Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

skladak85

Megane III phI Problem z oświetleniem Led w podsufitce.

Recommended Posts

Witam serdecznie.

Dziś postanowiłem wymienić żaróweczki oświetlenia wnętrza ze zwykłych na ledowe http://www.sklepledowy.pl/pl/p/Renault-Megane-III-Coupe-Zestaw-oswietlenie-kabiny-LED-Standard-7-zarowek/2285

Niestety coś poszło nie tak niewiadomo czemu gdyż w drziwiach ledy świecą elegancko ale jak zamieniłem żarówki w podsufitce to te już nic nie świecą a do tego wyskoczył komunikat "skontroluj automatykę świateł".  Nawet jak zamienię na stare żarówki to lampki z przodu i z tyłu podsufitki nie działają.  

Czy ktoś z forumowiczów wie może co i dlaczego tak się stało...  i co muszę teraz zrobić? 

Edytowano przez skladak85

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Odłącz akumulator na kilka minut i potem pozakładaj zwykłe żarówki i nie ledy. I potem sprawdź. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Albo zrobiłeś zwarcie, albo diody są za mocne. Musisz wymienić bezpiecznik lub dwa bezpieczniki, tam gdzie masz lewą nogę pod kierownicą, dokładnie te zaznaczone na zdj. Sprawdź oba.

26913360_160504648008118_1904972559_n.png

  • +1 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję Blake za pomoc. 

Faktycznie był to pierwszy bezpiecznik który zaznaczyłes na schemacie. 

Bezpiecznik wymieniony, komunikat już się nie pojawia i żarówki w podsufitce wszystkie świecą. 

Edytowano przez skladak85

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam

Postanowiłem również zmienić trochę wnętrze mojej meganki  , zakładając ledy na oświetlenie kabiny , i jak postanowiłem tak zrobiłem (choć czytając ten wątek miałem pewne obawy , ale co tam raz sie żyje ) :-) kupiłem ledy takie za 1pln pozakładałem na podsufitkę wszystko pięknie świeci , gaśnie jak należy nic sie nie żarzy jest dobrze .

Przyszła kolej na drzwi i tu niespodzianka , zakładam leda i nic , nie świeci nie żarzy ciemność , odwracam leda myśląc może biegunowość nie ta , ale dalej nic  .

Po kilku kombinacja przy jednych i drugich drzwiach prawie się poddałem , ale coś mnie tknęło i , założyłem leda zamknąłem drzwi odpaliłem silnik zgasiłem otwieram drzwi i ledy świecą  :-D

Nie wiem czym to jest spowodowane , może jakieś sterowniki muszą sie zresetować lub coś takiego  ale to działa , ledy świecą gasną i nic nie żarzy .

 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U jednych tak się dzieje u innych nie. Taka ciekawostka u mnie każde drzwi, prócz tych od kierowcy po założeniu diody świeciły od razu, natomiast te od kierowcy musiałem zrobić tak jak Ty u siebie i wszystko cacy, tylko zamiast odpalać samochód, zamknąłem go z pilota i otworzyłem i nastała jasność.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
48 minut temu, blake napisał:

musiałem zrobić tak jak Ty u siebie i wszystko cacy, tylko zamiast odpalać samochód, zamknąłem go z pilota i otworzyłem i nastała jasność.

Zazwyczaj drzwi kierowcy, bo najwięcej używane.

Winny jest przełącznik w zamku, który trzeba naprawić, bo z czasem samochód się zamknie, ale pobór prądu będzie podwyższony podczas postoju.

Jeśli żarówki błyskają, tzn że któryś włącznik się sypie. Zmiana na diody, to wielokrotne obniżenie prądu na styku i tego nie widać.

Takie zażegnanie problemu jest tylko wizualne, ale po czasie możemy stwierdzić, że coś kradnie energię z akumulatora, lub niepotrzebnie go wymienimy.

Ja również pozmieniałem na diody dla efektu wizualnego i teraz je obserwuję. Każdy chwilowy większy rozbłysk może pokazać ten problem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
14 minut temu, jabrze napisał:

Zazwyczaj drzwi kierowcy, bo najwięcej używane.

Winny jest przełącznik w zamku, który trzeba naprawić

Tu się nie zgodzę bo gdyby to był przełącznik to nie zaświecałyby się lampki w pozostałych drzwiach. Drzwi kierowcy mają swój tzw. MODUŁ KONTROLI MULTIPLEKSOWEJ SIECI ELEKTRYCZNEJ  który jest bardzo podatny na różne zmiany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
26 minut temu, jabrze napisał:

Winny jest przełącznik w zamku, który trzeba naprawić,

Możesz rozwinąć ten temat , gdzie on jest , jak go naprawić ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
25 minut temu, aniewa napisał:

Tu się nie zgodzę bo gdyby to był przełącznik to nie zaświecałyby się lampki w pozostałych drzwiach. Drzwi kierowcy mają swój tzw. MODUŁ KONTROLI MULTIPLEKSOWEJ SIECI ELEKTRYCZNEJ  który jest bardzo podatny na różne zmiany.

Lampki są włączane przekaźnikiem, a włączniki w zamkach to multiplex, ale dzwonienie w styku może spowodować szybkie podwójne kliknięcie przekaźnika, co wyłapie szybka dioda

Wszystkie drzwi są w multipleksie, dlatego możemy je analizować kalkulatorem.

 

Napisałem "przekaźnik" w znaczeniu włącznik czasowy z szybkim narastaniem i schodkowym opadaniem.

 

 

17 minut temu, unkas napisał:

Możesz rozwinąć ten temat , gdzie on jest , jak go naprawić ?

Poszukaj w necie budowę zamka M3Ph3.

Ph3 jeszcze nie naprawiałem, ale zakładam, że podobnie jak w Ph1.

Wymiana elementu.

Edytowano przez jabrze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam mam podobny problem kupiłem zestaw żarówek led canbus dedykowany do megane 3 grandtour. Po wymianie pierwszych 2 sztuk w podsufitce z przodu od razu poszło zwarcie i padł bezpiecznik, po wyciągnięciu zauważyłem że ledy mają bieguny. Czy ktoś może doradzić jak zamontować te ledy tzn. czy ważna jest kolejność wsadzania i czy robić to przy zasilaniu czy odpiąć akumulator. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wymieniasz normalnie, zrobiłeś zwarcie bo albo są za mocne albo mają metalową obwódkę przez co poszło zwarcie, wymień bezpiecznik i próbuj uwzględniając to co napisałem, kolejność nie ma żadnego znaczenia ani biegunowość, jak włożysz odwrotnie to zwyczajnie nie będzie świecić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Witam ledy w drzwiach i bagażniku wymienione bez żadnego problemu. Niestety każda próba wymiany podsufitki kończy się przepaleniem bezpiecznika. Żarówki troszkę się żarzą i pózniej pada cała podsufitka. Próbowałem na różne sposoby, wpinałem do końca, pózniej delikatnie do 3/4 i 1/2 gwinta i zawsze bezpiecznik 3A na samej górze się przepala. Może faktycznie są za mocne, do drzwi w zestawie były inne i działają wzorowo. Chyba się poddam i zajadę do elektryka po poradę. Wrzucam zdjęcia leda który stwarza mi ten problem.

20190614_193736.jpg

20190614_193748.jpg

Edytowano przez mmalecki
wstawienie zdjęcia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Możesz zastosować oporniki do mechanizmu lampki + do - wtedy na pewno nie będą żarzyć, ale jak z trwałością to nie mam pojęcia, obstawiam, że za mocne diody kupiłeś, miałem tak z jedną partią też, kupiłem inne i po dzisiejszy dzień świecą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za rady problem rozwiązany. Kupiłem zwykłe ledy punktowe i wszystko działa cacy zero niespodzianek. Poprzednie były za mocne przez co zwara od razu była, a dziwne bo zestaw specjalnie dla megan 3 stworzony. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...