Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl


Masz ciekawy materiał wideo związany z motoryzacją?
Dodaj go do na naszej bazy - kliknij tutaj, wybierz kategorię i dodaj film

Seba11

Megane III phI Gwałtowny spadek obrotów po wrzuceniu na luz

Recommended Posts

Witam,

Podczas np dojazdu do świateł jak wrzucę luz i auto schodzi z 2000 tys obrotów, obroty zamiast zatrzymać się na wartości ok 900, potrafią spaść nawet do ok 600, co powoduje nieprzyjemne drgania, po czym po chwili wracają do normalnego stanu, czasem potrafią odbić do normalnego stanu dwa razy. Zdarza się, że jak wrzucę na luz z wyższych obrotów to auto potrafi się przydławić, co czasami skutkuje zgaśnięciem silnika. Problem nastąpił po wpięciu elma 327 Bluetooth w złącze diagnostyczne- chciałem sprawdzić jak to działa podczas jazdy z aplikacją na telefonie. Niestety po wywaleniu tego ustrojstwa problem nie ustąpił i pozostał, przed wpięciem tego kłopotu nie było. Problem występuje w megane 1.5 dci 105 KM 2009 bez dpf. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tylko clip, bo nieźle ELM -em zaingerowałeś w ustawienia.

On gubi synchronizację i blokuje wtryski.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dodam, że przy wciśniętym pedale sprzęgła problem nie występuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj wyczyścić czolo  czujnika walka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam. Ja przez wpinanie do diagnostyki elm-a ( maxiecu )zablokowałem moduł poduszek powietrznych, dodatkowo każde podpięcie widać później w Clipie. Tak mi powiedziano w serwisie. Trochę się namęczyli żeby ustawić auto od nowa. Nie obeszło się bez pomocy/zgody Francji. Ale ile w tym prawdy, może ktoś jak to mówią oblatany w Clipie niech się wypowie.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Coś Cię poczarowali w tym serwisie :-D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ile kosztował reset ustawiań?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam. Drogo jak złoto w Ambergold :-)

Diagnostyka 150 zł, wgranie nowych kalkulatorów wtrysku 100 zł. I teraz nie wiem, czy to była ta aktualizacja czy nie. Po wgraniu jak wyjeżdżałem padł tempomat. W ogóle przestał działać. Powrót na serwis i tam się męczyli aby go aktywować. Tam też mi naopowiadali, że to przez podpinanie innych urządzeń diagnostycznych niż Clip. Już nie czytał modułu poduszek. Też to zauważyłem na maxiecu. Ale myślałem, że to przez aktualizację programu. Na pewno nic w ustawieniach poduszek nie grzebałem, co najwyżej odczyt błędoów. Wszystko zresetowali i ustawili od początku. Potrzebowali podobno pozwolenia z Francji na reset. Tam też mi powiedzieli, że w Clipie widać historię podpiętych urządzeń i każde zmiany. Tak to po krótce wyglądało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki za info. Nauczka, żeby tanich badziewi z internetów nie pakować do auta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam. Tanich badziewi, hmm - maxiecu nie był tani a jak się okazuje to też nieźle narozrabiał. Co prawda używany z kablem elm. Jeśli można poproszę o wypowiedź w tej kwestii z mojego ostatniego posta przez osoby posiadające clipa. Dodatkowo czy taki reset ustawień można zrobić bez połączenia z Francją? To się nazywa re-prog?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Taki gwałtowny wpadek obrotów miałem w fabii jak byl uszkodzony czujnik wciśnietego sprzęgła. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 5.11.2017 o 14:43, Seba11 napisał:

Dodam, że przy wciśniętym pedale sprzęgła problem nie występuje.

Czujnik przy pedale do kontroli/wymiany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czy taki objaw jest normalny ?   https://www.youtube.com/watch?v=cUN0pIfhdFc  Film nie jest mojego autorstwa ale ten efekt występuje też u mnie. Jest to trochę irytujące podczas manewrowania na parkingu, bo po puszczeniu hamulca silnik lekko się trzęsie z powodu chwilowego spadku obrotów do 600/min

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
43 minuty temu, szmydu napisał:

Czy taki objaw jest normalny ?

Raczej nie. U mnie się tak nie dzieje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czyli przy pompowaniu hamulcem na wolnych obrotach i rozgrzanym silniku obroty się u ciebie nie podnoszą i później nie opadają poniżej 750 ? Czy też podnoszą się ale po puszczeniu hamulca wracają do 750 obrotów ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie zauważyłem wahań obrotów przy manewrach parkingowych ani tego, że

3 godziny temu, szmydu napisał:

po puszczeniu hamulca silnik lekko się trzęsie z powodu chwilowego spadku obrotów do 600/min

Nie pompowałem też hamulca na postoju no chyba, że po myjni ale też nic mnie nie niepokoiło. Mogę się przyjrzeć temu dokładniej na weekendzie chyba, że ktoś to zrobi wcześniej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Po pompowaniu hamulca obroty zazwyczaj się delikatnie podnoszą. Możliwe iż gdzieś podciśnienie ma nieszczelność.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem w innej megance z silnikiem 1,6 i efekt ze spadkiem obrotów do 600 po pompowaniu pedałem hamulca również wystąpił. Wygląda na to, że jest to kolejna "cecha" tego modelu :-).

Edytowano przez szmydu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To ciekawe. Wciskałem dzisiaj na postoju hamulec kilka razy i wskazówka obrotomierza ani drgnęła. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na to, że inaczej jest w M3 ph1 i M3 ph2 z silnikiem 1.6 16V. 

Edytowano przez szmydu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.11.2017 o 18:00, pbet napisał:

To ciekawe. Wciskałem dzisiaj na postoju hamulec kilka razy i wskazówka obrotomierza ani drgnęła. 

Naciskaj hamulec szybko, raz za razem, kilka razy, jakbyś coś "pompował".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Może naciskałem za wolno chociaż raz za razem. W czwartek będę jeździł więc powtórzę próbę i dam znać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×