez krzychu73

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...