Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

reedfilu

Megane III phI 2.0 tce. Dziwne dźwięki z okolic rozrządu i nieregularne poszarpywanie silnika

Recommended Posts

Witam silnik po wymianie rozrządu i koła zmiennych faz rozrządu a słychać nienaturalne dźwięki z okolicy rozrządu (film najlepiej słuchać w słuchawkach). Przed wymianą nie zwróciłem uwagi jak było bo to świeży zakup był. Proszę o opinie bo mechanik twierdzi, że wygląda na to jakby był za mocno napięty pasek ale to niemożliwe bo tam jest samoregulator i ogólnie one tak mają po wymianie rozrządu. Po odpaleniu zimnego silnika nic nie słychać, wraz z rozgrzewaniem się co raz bardziej słychać dźwięk. Auto przyśpiesza normalnie, obroty nie falują, ale silnik drży na wolnych obrotach (obroty około 750-800 obr/min), czasem lekko poszarpuje i czuć na kierownicy. Poszarpywanie czuć również przy jeździe ze stałą prędkością około 2100 obr/min.

 

 

Edytowano przez reedfilu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W temacie poszarpywania w okolicy 2000 obr/min. czy wymontowany zawór kzfr powinien być z taką szczeliną (zdjęcie drugie)? czy jest zacięty w pozycji otwartej? i na drugim zdjęciu przy palcu wskazującym nie powinno być oringu?

20171111_142052[1].jpg

20171111_142036[1].jpg

czy tak uszkodzona guma cewkofajki kwalifikuje się do wymiany? czy może być przyczyną szarpnięć?

20171108_215241[1].jpg

Edytowano przez reedfilu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Objawy wskazują na zawór kzfr. System ten lubi, aby olej w misce był pod kreskę ' max', nie może być ponad max. Stosuj olej dobrej jakości 5W40 synthetic i wymieniaj co ok.10.000 km do 12.000 km. Poczytaj ; Elektrozawór sterowania zmiennych faz rozrządu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, reedfilu napisał:

czy wymontowany zawór kzfr powinien być z taką szczeliną

Tutaj w typ poście możesz się o tym przekonać. Silnik inny ale to to samo. Jak chcesz się przekonać czy zawór  tylko działa, podłącz wykręcony zawór do kostki (zapchaj szmata dziurę po nim) i odpal. Jak dodasz gazu powinien tłoczek się przesunąć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, tak sprawdzisz tylko czy działa, charakterystyki zaworu niestety nie znam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A zapytaj mechanika, czy przy wymianie rozrządu zablokował wałki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja rozrząd i naprawy tylko w serwisie renault wykonuje. Myślę, że tam wiedzą takie podstawy. Ale ostatnio mi coś  pikło jak z opisywanymi objawami nic nie zrobili mówiąc, że one tak mają. 

 

Edytowano przez reedfilu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W końcu pokazał się check engine błędy o numerach P0011 i P2615, jakieś pomysły?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Auto z 2008r. Dopiero sprowadziłem ze Szwajcarii. Mechanik wymienił KZFR wymienił pompe wody i jakąś rolkę rozrządu i nic się nie zmieniło. Samochód ładnie chodzi jak jest zimny, dobrze odpala, dobrze jeździ. Szukam dalej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...