Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

Recommended Posts

Witam wszystkich, chciałem się dowiedzieć o dwie rzeczy. Po pierwsze chodzi o działanie silnika na biegu jałowym. Czuć drgania na kierownicy, siedzeniu. Wskazówka obrotów lekko porusza się w przedziale 700-900 i czuć takie "pierdzenie" samochodu, mechanik  słuchał silnika i mówi że działa dosyć równo,  ale wydaje mi się że coś może być nie tak, na komputerze nic nie pokazuje. Miałem astre to na biegu jałowym nie było czegoś takiego. 

Drugie pytanie jakie mam dotyczy ogrzewanych foteli. Ostatnio zauważyłem na panelu że jest znaczek podgrzewanych foteli a ja nie mam takich, czy jest możliwość wymiany fotela na podgrzewane, będzie pod siedzeniem jakieś podłączenie do takiego? Czy porostu robią jeden wyświetlacz do różnych modeli wyposażenia? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 1.4 TCe i jak odpalam to obroty siedzą mi stabilnie na 900.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Koledze raczej nie chodziło o pracę po odpaleniu czyli na zimnym silniku :-) . U mnie również jest lekkie falowanie obrotów po rozgrzaniu silnika, kiedy zadane przez ECU obroty to 752 RPM. W takiej sytuacji co jakiś czas obroty lubią spaść do 700, co ciekawe ma to miejsce zaraz po zatrzymaniu, np. na światłach.  Później już w miarę stabilnie jest  pomiędzy 730 - 770. Też miałem wcześniej Astrę i nie było czegoś takiego :-) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@szmydu a przepustnicę czyściłeś?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

. Należy sprawdzić ;

- stan świec zapłonowych ; Jakie świece stosujecie w swoich silnikach?

- stan cewek i czystość ich gniazd,

- czystość i jakość paliwa, ( gdzie tankowałeś ? )

- szczelność układu dolotu, stan filtra powietrza. Wszelkie dodatkowe powietrze przedostające się przez nieszczelności szkodzi w prawidłowej pracy silnika ;

.a/ zabrudzony układ dolotowy; demontaż układu, czyszczenie wnętrza a następnie montaż i wszystko jest OK, szczelność map sensora, czystość przepustnicy; Jakie ciśnienie kolektora ssącego? . 

... b/ zaśniedziałe łącza; przyczynę gaśnięcia i nierównej pracy silnika na wolnych obrotach rozwiązałem poruszając wtyczkami z boku komputera i po problemie. Błąd Injection Falut przy odpalaniu. Nie  odpala! Pomocy

.c/ stan kabelka, wtyczki jak i czujnika położenia wału korbowego.Czujnik lubi być chimeryczny. Jak nowy, to tylko oryginał,

.d/ czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Na clipie podglądnąć co pokazuje przy zimnym i nagrzanym silniku.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, szmydu napisał:

Koledze raczej nie chodziło o pracę po odpaleniu czyli na zimnym silniku :-) . U mnie również jest lekkie falowanie obrotów po rozgrzaniu silnika, kiedy zadane przez ECU obroty to 752 RPM. W takiej sytuacji co jakiś czas obroty lubią spaść do 700, co ciekawe ma to miejsce zaraz po zatrzymaniu, np. na światłach.  Później już w miarę stabilnie jest  pomiędzy 730 - 770. Też miałem wcześniej Astrę i nie było czegoś takiego :-) 

Ja takich cyrków na ciepłym nie mam :-D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
14 godzin temu, Papf napisał:

Ja mam 1.4 TCe i jak odpalam to obroty siedzą mi stabilnie na 900.

Co kolego zrobiłeś aby tak mieć??? Jaki rodzaj jazd? Jaki serwis silnikowy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Chyba nie rozumiem pytania :-)

Ogólnie to silnik miałem wymieniony na taki z przebiegiem 77k km (oryginalny się posypał po 179k km - ale to w temacie o uszczelce już trochę opisałem).

Robione wtedy były przy okazji świece, olej, filtry (oleju, kabinowy, powietrza), olej kolejny raz wymieniony przy przebiegu całkowitym 190k km - zalany olej Valvoline 5w40 MaxLife i też wymienione filtry od razu.

No i od chwili wymiany silnika - jakieś 13k km temu silnik trzyma ładnie obroty stabilnie.

Edytowano przez Papf

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Papf 

Jakie świece używasz? Co ile wymieniasz?

Czyściłeś układ dolotowy ? przepustnicę? czujnik map sensor ?

Filtr powietrza co ile zmieniasz?

Jaki jest stan cewek zapłonowych, czystość ich gniazd?

Jakie paliwo tankujesz i gdzie?

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jakie świece są wsadzone już nie pamiętam - wsadzone ok 13k km temu.

Czy mechanik to robił nie mam pojęcia bo nie wnikałem.

Filtry wszystkie wymieniam wraz z wymianą oleju - założyłem że będę to robił co 11k km.

Nie mam pojęcia w jakim są stanie, ale że auto odpala i ładnie się zachowuje zakładam że w dobrym :-) 

Paliwo to 95 na stacjach Mila/Auchan :-) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Samochód mam od 2 miesięcy, nie do końca wiadomo jak poprzedni właściciel serwisował samochód. Po kupnie odrazu wymieniłem wszystkie filtry, olej. Dzięki za odpowiedzi, chciałem zrobić jakąś listę czynności na które trzeba zwrócić uwagę. Ja osobiście tankuje na CirkleK. Dzisiaj było trochę cieplej na dworze i widzę, że samochód zachowuje się inaczej, lepiej.

lapka2.gif

REGULAMIN
pkt. 5.6 literki PL -
mireczek01

 

poprawione ;) 

Edytowano przez Dolot

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam mały problem, który nie występuje zawsze. Jak widać na filmie, nagranym dzisiaj rano, obroty minimalnie falują po odpaleniu pierwszy raz danego dnia, potem już to nie występuje, nawet po kilkugodzinnym postoju. Czasami obroty w ogóle nie falują na zimnym, a po rozgrzaniu silnika obroty bardzo stabilne. Może to wina wilgoci po nocce? Innego powietrza? Olej i filtry wymieniane 6,5kkm temu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@maciejmacku zaintrygowała mnie wskazówka obrotów, która Ci się cofa delikatnie przy odpalaniu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Po włożeniu karty i odpaleniu tak się dzieje, nie przeszkadza mi to.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie pisze, że to źle tylko ciekawie. U siebie nie zauważyłem ale przeprowadzę ponowne obserwacje. W sumie często odpalam bez karty w slocie. Może dlatego nie zauważyłem.

Co do obrotów to jest podobny temat dla 1.6 i ja bym się nie przejmował.

Pokazałem podobny filmik jakiś czas temu w ASO bo mam podobnie i gość tłumaczył, że to kwestia ssania i elektronicznie sterowanej przepustnicy. Mówił żeby się nie martwić i obserwować bo problemem byłyby wahania na dużo większą skalę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Uffff, bo już się bałem :) Spróbuję zatankować jeszcze Pb98, bo słyszałem, że silniki z turbo wolą więcej oktanów. Myślę dalej, że to i tak nie wina paliwa, ale warto spróbować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tu masz ten temat.

Co do 98 to raz się żona dała namówić peronowemu na v-power. Żadnej różnicy w spalaniu, dynamice, pracy silnika. Od tamtej pory ma zakaz tankowania :) chyba, że życie zmusi ale tylko 95.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

U mnie też po odpaleniu na zimnym po dłuższym postoju takie cyrki się dzieją tj. Obroty lekko falują, prycha z tłumika, czasami silnikiem lekko szarpnie. Jak się rusza zaraz po odpaleniu to czuć przez pierwsze metry jak silnik ciągnie i nagle spadek mocy i znów ciągnie przy lekkim wciśnięciu gazu (kilkanaście metrów tak jest i nagle się uspokaja). Dodam, że nie ma żadnych błędów więc nie jest to anomalia związana z usterką czegoś bo komputer by to wychwycił. Najwidoczniej tak jest napisana mapa wtrysku w tym silniku na zimnym (nie radzi sobie). Świece mam beru wym. jakieś 3-4 tyś temu, cewki wszystkie nowe w zeszłym roku (pro-forma wymiana), olej 2 tyś temu (+płukanka). Mam tak od zawsze jak go kupiłem. Wystarczy przejechać kilkanaście metrów i już jest ok. Na ciepłym natomiast chodzi idealnie, nie czuć i nie słychać silnika w środku w ogóle a obroty stoją w miejscu.

 

Obecnie wydmuchałem jeszcze pajęczyny bo właśnie jestem na urlopie w Ustce :D więc może to pomoże troszkę :D

Edytowano przez onomatopeja

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czyli TenTypTakMa i w doładowanych i w wolnossących.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, onomatopeja napisał:

U mnie też po odpaleniu na zimnym po dłuższym postoju takie cyrki się dzieją tj. Obroty lekko falują, prycha z tłumika, czasami silnikiem lekko szarpnie. Jak się rusza zaraz po odpaleniu to czuć przez pierwsze metry jak silnik ciągnie i nagle spadek mocy i znów ciągnie przy lekkim wciśnięciu gazu (kilkanaście metrów tak jest i nagle się uspokaja). Dodam, że nie ma żadnych błędów więc nie jest to anomalia związana z usterką czegoś bo komputer by to wychwycił. Najwidoczniej tak jest napisana mapa wtrysku w tym silniku na zimnym (nie radzi sobie). Świece mam beru wym. jakieś 3-4 tyś temu, cewki wszystkie nowe w zeszłym roku (pro-forma wymiana), olej 2 tyś temu (+płukanka). Mam tak od zawsze jak go kupiłem. Wystarczy przejechać kilkanaście metrów i już jest ok. Na ciepłym natomiast chodzi idealnie, nie czuć i nie słychać silnika w środku w ogóle a obroty stoją w miejscu.

 

Obecnie wydmuchałem jeszcze pajęczyny bo właśnie jestem na urlopie w Ustce :D więc może to pomoże troszkę :D

 

Mam dokładnie takie same objawy. Jeżeli chodzi o mapę wtrysku to raczej to nie jest problem, robiłem chip tunning, wgrani nową mapę i nic się nie zmieniło. U mnie na ciepłym czuć, ale w mniejszym stopniu, na zimnym jest to dosyć irytujące. Dodam jeszcze, że pojawił mi się olej w zbiorniczku wyrównawczym z płynem chłodniczym. Robiłem test na uszczelkę i niby OK.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Może mapa spartolona ? Witamin pisał kiedyś, że mapy oryginalne są kiepskie i po wgrniu nowej po tjunie silnik całkiem inaczej pracuje. Na zimnym silniku podobno jest on zalewany wręcz paliwem co by właśnie odpowiadało prychaniu silnika (wypadanie zapłonów przez nie spaloną mieszankę, zły zapłon?), i przerywaniami (zalewanie). Mój silnik jest w dobre kondycji tak myślę (głowica zrobiona przy okazji uszczelki tj. planowanie, docieranie zaworów, ustawianie luzu + kontrola na pocz. zeszłego roku, i uszczelniacze zaworowe). Czujniki w clipie pokazują dobrze, żaden niedomaga więc co można jeszcze zrobić? Jedynie albo komputer uszkodzony albo właśnie mapa do kitu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×