Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

Zaloguj się, aby obserwować  
l1nk

Megane III phIII Pierwsza wymiana oleju - kiedy?

Recommended Posts

Witam,

XXX

Na starcie chciałbym się przywitać i w razie dublu przeprosić, ale nie udało mi się znaleźć odpowiedzi na tą gryzącą mnie kwestię. A teraz do rzeczy :-)

XXX

Znalazłem 3 letni zadbany egzemplarz u dealera, który od razu mi się spodobał i po oględzinach oraz jeździe próbnej postanowiłem wpłacić zaliczkę (link do samochodu). Wszystko mi się podobało do czasu kiedy sprzedawca zaprezentował mi książkę serwisową, w której wyczytałem że wymiana oleju była realizowana wg wytycznych producenta. Tak się złożyło, że wg tych wytycznych pierwsza wymiana oleju przypadła po 2 latach użytkowania przy przebiegu 30k km. Ostatni serwis był 2k km temu, gdzie znowu wymieniono tylko filtry - po zakupie zamierzam wymienić w nim olej i trzymać się rygorystycznie interwałów 1 rok lub 10-12k km, ale bardzo się boję o stan silnika po tym pierwszym (w moim odczuciu) zaniedbaniu. Z informacji jakie posiadam, pierwszy właściciel nie mieszkał w centrum miasta (pod maską znalazłem zapach na kuny) i roczne przebiegi oscylowały w granicach 14k km (dlatego właśnie po pierwszym roku nie wymieniono oleju, tylko sam filtr).

XXX

Wszystko w aucie mi się podoba, ale chcę je mieć na lata i nie daje mi spokoju taka rysa. Jest się czego obawiać?

XXX

Pozdrawiam

lapka2.gif

REGULAMIN

pkt. 5.9 Zabrania się nadmiernego i niepotrzebnego stosowania klawisza ENTER...-mireczek01

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie ma się czego obawiać. Kup, zmień olej z filtrem, skróć interwał i ciesz się jazdą. To praktycznie nowe auto.

Edytowano przez pbet

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Auto jest 5-cio letnie.

Korzystnie jest gdy wymiany oleju są co 10.000 km do 15.000 km, ale to auto ma mały przebieg, więc nie powinno być źle.

Jeżeli komputer nie wykazuje błędów, silnik równo pracuje, auto dobrze się zbiera, jedzie prosto, nie ma śladów wycieków oleju i śladów po wypadkowych ( przegląd np.na stacji diagnostycznej ) to można brać.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie przesadzaj. Tak jak pisał kolega pbet kupuj i ciesz się jazdą. W Peugeocie 307, którego miałem od nowości olej wymieniałem co 30 tys. Przejechałem około 130 tys. i silnik w stanie nienagannym. To jest konstrukcyjnie stary silnik, nie będzie problemu. Nie popadajmy w paranoję, to nie diesel ani 1.2 Tce.

Jak tak dalej pójdzie olej będziemy wymieniać tak jak wymieniałem w Polonezie w latach 80-tych -  co 7 tys. Ale tamte polskie oleje więcej nie wytrzymywały.

Edytowano przez mich64

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Andrzej-2010 napisał:

Auto jest 5-cio letnie.

Pierwsza rejestracja 10.2014 więc nie 5, a niecałe 3,5. Z resztą wielu użytkowników na początku wymienia olej tak jak książka pisze, a dopiero następni właściciele skracają interwały.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Po prostu co mnie uderzyło to pierwsza wymiana po 2 latach i przebiegu 30k, kiedy standardem jest połowa tych wartości przy wymianach okresowych.  Sam jestem zwolennikiem pierwszej wymiany po 2-3k przebiegu i lampka ostrzegawcza mi się bardzo mocno zaświeciła jak zobaczyłem zapisy w książce serwisowej. Ale mówicie, że nie mam się czego obawiać co do stanu silnika?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie przesadzajmy. Może jakby auto miało 12 lat i tylko 6 wymian oleju za sobą to mógłbyś mieć takie dylematy. Poprzedni właściciel po prostu nie znał "dobrych praktyk" lub zaufał producentowi i na gwarancji wymienił olej zgodnie z jego zaleceniami. Ten silnik jest trwały i "idiotoodporny" więc na prawdę nie masz się o co martwić w tym wieku i przy tym przebiegu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
16 minut temu, pbet napisał:

Pierwsza rejestracja 10.2014 więc nie 5, a niecałe 3,5.

Zadzwoń do ubezpieczyciela i się dowiesz.

  • Zmieszany 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

2013 to jeszcze było ph II, a tu mamy ph III dostępne od 2014.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kolega @Andrzej-2010 próbuje zakrzywiać czasoprzestrzeń :-) A co do auta, w ogóle bym się nie przejmował na miejscu @l1nk; również kupiłem taki samochód, w sensie, że pierwsza wymiana była po 30 kkm, co prawda po roku, ale dla mnie to i tak zgroza :-) Niemniej, to był jedyny raz, bo ja już jestem po kolejnej wymianie, po 15 kkm; a mam diesla. I również uważam, że paranoją byłoby w 1,6 16V wymieniać olej co 10-12 kkm - no chyba, że wówczas mija rok od poprzedniej wymiany :-) Fajne autko, brać i jeździć.

Edytowano przez konwil

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

bez przesady, nie wiem czy się dużo pomylę, ale uważam że 70-80% aut jest tak użytkowanych, pierwszy właściciel zmienia olej co 30 tys, często są to firmy i ludzie którzy kupują auto z myślą sprzedaży za jakiś niedługi czas i nawet jeśli wiedzą o "dobrych praktykach" to mają je gdzieś bo wiedzą ze nie będą tymi samochodami jeździć długo. wiem po sobie że jak się kupuje auto to szuka się z orginalnym lakierem, bez wypadku, z niskim przebiegiem najlepiej sprawdzonym w ASO, jak najlepiej zadbanym stanie, jak dołożysz do tego jeszcze zmianę  oleju co 10-12 tys, to ze 100 ogłoszeń zostanie ci może 1.  po za tym nie macie wrażenia ze te "dobre praktyki" są coraz bardziej rygorystyczne kiedyś było 15 tys/rok , teraz już się czyta 10-12 tys.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kupuj, a zaraz po zakupie zrób sobie serwis olejowo-filtrowy i ciesz się życiem, to stara sprawdzona konstrukcja 1,6 pewno jak potargujesz to w tej cenie ci to zrobią (mam na myśli robociznę bez materiałów) 

W ogłoszeniu jest podany rok produkcji 2014.

Edytowano przez makog

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sam jeżdżę samochodami, które miały serwisy co ok. 30k km i to są na dodatek diesle, nie widzę z tego tytułu żadnych problemów.

Niestety jak auto serwisowane w ASO, to trzeba się liczyć z tym, że naprawy i serwis były ograniczane do niezbędnego minimum, ale to i tak lepsze od 'auta od niemca' z podrobioną książką, gdzie serwis mógł być, a mogło go nie być wcale :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim za uspokajające słowa :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
25 minut temu, makog napisał:

W ogłoszeniu jest podany rok produkcji 2014.

A nawet że auto ma przedłużoną gwarancję do 10.2018 lub 60kkm. Nic tylko brać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.

Zaloguj się, aby obserwować  

×
×
  • Utwórz nowe...