Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl


Ramki pod tablice rejestracyjne - dopisz się do listy


Recommended Posts

Witam, panowie kupiłem Reanult Megane 3 Coupe 1.4 tce, kilka dni jazdy i błąd brak ładowania akumulatora, alternator i regulator napięcia sprawdzony, a ładowanie 12,7 ma ktoś jakis pomysł ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W którym miejscu zmierzyłeś 12,7V?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przy akumulatorze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kolejny pomiar to napięcie na zacisku plusa akumulatora i zacisku plusa zapalniczki.

Jeśli alternator jest sprawny, to być może szybko sam usuniesz tą usterkę bo w tej chwili nie masz ładowania. Jeden rozruch, szybki pomiar i wyłączamy żeby nie marnować energii.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podobno mam za mały akumulator  czy to może być przyczyną ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Niska pojemność, to mniejsze możliwości rozruchowe.

Nie oznacza to wyłączenia ładowania, pomimo inteligentnego systemu sterowania alternatorem.

Przypuszczam, że problem stanowią za duże spadki napięć na drodze akumulator - UCH/BSI i to masz sprawdzić.

Możesz zrobić to również bez kręcenia rozrusznikiem, ale po wciśnięciu START (bez pedału sprzęgła).

Jeżdżąc w tej chwili możesz się spodziewać sygnalizacji różnych dziwnych błędów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Najprościej samemu poszukać wszelkich złączek na drodze alternator - akumulator, sprawdzić je przeczyścić.

Sprawdzić masy.

Jeżeli regler wypuszcza większe napięcie to musi być strata np. na zaśniedziałych złączach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W tym modelu o napięciu ładowania nie decyduje tylko regulator napięcia ale też moduł UPC znajdujący się pod maską silnika. Steruje on regulatorem napięcia poprzez cienki pomarańczowy przewód łączący alternator z pinem numer 1 w czarnej wtyczce MT1. 

  • Zwycięzca 1
  • +1 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No tak, ale jak regler dawałby to 12,7 V to już wiadomo, gdzie szukać. Tym czasem wg autora wątku regler jest OK.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprostowanie dzisiaj byłem w aso i oni twierdzą, że to jednak regulator wariuje. Raz daje 13.5, później zmienjsza i czasami jest błąd, a czasami nie ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A jak to sprawdził poprzedni "elektryk" skoro ASO twierdzi, że to regler?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Powiedział ze wyjął i dał alternator do sprawdzenia i tam powiedziano mu, ze jest dobry.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Alternator może być dobry.

Napisałem prędzej co należy zrobić.

Koledzy podpowiadają jak usunąć uszkodzenie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Teraz przez dwa dni jeżdżenia ani razu nie wyskoczył błąd, samochód łącznie odpalany z 20 razy i zero błędów, niby jutro jestem umówiony w serwisie, ale teraz nie wiem co robić czy obserwować czy tracić kasę, bo pewnie z wymianą regulatora troche kasy pójdzie. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja bym zainwestował w ten wskaźnik napięcia, podłączył do akumulatora i obserwował.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ładowanie od 13.4 do 14 czyli chyba ok?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

OK.
Warto jednak wiedzieć czy cały czas jest takie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Może zamówię sobie ten miernik do zapalniczki?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wartość pomiędzy "+" zapalniczki a "+" akumulatora może nie być taka sama

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ta wartość to spadek napięcia na instalacji. Wartosc z nieobciazonej zapalniczki przyjmuje jako zasilanie UCH/BSI.

57 minut temu, Bajtek napisał:

Ładowanie od 13.4 do 14 czyli chyba ok?

Najniższa wartość na akumulatorze to 13,76V dla 20 stopni elektrolitu.

16 minut temu, mrarek napisał:

Wartość pomiędzy "+" zapalniczki a "+" akumulatora może nie być taka sama

Dodam z ciekawości, że w Megane 3 najniższa wartość jaką zmierzyłem to 0,29V. Samochód miał koło roku od zakupu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A jak odbywa sie wymiana tego modułu  bsi ? Kosztowna sprawa ? Tylko aso czy jest to ktos wstanie ogarnąć ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Lepiej nie pytaj o ASO, bo się rozchorujesz. Można to zrobić tańszymi kosztami, ale na używce.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×