Skocz do zawartości

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Błąd P0203 w megane dci 1.5


Recommended Posts

Można te wtryski zamienić, tylko w teorii powinny być zakodowane właściwie, bo może Ci silnik pracować jak stara... nie powiem co. Bardzo wątpię w ten przebieg. Jesteś pierwszym właścicielem? Kupiłeś auto w salonie z tzw. zerowym przebiegiem? Widzisz, cały problem polega na tym, że za pracę mechanika będziesz musiał zapłacić czy efekt będzie czy nie. 

Za sterownik i klon też zapłacisz, ale zrobisz to sam. Do wyjęcia sterownika jak nie masz totalnie lewych rąk to mechanik jest niepotrzebny. Trwa to max 5 min a klona Ci zrobią na miejscu od ręki. Nie wiem, bo nie jestem wróżką, ale już z jakiegoś tam doświadczenia sugerowałbym zacząć od wymiany sterownika.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
48 minut temu, omega napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - aniewa

Auto kupiłem czteroletnie z przebiegiem 89tyś salon polska serwis ASO do końca ale usterka przecież może wystąpić przy 150 jak i przy 300 tyś.

Właśnie ogarniam jakiegoś pewnego magika który ewentualnie zrobi klon sterownika.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Najpierw sprawdź czy masz taki sterownik. Późnej możemy ponegocjować jak będziesz zdecydowany. Była na niego cena promocyjna, ale tylko dla jednego kolegi z forum :) . Dla Ciebie może to być średnia z Allegro

sterownik.jpg

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na zdrowie.

Aż w takim stanie wizualnym jak ten, to nie mam: Komputer ECU Scenic III 237101478R 237100037R za 649 zł z Milicz - Allegro.pl - (10803196580)

Ale wizualnie mam lepszy niż ten: KOMPUTER RENAULT SCENIC III 1.5 DCI 237101478R za 180 zł z Łódź - Allegro.pl - (7661350057)

Wyselekcjonowałem sobie 3 z wielkiej KUPY sterowników i wszystkie zaprogramowałem i sprawdziłem. Jeden wożę w tylnym siedzeniu na tzw. zapas a jeden leży w szufladzie w sypialni. Posiadaczom tego silnika rekomendowałbym mieć takowy w zapasie. Jak ktoś dużo jeździ po Polsce/Europie to może być problem z ewentualną naprawą tegoż. Nikt tego ot tak podczas wypoczynku nad morzem nie zdiagnozuje i nie naprawi. A tak? 5 min i podmieniasz. A jak będzie inna przyczyna? To już na pewno prostsza.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czy ten sterownik znajduje się gdzieś koło akumulatora? Wystarczy wypiąć wtyczki i odkręcić sterownik? Jak go wymontuje i zamontuje to nie będzie konieczności kasowania jakiś błędów.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak, przed akumulatorem. Zdejmujesz wlot powietrza i pokrywę, które służą do jego chłodzenia. Tam już nie pamiętam, są chyba dwie nakrętki, które trzeba odkręcić. Sterownik w górę i odpinasz wtyczki. Uważaj na ten plastik, żeby nie połamać uchwytów.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wstrzymałbym się ze sterownikiem. na 90% masz problem z nieprawidłowym sygnałem we wiązce. Odepnij wtyczki od komputera i wyczyść je dokładnie kontaktem. W moim m2. co prawda na delphi, miotałem się podobnie z błędem wtryskiwacza na jednym i tym samym cylindrze, Losowo co 50-70 km wyrzucał błąd i tryb awaryjny, co chwile musiałem go kasować, bo silnik głośniej klepał i na zimnym ciężko odpalał. Było to upierdliwe.

Pomogło wymycie kontaktem i jak ręką odjął. Także polecam zacząć od najprostszego.

Edytowane przez sKarlosMegane
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak najbardziej można zacząć od tego. Sam używam mnóstwo markowej chemii do różnorakich napraw. Czy to jest na 90% problem wiązki... no cóż, jak kolega Tom z nami zostanie to się pewnie okaże. Ja bym tak śmiało nie obstawiał.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
17 minut temu, sKarlosMegane napisał:

Wstrzymałbym się ze sterownikiem. na 90% masz problem z nieprawidłowym sygnałem we wiązce. Odepnij wtyczki od komputera i wyczyść je dokładnie kontaktem. W moim m2. co prawda na delphi, miotałem się podobnie z błędem wtryskiwacza na jednym i tym samym cylindrze, Losowo co 50-70 km wyrzucał błąd i tryb awaryjny, co chwile musiałem go kasować, bo silnik głośniej klepał i na zimnym ciężko odpalał. Było to upierdliwe.

Pomogło wymycie kontaktem i jak ręką odjął. Także polecam zacząć od najprostszego.

Tylko że u mnie nie jest błąd tylko na jednym wtrysku rok temu był na 4 lub na 1 nie pamiętam a teraz jest na 3.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To jest dokładnie to samo, co każdy komputer/smartfon itp. urządzenia wyposażone w procesor czy też kość pamięci typu eeprom, ba, napiszę więcej, nawet zwykła przenośna pamięć flash (czyli też w pewnym sensie eeprom) ma jakąś organiczną ilość czytania z niej danych. Nie wiem, bo tego nie produkuję, ale to się także zużywa o czym każdy wie.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Teraz nie jestem pewien, czy zawsze miałem ten sam cylinder, bo multum razy go kasowałem i po jakimś czasie już nie wczytywałem się na którym to było, ale jest to możliwe, że były to dwa różne. Najczęściej był to nr 4 przy rozrządzie i kojarzę coś z 1 przy skrzyni, ale nie mam pewności. Zrobisz jak uważasz, napisałem jedynie od czego ja bym zaczął.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!