Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

Recommended Posts

Witam czytając instrukcję obsługi opisane jest działanie klimatyzacji z wciśniętym przyciskiem auto;system kontroluje układ i automatycznie włącza lub wyłącza klimatyzację w razie potrzeby.To co zauważyłem to klima chyba chodzi cały czas przy świecącym ''auto'' bo pracuje wentylator na chłodnicy,czy tak jest?Poprzednia M2 z klimatronikiem miała przycisk auto ale tam klimatyzacja włączała się jeśli kabina była nagrzana od słońca i sygnalizowała napisem AC wtedy wiedziałem że pracuje sprężarka.W M3 jeśli nie chcę żeby klima chodziła muszę mieć wciśnięty przycisk ''AC-OFF''?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie też auto/soft/fast świecą cały czas. Jak nie chcę używać klimy np. pojechać z uchylonym oknem to wciskam AC off i ręcznie steruję siłą i kierunkiem nawiewu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czyli gdy świeci się ''auto'' sprężarka pracuje!hmm to po co piszą,że wł.i wył.się automatycznie w razie potrzeby!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wydawać się może, że po osiągnięciu pożądanej temp. dmucha powietrzem o ustawionej temp. by zachować cyrkulację powietrza i napływ świeżego do kabiny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie działa to tak samo jak w Megane II, z tym że samochód nie sygnalizuje momentu wyłączenia/włączenia klimy. Podobnie było w VW Golfie V (ew. Skodzie Octavii II), który miał taki przycisk ECO, którym się właśnie wyłączało klimę (nie był to Klimatronik, tylko półautomat) - tak to włączała się wyłączała w zależności od zadanej temp. Wg mnie to, że pracuje wentylator na chłodnicy nie oznacza automatycznie tego, że chodzi sprężarka klimatyzacji. Faktycznie w Megane III sprężarkę słychać mniej, ale da się to wyczuć, tj. moment włączenia i wyłączenia, choć nie tak wyraźnie jak w Megane II (u mnie na postoju zaczyna mocniej drgać deska).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W m3 nie ma sprzęgła elakrtomagnetycznego.  Spreżarka działa  ciągle. Jej płynną wydajnością steruje zawór.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jako,że ja założyłem ten temat to jeszcze dopytam tych co przelatali lato,czy w M3 ph3 limited jest klimatyzowany schowek?teraz mi to ciężko wyczuć ale coś mi się zdaje że nie,po pierwszych oględzinach nie widzę tam otworu z nawiewem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, ROBRAT napisał:

czy w M3 ph3 limited jest klimatyzowany schowek

Raczej nie. Przynajmniej nie zauważyłem. No i czekoladowy batonik mi się kiedyś lekko rozpuścił w schowku zamiast delikatnie przymrozić. W MII to była fajna funkcja.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A no była kilku gadżetów brakuje w M3 w środku,może bogatsze wersje posiadają...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@ROBRAT a jaką masz wersję wyposażenia? To chyba nie jest kwestia wersji wyposażenia tylko modelu. W żadnym katalogu jaki przeglądałem nie było klimatyzowanego schowka. Ogólnie projektanci w MIII nie umieścili kilku fajnych bajerów, które były z MII. Gdzieś widziałem osobny wątek na ten temat. Mi w wersji Limited, czyli dość bogatej brakuje (choć da się bez tego żyć) schowków w boczkach przednich drzwi, porządnych uchwytów na napoje, klimatyzowanego schowka, podłokietnika z tyłu (to chyba jest zależne od wersji), a mojej żonie dodatkowo lampek w daszkach przeciwsłonecznych włączających się po odsłonięciu lusterka :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Też mam M3 limited z 2016r.wszystko o czym wspomniałeś z wyposażenia M2 miałem właśnie też w swojej M2 oprócz tempomatu,grzanych foteli,i skóry na siodłach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie również brak chłodzenia schowka - sprawdzone empirycznie; auto mam od 20.07.2017. Niestety, bo w Megane II Dynamique mam... Samochód z 2016, wersja Limited. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ale są też przewagi MIII nad MII w wyposażeniu. W 2 nie miałem gniazdka 12V w bagażniku, a w 3 jest. Dzięki temu klimatyzowany schowek mi nie potrzebny bo jak jadę np. nad wodę to lodóweczka w bagażnik i zimne napoje mam do końca dnia :-) Jak tylna kanapa wolna to lodówkę można też posadzić i podłączyć pod drugie gniazdo w kabinie, którego w 2 też nie było.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jednak klimatyzowanego schowka brakuje :( Nie mam pojęcia dlaczego w wersji limited go nie ma? Czy M IIII w ogóle mają klimatyzowany schowek?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Nie posiadają takiego bajeru, pod schowkiem jest umieszczona rura od nawiewu i co niektórym może się wydawać, że jak chłodzi to spód schowka się wychładza i stąd wrażenie klimatyzowanego schowka :-D ( przepraszam, tyle tych llll, że zauważyłem lll - w lV nie wiem :-D )

Edytowano przez bacablue

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście nikt by się nie obraził gdyby był taki gadżet jak wiele innych z resztą. To czy jest w jakiejkolwiek wersji to pytanie do użytkowników najbogatszych wersji czyli Bose bo chyba GTline nie było w phIII tylko GT ale tam już silnik 2.0Tce. Znalazłem taki temat: Link gdzie potwierdza się, że nie ma. Z resztą jakby był to w instrukcji byłoby wspomniane z dopiskiem "zależy od wyposażenia", a nie jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wersja Bose też nie posiada nawiewu z klimatyzacji do schowka.

Bose była najbogatszą wersją wyposażenia? raczej nie :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja mam Zen i też nie ma klimy w schowku :-(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Wycinek z katalogu rocznika modelowego 2015 data wydania 6.10.2014

Screenshot_2018-01-09-20-04-42.thumb.png.c2f9b1677828b35c92c8f35d39969740.png

A tutaj z katalogu z datą wydania 12.12.2013

Screenshot_2018-01-09-20-08-25.thumb.png.604ba4607d4932e031a433327df11671.png

Edytowano przez pbet

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hej,

 

Po fali ostatnich upałów pozwolę sobie odświeżyć temat. Czy ktoś się zabrał za przerobienie schowka żeby był klimatyzowany? Chodzi i pociągnięcie wężyka z nawiewu bocznej kratki i użycia jakiegoś zaworka np:

http://allegro.pl/audi-vw-skoda-seat-regulator-klima-schow-1z0816355-i7247459208.html#thumb/1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Można tak zrobić żaden problem dla upartych~niestety gwarancja nie pozwala na tego typu zmiany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Modyfikacja udana, zajmuje jakąś godzinkę i można się cieszyć chłodzonym schowkiem :) całkiem nieźle dmucha jak się zamknie kratkę nawiewu z boku pasażera.

Koszt to jakieś 50zł (brak możliwości kupna krótkiej rurki i nie miałem otwornic). 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×