Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Recommended Posts

Napisano (edytowany)

Witajcie, dzisiaj też mi żonka zakomunikowała że ma taki sam problem jak u pbet, z tym że samochód nie reaguje już na ręczny nie da się go zaciągnąć ręcznie przyciskiem i po zgaszeniu silnika też nie zaciąga automatycznie, trzeba zostawiać na biegu mimo to że auto po zgaszeniu i otwarciu drzwi krzyczy żeby zaciągnąć ręczny w ogóle hamulec nie reaguje i miga jak jak u pbet na filmiku, akumulator ma 5 lat, żona teraz jeździ na krótkich dystansach do pracy po dziecko i do sklepu, czytałem wasze posty i też mi na myśl przyszło że może to być wina słabego już akumulatora, raczej powinno się co 5 lat wymieniać akumulator, ja swojego nigdy nie ładowałem. Przejechane ponad 130 tyś km.

Edytowano przez darekgt

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@darekgt nie wydaje mi się żeby to była wina akumulatora. Jakiś czas temu wyskoczył mi stały błąd w stylu "skontroluj hamulec postojowy". Diagnostyka w ASO, czyszczenie zacisków plus konserwacja i na razie spokój. Mimo stałego błędu hamulec działał ale nie działało HSA.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cześć pbet, na początku dziękuję że odpisałeś na posta, żona powiedziała mi że ręczny w ogóle nie działa nie da się go manualnie zaciągnąć nawet jak się zgasi silnik automatycznie nie zaciąga ręcznego, ale znowu HSA działa, najprawdopodobniej HSA używa tylnych zacisków przy ruszaniu pod górkę. Ja wracam do kraju na początku października to będę musiał obczaić sprawę, ale też wydaje mi się że czas zmienić akumulator po ponad 5 latach, a dokładnie 5 lat i 8 miesiącach.  Też chce się przygotować jakoś żebym po powrocie miał jaką wiedzę co można zrobić. Nie ukrywam że tylne tarcze i klocki wymieniał mi mechanik z polecenia, był podłączony komputer żeby zwolnić tylni hamulec żeby klocki nowe włożyć, mimo tego "service mode", trzeba było ręcznie dociskać tłoczni żeby klocki weszły. Przez dość długi okres jeździłem bez problemu, kiedyś miałem sytuację że nie zwolnił się prawy zacisk ręcznego i dziwiłem się co mi tak samochód nie idzie, rozpędziłem delikatnie samochód i wrzuciłem na luz słychać było że prawy tylni zacisk trzyma i samochód dość szybko się zatrzymał. Po ponownym odpaleniu i zwolnieniu ręcznie hamulca ręcznego wszystko wróciło do normy ale miedzy czasie żaden komunikat nie wyskoczył.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, darekgt napisał:

żona powiedziała mi że ręczny w ogóle nie działa nie da się go manualnie zaciągnąć

Sprzedam Ci patent. Jak zgasi silnik to kartę niech wyjmie ze slotu (jeśli była w), włoży ponownie i spróbuje zaciągnąć. Czasami trzeba kilka razy. Jak nie pomaga to zamknąć auto, otworzyć (siedząc w środku), włożyć kartę, spróbować zaciągnąć. Czasami ponownie odpalić samochód. U mnie  zwykle pomagał któryś z tych patentów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję pbet, raczej żona nie będzie ogarniała tego tematu, także ja będę musiał ten problem rozwiązać jak wciąż będzie istniał . Dziękuję tak czy inaczej za informacje :)  Jak poskutkuje zapraszam na <piwko> do Elbląga :)

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
31 minut temu, darekgt napisał:

raczej żona nie będzie ogarniała tego tematu

Moja ogarniała to Twoja też będzie potrafiła :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 10.09.2020 o 12:02, darekgt napisał:

Cześć pbet, na początku dziękuję że odpisałeś na posta, żona powiedziała mi że ręczny w ogóle nie działa nie da się go manualnie zaciągnąć nawet jak się zgasi silnik automatycznie nie zaciąga ręcznego, ale znowu HSA działa, najprawdopodobniej HSA używa tylnych zacisków przy ruszaniu pod górkę. Ja wracam do kraju na początku października to będę musiał obczaić sprawę, ale też wydaje mi się że czas zmienić akumulator po ponad 5 latach, a dokładnie 5 lat i 8 miesiącach.  Też chce się przygotować jakoś żebym po powrocie miał jaką wiedzę co można zrobić. Nie ukrywam że tylne tarcze i klocki wymieniał mi mechanik z polecenia, był podłączony komputer żeby zwolnić tylni hamulec żeby klocki nowe włożyć, mimo tego "service mode", trzeba było ręcznie dociskać tłoczni żeby klocki weszły. Przez dość długi okres jeździłem bez problemu, kiedyś miałem sytuację że nie zwolnił się prawy zacisk ręcznego i dziwiłem się co mi tak samochód nie idzie, rozpędziłem delikatnie samochód i wrzuciłem na luz słychać było że prawy tylni zacisk trzyma i samochód dość szybko się zatrzymał. Po ponownym odpaleniu i zwolnieniu ręcznie hamulca ręcznego wszystko wróciło do normy ale miedzy czasie żaden komunikat nie wyskoczył.

Miałem podobnie. skończyło sie na wymianie zacisku. Tam jest taki plastik do sterowania ręcznego elektrycznego - był pęknięty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cześć Quentin88, A jak to wygląda jeżeli chodzi o koszty? Robiłeś to w ASO czy u swojego mechanika?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...