Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl


Masz ciekawy materiał wideo związany z motoryzacją?
Dodaj go do na naszej bazy - kliknij tutaj, wybierz kategorię i dodaj film

Recommended Posts

Witam wszystkich, chciałem się dowiedzieć o dwie rzeczy. Po pierwsze chodzi o działanie silnika na biegu jałowym. Czuć drgania na kierownicy, siedzeniu. Wskazówka obrotów lekko porusza się w przedziale 700-900 i czuć takie "pierdzenie" samochodu, mechanik  słuchał silnika i mówi że działa dosyć równo,  ale wydaje mi się że coś może być nie tak, na komputerze nic nie pokazuje. Miałem astre to na biegu jałowym nie było czegoś takiego. 

Drugie pytanie jakie mam dotyczy ogrzewanych foteli. Ostatnio zauważyłem na panelu że jest znaczek podgrzewanych foteli a ja nie mam takich, czy jest możliwość wymiany fotela na podgrzewane, będzie pod siedzeniem jakieś podłączenie do takiego? Czy porostu robią jeden wyświetlacz do różnych modeli wyposażenia? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 1.4 TCe i jak odpalam to obroty siedzą mi stabilnie na 900.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Koledze raczej nie chodziło o pracę po odpaleniu czyli na zimnym silniku :-) . U mnie również jest lekkie falowanie obrotów po rozgrzaniu silnika, kiedy zadane przez ECU obroty to 752 RPM. W takiej sytuacji co jakiś czas obroty lubią spaść do 700, co ciekawe ma to miejsce zaraz po zatrzymaniu, np. na światłach.  Później już w miarę stabilnie jest  pomiędzy 730 - 770. Też miałem wcześniej Astrę i nie było czegoś takiego :-) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@szmydu a przepustnicę czyściłeś?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

. Należy sprawdzić ;

- stan świec zapłonowych ; Jakie świece stosujecie w swoich silnikach?

- stan cewek i czystość ich gniazd,

- czystość i jakość paliwa, ( gdzie tankowałeś ? )

- szczelność układu dolotu, stan filtra powietrza. Wszelkie dodatkowe powietrze przedostające się przez nieszczelności szkodzi w prawidłowej pracy silnika ;

.a/ zabrudzony układ dolotowy; demontaż układu, czyszczenie wnętrza a następnie montaż i wszystko jest OK, szczelność map sensora, czystość przepustnicy; Jakie ciśnienie kolektora ssącego? . 

... b/ zaśniedziałe łącza; przyczynę gaśnięcia i nierównej pracy silnika na wolnych obrotach rozwiązałem poruszając wtyczkami z boku komputera i po problemie. Błąd Injection Falut przy odpalaniu. Nie  odpala! Pomocy

.c/ stan kabelka, wtyczki jak i czujnika położenia wału korbowego.Czujnik lubi być chimeryczny. Jak nowy, to tylko oryginał,

.d/ czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Na clipie podglądnąć co pokazuje przy zimnym i nagrzanym silniku.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, szmydu napisał:

Koledze raczej nie chodziło o pracę po odpaleniu czyli na zimnym silniku :-) . U mnie również jest lekkie falowanie obrotów po rozgrzaniu silnika, kiedy zadane przez ECU obroty to 752 RPM. W takiej sytuacji co jakiś czas obroty lubią spaść do 700, co ciekawe ma to miejsce zaraz po zatrzymaniu, np. na światłach.  Później już w miarę stabilnie jest  pomiędzy 730 - 770. Też miałem wcześniej Astrę i nie było czegoś takiego :-) 

Ja takich cyrków na ciepłym nie mam :-D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
14 godzin temu, Papf napisał:

Ja mam 1.4 TCe i jak odpalam to obroty siedzą mi stabilnie na 900.

Co kolego zrobiłeś aby tak mieć??? Jaki rodzaj jazd? Jaki serwis silnikowy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Chyba nie rozumiem pytania :-)

Ogólnie to silnik miałem wymieniony na taki z przebiegiem 77k km (oryginalny się posypał po 179k km - ale to w temacie o uszczelce już trochę opisałem).

Robione wtedy były przy okazji świece, olej, filtry (oleju, kabinowy, powietrza), olej kolejny raz wymieniony przy przebiegu całkowitym 190k km - zalany olej Valvoline 5w40 MaxLife i też wymienione filtry od razu.

No i od chwili wymiany silnika - jakieś 13k km temu silnik trzyma ładnie obroty stabilnie.

Edytowano przez Papf

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Papf 

Jakie świece używasz? Co ile wymieniasz?

Czyściłeś układ dolotowy ? przepustnicę? czujnik map sensor ?

Filtr powietrza co ile zmieniasz?

Jaki jest stan cewek zapłonowych, czystość ich gniazd?

Jakie paliwo tankujesz i gdzie?

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jakie świece są wsadzone już nie pamiętam - wsadzone ok 13k km temu.

Czy mechanik to robił nie mam pojęcia bo nie wnikałem.

Filtry wszystkie wymieniam wraz z wymianą oleju - założyłem że będę to robił co 11k km.

Nie mam pojęcia w jakim są stanie, ale że auto odpala i ładnie się zachowuje zakładam że w dobrym :-) 

Paliwo to 95 na stacjach Mila/Auchan :-) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Samochód mam od 2 miesięcy, nie do końca wiadomo jak poprzedni właściciel serwisował samochód. Po kupnie odrazu wymieniłem wszystkie filtry, olej. Dzięki za odpowiedzi, chciałem zrobić jakąś listę czynności na które trzeba zwrócić uwagę. Ja osobiście tankuje na CirkleK. Dzisiaj było trochę cieplej na dworze i widzę, że samochód zachowuje się inaczej, lepiej.

lapka2.gif

REGULAMIN
pkt. 5.6 literki PL -
mireczek01

 

poprawione ;) 

Edytowano przez Dolot

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×