Skocz do zawartości

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Szarpanie silnikiem na zimno


Recommended Posts

21 minut temu, Gardeniak napisał:

Mam pytanie czy ten patent w qashqai zadziała.?

Dopóki sam tego nie podłączysz to się nie przekonasz.😊 W zasadzie dotyczy to tylko silnika k9k 636. W nissanie z 14 roku taki właśnie powinien być.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gardeniak daj znac czy zdjecie wtyczki od czujnika temperatury cieczy chlodzacej pomaga? Wiem ze to tylko chwilowe sprawdzenie ale uwazam ze to dobry punkt dla mechanika aby szukac przyczyny problemu. 

 

Nie wiem czy dobrze mysle ale skoro na calkowicie zimnym silniku z zalozona wtyczka wariują obroty a ze zdjętą wszystko jest ok to powinno wykluczac problem z wtryskami?

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, Gardeniak napisał:

 

Witam. Mam ten sam problem. Tylko że w qashqai j11 1.5 dci 110km 2014. Mam pytanie czy ten patent w qashqai zadziała.?  Wszystko posprawdzane i żadnej poprawy. Żadnych błędów.  U mnie dochodzi do tego jeszcze przygasanie świateł po odpaleniu i spadki napiecia. Alternator sprawdzony na maszynie jest w 100% sprawny

Ja tu widzę problem ze zbyt wysokim obciążeniem alternatora podczas pierwszych kilkunastu sekund po odpaleniu silnika , miałem wcześniej grande punto z  silnikiem 1.3 multijet i tam po odpaleniu silnika sterownik dogrzewał komorę spalania świecami żarowymi chodzi o spaliny i ekologię bodajże przez 2 minuty i też trochę silnik przez to muliło bo alternator praktycznie ładował z bardzo dużą wydajnością po wyłączeniu przez sterownik dogrzewania świec wszystko wracało do normy ale tam był alternator tylko 90A  a w 1.5 nie wiem jaki jest pewnie 120A . Dużo osób myśli że świece żarowe grzeją tylko przed odpaleniem ale jak widać z doświadczenia tak nie jest .Spróbujcie jak wam szarpie ten silnik po włączeniu zapaleniu go nie ruszać samochodem przez 2-3 minuty jeśli pojedzie wtedy bez szarpania i zamulenia to mamy już jakiś trop.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak poczekasz 2 lub 3 minuty to silnik zlapie troche temperatury i z tego powodu przestanie już szarpać i pracuje normalnie. Ale objaw szarpania wypada specyficznie. Auto nawet na duzym mrozie odpala bez problemum. A po chwili poprawnej pracy (czasem 10sek czasem 1min) zaczyna szarpać. Im zimniej tym czas od odpalenia do rozpoczecia szarpania jest krotszy.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A paliwo masz zatankowane zimowe? Miałem też przypadek że mi zamarzło zrobił się grysik w filtrze i odpaliłem wsiadłem i ruszyłem od razu i to był błąd bo samochód robił się coraz słabszy i zaczął szarpać aż zgasł na środku ulicy zepchneliśmy go we 3 i pomogło dopiero polanie filtra paliwa przewodów i szyny common rail wrzącą wodą z czajnika bo tak mimo kręcenia nie chciał zaskoczyć ale wtedy było z minus 18 przez 2-3 dni a teraz jest cieplej .Najlepiej kup depresator do paliwa najlepszy jest Diesel Skydd Black Arrow skandynawski nie zaszkodzi a dużo osobom uratował dupę. W tym modelu bodajże jest sonda lambda i być może ona szwankuje przy rozgrzewaniu może grzałka sondy jest uszkodzona albo nie działa z pełną mocą i do czasu rozgrzania sondy samoczynnie przez spaliny dawka nie jest odpowiednia i stąd szarpanie .Grzałka przeważnie też działa przez kilkadziesiąt sek. żeby sonda szybko miała temp. pracy i dokładnie regulowała dawkę.Nie zawsze błąd grzałki sondy powoduje błąd check .Podłącz adapter obd najtańszy i sprawdż czy po zapaleniu zimnego silnika po jakim czasie sonda zacznie oscylować bo przez ok.  minute nie powinna oscylowac tylko być w open loop.Wbrew pozorom każdy myśli że sonda jest tylko w silnikach benzynowych ale w dieslach tez jest stosowana .

https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/czystszy-diesel/8lxfl63

https://autokult.pl/25558,awaria-sondy-lambda-prawidlowa-diagnoza-to-klucz-do-sukcesu

Odłącz sondę lambda na zimnym silniku i zobacz czy szarpie oczywiście wyskoczy ci błąd ale przy ponownym podpięciu wtyczki błąd powinien zniknąć ale zostanie zapisany w błędach .

 

Edytowane przez fullxda
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Były sprawdzane wtyczki,czujniki wszystko działa poprawnie. Wymieniona przepustnica,zaadaptowana przez fachowca.działa poprawnie. A spadki napiecia to nikt nie wie czemu tak się dzieje.podobno pomaga wygranie nowego softu. A czy to prawda to nie wiem

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
35 minut temu, Gardeniak napisał:

Wymieniona przepustnica, zaadaptowana przez fachowca, działa poprawnie.

W dieslu nie ma przepustnicy, jest przepływomierz,

Wartości z czujników czyta sterownik silnika,

Pokazuje wartości takie jakie trafiają do niego ;

   - nie koniecznie takie jakie są na wyjściach z czujników,

   - bo po drodze są; kostki, piny, złącza oraz przewody pomiędzy czujnikami a sterownikiem

 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Teraz każdy diesel ma dwie przepustnice które się adoptuje. Jedna jest od wlotu powietrza i służy między innymi jako gaszak przy unieruchamianiu silnika lub wspomaga wypalanie DPF, druga jest na wydechu i współpracuje z zaworem EGR umieszczonym już za DPF umożliwiając jego pracę. Zamykając się częściowo wytwarza odpowiednie ciśnienie w wydechu by spaliny mogły wracać do zaworu EGR.

  • +1 1
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A próbował ktoś z was wymienić ten nieszczęsny sterownik który za to wszystko odpowiada?

 

Rezystor będzie dobryhttps://allegro.pl/oferta/rezystor-8-2k-ohm-0-25w-za-50szt-opornik-11160573894

W dniu 5.01.2022 o 12:18, aniewa napisał:

Dopóki sam tego nie podłączysz to się nie przekonasz.😊 W zasadzie dotyczy to tylko silnika k9k 636. W nissanie z 14 roku taki właśnie powinien być.

Czy taki rezystor będzie ok? https://megane.com.pl/redirect/?to=https://allegro.pl/oferta/rezystor-8-2k-ohm-0-25w-za-50szt-opornik-11160573894

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie nie pomogło. Zrobilem opornik ze złączami damsko męskimi aby łatwo podłączyć i odłączyć zestaw, ewentualnie modyfikować go. Czy to możliwe ze złączki damsko męskie wpłynęły na rezystancje psując oczekiwany efekt?

20220112_214118.jpg

20220112_214307.jpg

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, mimag napisał:

Czy to możliwe ze złączki damsko męskie wpłynęły na rezystancje psując oczekiwany efekt?

Opór na zastosowanych złączkach jest pomijalny nawet dla wartości 1 Om.

Wartość opornika ze zdjęcia jest 1000 razy mniejsza -  to 8,2 Om.

Powinna być w zakresie  4,8 do 8,2 kOm.

Nie pomogło, a znacznie popsuło normalną pracę silnika.

 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!