Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

DanielT

Fluence I phI 1.6 16V, ubytki oleju

Recommended Posts

Podepnę się pod wątek, chociaż mam odrobinę inny silnik (FLuence ph2, silnik 1.6 ale nissanowski 114KM o oznaczeniu H4M)

Łyka olej - bez dramatu, niemniej ubywa ok 0,3l na 1 tys km. Macie może jakieś podejrzenia, coś co często zdarza się w tym silniku? Mam jeszcze do marca gwarancję i jeśli zwiastuje to kłopoty, to uderzę czem prędzej do ASO :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, ari1979 napisał:

Łyka olej - bez dramatu, niemniej ubywa ok 0,3l na 1 tys km

 

No ja nie wiem czy to jest "bez dramatu" ;) jak ktoś robi wymianę co 15 tys. km, to przez ten czas wleje 4,5 litra oleju, a to chyba tyle ile mieści 1,6 (?) 

U mnie w 1,4 Tce olej wymieniony 3 tys, km temu i ani na bagnecie, ani na elektronicznym wskazniku nie widac zeby cos ubyło, a dodatkowo u Ciebie nie ma turbiny.

 

Ja bym z tym pojechał do ASO, chociaż jeśli w tabelkach mają normę ok. 0,3 i więcej na 1000 km to mogą się wypiąć ....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

masz rację, z tym dramatem miałem na myśli to, że mieści się to niestety chyba "w widełkach" Renault, któe wg instrukcji wynoszą chyba 0,5l/1000km :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

wg instrukcji wynoszą chyba 0,5l/1000km

Pomyśleć, że w VAG norma to 1l/1000km i to wcale nie są jakieś wyśrubowane wartości z zapasem (sporo użytkowników ma takie zużycie oleju).

Masz mały przebieg, może jeszcze się silnik dotrze?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Odświeżam.

Przy okazji wymiany świec zrobili przegląd silnika. Nie stwierdzono wycieków, pomiar ciśnienia sprężania na cylindrach to: 14, 13, 13, 12.5 (podobno wartości OK)

Jedna z możliwych hipotez - uszczelniacze zaworowe.

Edytowano przez DanielT

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To jak znowu odświeżę ale boje się, ze nikt nie odpowie :).

Gdy kupiłem auto z przebiegiem 47 000 do czasu mojej pierwszej wymiany 68 000 nawet nie pamiętałem o oleju.

Niestety po wymianie i po przejechaniu 11 000 musiałem w tym czasie dolać już 1l oleju. Może nie jest to stan 1l/1000km ale patrząc na to, że miałem przez ostanie 10 lat głupie Lacetti i nigdy mi ono nie brało oleju dziwię się temu stanu rzeczy. Auto ma LPG więc może w tym też przyczyna. Olej 5W40. Olej nie cieknie, auto przynajmniej wizualnie nie dymi.

Sugeruje się bagnetem (chociaż dwa razy miałem informację o niskim stanie). Fakt, że z jednej stron pokazuje na maksa a z drugiej do połowy. Ot taka ciekawostka :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To ja odpowiem :)  Mam ten sam silnik i po zakupie samochodu jeździłem kilka miesięcy na benzynie po czym założyłem gaz. Zanim założyłem gaz byłem na przeglądzie, głównie pod kątem stanu silnika w warsztacie specjalizującym się w samochodach marki Renault. Mechanik wtedy zapytał się mnie czy silnik bierze olej. Odpowiedziałem, że nie, na co on  odpowiedział " jak Pan założy LPG to trochę zacznie". Tak też się  stało i branie oleju traktuję jako normalny objaw, tym bardziej że 1l na 10 000 km to tyle co nic.  Spala mi tyle samo oleju  co u ciebie więc niema się czym przejmować :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odp. Dziwne, że do tego mojego przeglądu nic takiego się nie działo.

Mam jednak jeszcze jedno pytanie. Niby banalne ale jednak wole się upewnić.

Teraz jeżdżę na oleju shela 5W40. Moim zdaniem nie ma znaczenia czy wleje teraz shela czy innego producenta byle było 5W40. Czy tak jest jest, czy jestem jednak w błędzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli parametry są te same i spełnia normę to według mnie nie ma problemu. Ja leję ELF'a i jak zrobię 10 000 to wymieniam.

Edytowano przez szmydu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Olej należy dobierać u danego producenta na jego stronie. Wklepujesz markę model i silnik, wyskakuje ci typ oleju i taki należy wlać, nie żaden inny, który ktoś poleca na forum. Wtedy masz pewność, że odpowiednie normy dla twojego silnika są spełnione.

Co do reszty tematu, to naprawdę rozśmieszył mnie kolega f1e, który powiela chyba wszystkie możliwe mity na temat oleju, włącznie z tym najzabawniejszym o "wywalaniu uszczelniaczy" :D  Szkoda czasu czegokolwiek prostować, same bzdury.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Troche czasu minęło a ja nie odpisywałem. Więc jeśli chodzi o ubytki oleju, to wina:

- silikonowej uszczelki pokrywy zaworów (fabryczny silikon jest kiepski)

- w bardzo małym stopniu LPG

Obecnie pomiędzy wymianami oleju (15tyś km) schodzi jakieś 200ml

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...