Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

Damianeiro

Scenic III phI Chwilowy brak mocy przed 2 tys. obrotów

Recommended Posts

Scenic 1.6dCi, 2011r., taka sytuacja:
Wyjeżdżam z miasta, pierwsza prosta, obrotomierz pokazuje ok. 1,6 tys. obrotów, czwarty bieg, wbijam pedał w podłogę, czuć, że turbina się załączyła, bo auto ciągnie jak żona wieczorem, chwilunia przed 2 tys. obrotów... półsekundowa przerwa w dostawie mocy... obroty dalej idą w górę, od 2.tys znowu ciągnie jak odkurzacz.
Wrzucam 5-tkę, obroty na poziomie 1,8 tys., pedał w podłogę, na chwilę przed 2 tys. znowu to samo... półsekundowa przerwa w dostawie mocy... od 2.tys idzie dalej jak strzała.
Wrzucam 6-tkę, tym razem spokój.
Przerobiłem temat od dwójki do szóstki. Najbardziej ta chwilowa przerwa wyczuwalna jest na biegach: trzecim, czwartym, piątym, zawsze w okolicy przed 2 tys. obrotów.
Żeby to sobie lepiej wyobrazić: ta przerwa wygląda tak, jakbym się nagle rozmyślił i noga leciutko odpuściła gaz, po czym ponownie go docisnęła. Nie ma żadnego szarpnięcia. Płynna półsekundowa przerwa.

 

Auto miało wymienianą turbinę i intercooler nieco ponad 4.000 km temu przy przebiegu 77.000 km. Wymiana w niemieckim salonie Renault na ich koszt. Prawdopodobnie mam gwarancje na wymianę, ale muszę się wieźć do nich 2h, więc pierwsze co, zanim do nich pojadę na kontrolę proszę Was o propozycje.

Co to może być? Jakieś pomysły?
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W pierwszej wersji wymienić filtr paliwa i zatankować paliwo wiadomego pochodzenia .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To raczej nie będzie kwestia paliwa. Bardziej z tą wymienianą turbiną - trochę dziwne że przy takim przebiegu było coś z nią robione.  U mnie 95KKM z przpustnicą w podłodze  i jest ok odpukać ;)

Odnośnie paliwa : zawsze tankowałem vervę i dawało mi to poczucie że robię dobrze dla auta ... do czasu kiedy nie zacząłem mieć problemu ze wtryskiem (org. filtr paliwa wymieniam co 30k). Objaw był taki : brak mocy, szarpanie przy delikatnym przyspieszaniu do 3tyś. obrotów. Zajechałem do szpeni od wtrysków - na początek dali mi jakiś z  środek na czyszczenie układu - i to u mnie pomogło. Mają swoje labolatorium i z doświadczeń polecali lotos lub shell - i to zwykłe paliwo bez dodatków. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Serio przyspieszasz tym silnikiem od 1600 rpm? :63_astonished: Ja poniżej 1900-2000 praktycznie nie schodzę (najgorsze co można w ogóle zrobić w tym aucie, to chcieć szybko ruszyć z miejsca i nie wkręcić go wcześniej tak na 1500, bo inaczej to on będzie się zbierał wolniej niż maluch), a jak mi się zdarzy... to mam podobne wrażenie jak Ty, że jest tam jakieś małe odcięcie. Ale to jest tak, jakby, hmmm z 300 Nm zrobiło się ze 297 zamiast 303, czyli że nie ma tam jakiegoś szarpnięcia czy cholera wie czego, po prostu - jakby coś tam w zmiennej geometrii nie zatrybiło na momencik. Mam to w obu autach. Imo nie ma się tym co przejmować, ale jeśli chcesz się koniecznie na to uprzeć to jedź na hamownę - na wykresie będzie idealnie widać w którym momencie i co się dzieje.

 

Te 'katalogowe' 1750 rpm przy których masz maksymalny moment obrotowy to bajeczka dla naiwnych (patrz załącznik).

 

PS. Paliwo z orlena jest też na shellu ;) U nas w Szczecinie to np. 90% (jeśli nie 100%) paliwa idzie z rafinerii niemieckiego Swedt, więc nie ma wielkiego znaczenia czy zatankuje się na auchanie czy na shellu. Proponuję lać paliwo z jak najnowszej stacji (ze względu na zbiorniki paliwa), która nie miała wpadek w UOKiK (tudzież jest kontrolowana np. przez BAQ) i do tego stosować dodatki - jeśli stać Cię na vervę, to 1000x lepiej zrobisz dla swojej fury jak dodasz Amsoil ADF. A jak Cię nie stać, to pierwszy z brzegu depresator będzie i tak lepszy od paliwa 'premium'.

chip-tuning-Renault-Scenic-1.6-dCi-130-KM-96-kW.png

Edytowano przez niebianskaskurwoala

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To może być paliwo albo coś nie skręcone dokładnie przy wymienie IC oraz turbo i jakieś lewe powietrze łapie. Bez clipa będzie ciężko stwierdzić.
niebianskaskurwoala  przy 1600 obr/min masz już z 200Nm co nie jest mała wartością i auto powinno już coś przyspieszać ( fakt że bedpieczniej dla układu korbowego robić to na wyższych obrotach) , ale autor napisał że auto przyspiesza i ma nagle dół więc może coś z geometrią turbiny (chyba zmienna jest ? )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.09.2017 o 09:44, syropcio napisał:

Objaw był taki : brak mocy, szarpanie przy delikatnym przyspieszaniu do 3tyś. obrotów. 

U Ciebie przy delikatnym przyspieszaniu, a u mnie wyczuwalne było tylko przy pedale w podłodze, ale od jakiegoś tygodnia przy normalnym przyspieszaniu też czuć. Teraz mam tak samo jak opisałeś: do 3 tyś. obrotów pojawiają się takie delikatne "szarpnięcia". Dokładnie trzy delikatne szarpnięcia.

 

Dnia 25.09.2017 o 09:44, syropcio napisał:

Zajechałem do szpeni od wtrysków - na początek dali mi jakiś z  środek na czyszczenie układu - i to u mnie pomogło. 

Pamiętasz może co to był za środek?

 

Dnia 25.09.2017 o 09:56, niebianskaskurwoala napisał:

Imo nie ma się tym co przejmować, ale jeśli chcesz się koniecznie na to uprzeć to jedź na hamownę - na wykresie będzie idealnie widać w którym momencie i co się dzieje.

 

Te 'katalogowe' 1750 rpm przy których masz maksymalny moment obrotowy to bajeczka dla naiwnych (patrz załącznik).

Podjadę na hamownię jak znajdę jakąś w okolicy. Wrzucę wykres, to będzie dla porównania z Twoim.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Od 5tyś. km spokój po tym preparacie. Zacząłem tankować zwykłą ropę. Preparat chyba ten http://czescisamochodowe.biz/start.asp?WCU=~TUoxMjAx  - ale nie jestem pewny. Nie kojarzyłem marki .  Wlałem przy połowie pojemności zbiornika i dolałem 5l żeby się wymieszało. W załączeniu mój wykres z hamowni. 

 

Grandtour_hamownia.jpg

meganegrandtour_16dci.jpg

Edytowano przez syropcio

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@Damianeiro  - spróbuj tego środka lub podobnego, na pewno nie zaszkodzi.

@niebianskaskurwoala  - planuję zrobić II podejście do chipa http://electric-service.pl/chiptuning/3472-renault-megane-1.6-dci-130hp.html w innej firmie - bo pierwsze nie udane - nie dali rady więcej niż 145KM, wiec wrócili do stock'a

  • +1 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@syropcio a jak to jest z tymi wszystkimi historiami o tym jak to wlali środek, a na EGR było tyle nagaru, że jak rozpuściło/popuściło to do silnika wleciało... "i cały misterny plan też w pizdu"? Myślisz, że środek na 100% nie zaszkodzi? Lałbyś nie znając dokładnie historii samochodu? Co ewentualnie mogłoby być niepożądanym skutkiem takiego przeczyszczenia tego typu środkiem?

Zastanawiam się, czy przypadkiem te "szarpnięcia" nie są odzwierciedleniem zmiany geometrii łopatek w turbinie. Wiecie może czy łopatki zmieniają geometrię stopniowo/krokowo, czy może płynnie? Stopniowe zmiany mogłyby być wyczuwalne właśnie w ten sposób, jeśli np. zapomnieli o jakimś sterowniku/wgraniu czegoś przy wymianie turbiny. Tak sobie mędrkuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Byłem w autoryzowanym warsztacie Bosha gdzie zajmują się układami wtryskowymi i doradzili mi to po podłączeniu komputera. Stwierdzili że przycina się jeden z wtryskiwaczy i trzeba zacząć od przeczyszczenia układu, a jak nie pomoże to będą wtedy rozbierać. U Ciebie turbina może być przyczyną, skoro było coś już dłubane, ale ja bym najpierw spróbował przeczyścić układ. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 5.10.2017 o 23:57, Damianeiro napisał:

jak to jest z tymi wszystkimi historiami o tym jak to wlali środek, a na EGR było tyle nagaru, że jak rozpuściło/popuściło to do silnika wleciało...

Heh, a co ma preparat do czyszczenia wtryskiwaczy do uwolnienia nagaru z EGR? ;) (nic, jeśli już to w drugą stronę - mniej syfu się tam odłoży)

 

Cytat

planuję zrobić II podejście do chipa http://electric-service.pl/chiptuning/3472-renault-megane-1.6-dci-130hp.html w innej firmie - bo pierwsze nie udane - nie dali rady więcej niż 145KM, wiec wrócili do stock'a

Ja po swoich przygodach z chipem jestem generalnie przeciwnikiem tego rozwiązania. Bo po pierwsze należałoby wyciąć od razu DPF - istnieje może nie 100% pewność, za to pewne prawdopodobieństwo, że zacznie on się dzięki chipowi zapychać. Podobnie z EGR (a to już się robi naprwdę niezła kwota). Poza tym ja miałem 2x takie przypadki, gdzie po chipie się coś działo - turbo przeładowywało, auto wchodziło w tryb awaryjny (zdarzyło mi się np. wyprzedzać TIRa i nagle z 200KM mocy zrobiło mi się z 80KM - całe szczęście, że nic nie jechało z naprzeciwka i mogłem spokojnie wyhamować i schować się z powrotem za TIRa), uszkodził się zawór podciśnienia i zmienna geometria (żeby nie było - chip nie był robiony u Józka na podwórku, a u czołówki chiperów w PL). Fakt, że zyskuje się nieco frajdy, ale z drugiej strony gdybym chciał szaleć, to kupiłbym do razu jakąś benzynę > 200KM mocy, a nie klekota co pali 4l ON na 100km ;) Jest to oczywiście tylko moje zdanie.

Edytowano przez niebianskaskurwoala

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie, z przeczyszczeniem EGR preparat do czyszczenia wtrysków ma niewiele wspólnego. :oops:
Zastanawia mnie na ile taki dodatek czyszczący do paliwa może pomóc, bo zakładamy że nie zaszkodzi.
Tutaj przeczytałem prostą i rozsądną analizę czy taki dodatek jest skuteczny:
http://regeneracja.wtryskiwaczy.pl/blog/Skuteczność czyszczących dodatków do paliw;25.html

Może lepiej zamiast dolewać do paliwa skorzystać z opcji podpięcia puchy z preparatem  przewodami zasilającym i powrotnym od pompy?

  • +1 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

EGR się czyści mechanicznie i zaślepia.

Czyszczony chemicznie EGR, to cały syf z niego dostaje się do turbiny i  cylindrów.

Niepożądanym skutkiem przeczyszczenia środkiem chemicznym wtrysków, to proszenie się o kłopoty; Szarpnięcia + błąd,

Łopatki/kierownice w turbinie o zmiennej geometrii, zmieniają geometrię płynnie, jeżeli nie są zawalone nagarem.

Edytowano przez Andrzej-2010

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Zastanawia mnie na ile taki dodatek czyszczący do paliwa może pomóc, bo zakładamy że nie zaszkodzi.

Nie zaszkodzi, choć nikt Ci takiej gwarancji nie da, to w internecie znajdziesz tysiące pozytywnych opinii na temat takich preparatów. Oczywiście są też negatywne opinie, ale w większości to opinie ludzi w stylu "ja bym się bał" albo "kolega wuja od strony dziadka to stosował i samochód mu potem wybuchł". Jednak preparaty oprócz takich typowych marketowych producentów za 10-20 zł robią też najlepsi na świecie producenci chemii motoryzacyjnej, a wątpię aby wchodzili w ten 'biznes' wiedząc, że może to powodować jakieś negatywne skutki. Ja osobiście stosowałem zdecydowaną większosć tych preparatów dostępnych na rynku (od k2 za 6 zł do lm za 50 zł) i mogę powiedzieć że a) działają b) nie ma sensu przepłacać.

 

Cytat

Tutaj przeczytałem prostą i rozsądną analizę czy taki dodatek jest skuteczny:

Trudno się spodziewać, żeby firma żyjąca z regeneracji/czyszczenia wtryskiwaczy polecała preparaty, które będą 10x tańsze od ich usług.
 

Cytat

Może lepiej zamiast dolewać do paliwa skorzystać z opcji podpięcia puchy z preparatem  przewodami zasilającym i powrotnym od pompy?

Jasne, że lepiej. Tak samo jak zawsze lepiej będzie wymienić olej np. po 10k km, niż po 20k km.

 
  • +1 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...