Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

Recommended Posts

Witam,

Proszę o możliwie szybka odpowiedź, gdyż na jutro się jestem umówiony na wymianę olej plus filtry.

Silnik 1,5 dci 110 dpf. W sklepie proszę o 5w30 do mojej Meganki. Dodaję, że wczesniej był elf. Facet w sklepie proponuje total, niby ta sama firma tylko nazwa itd. Ufam fachowcowi i biorę  https://allegro.pl/listing?string=elf rn0720 5w30&order=m&bmatch=ss-base-relevance-floki-5-nga-hcp-uni-1-2-0115

Total Quartz Ineo ECS 5w30.

W domu coś mi nie pasuje i zaczynam czytać etykietę, norma Acea C2. Czy mogę go wlać do 1,5 dci 110 bez obaw o DPF, czy odwołać serwis i wymienić u gamonia olej na zgodny z wymogami Renault.

Z góry dziekuję

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam. Trochę za mało C. Musowo C4. Polecam  TopTec 4400 Liqui Moly w ostateczności Elf 5w30 RN0720.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja jeżdżę na tym  Elfie  5 w 30 RN 0720 Full-tech i z resztą taki jest zalecany więc lej to, nie ma sensu przepłacać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Można lać tego ELFa zgodnego z RN0720 chociaż to jeden ze słabszych olejów do DPF. Ae nadaje się.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

@adrianwolkowski C2 to trochę mało. Ja stosuję u siebie 5W40 (bardziej pasuje do polskiego klimatu niż 5W30) i C3 mimo, że producent zaleca nakazuje C4, bo wychodzę z założenia, że ubytki oleju między wymianami mam na tyle marginalne (wręcz niezauważalne na bagnecie i desce), że te różnice w zawartości popiołów między C3 i C4 (ok 0,7% vs 0,4%) są na tyle małe, że nie warto się ograniczać tylko do C4. No ale jeśli się na C4 upierasz, to z tych 3 co podałeś najlepsze będzie zdecydowanie Liqui Moly - pytanie czy tak naprawdę nie lepiej wziąć tańszy olej, za to wymienić go częściej?

Edytowano przez niebianskaskurwoala

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@Andrzej-2010

warto aby kolega przestał wklejać bzdurne, nic niewnoszące linki. W każdym temacie odnosisz się do jakiegoś innego tematu, po 10 takich 'skokach' można od tematu DPF dojść do temperatury panującej na saturnie. Wracając do tematu, domyślam się, że chodzi Ci o doświadczenia aniewa'y o rozrzedzenie oleju? Jeśli tak, to faktycznie "1,8% po kilkunastu wypaleniach" (zakładając, że jedno wypalenie następuje co ok. 500km), to po prostu kosmos, który sprawia, że w moim silniku nie ma oleju (silnikowego), tylko jest olej (napędowy).

 

Policz sobie ile popiołów "wydala" silnik ze spalenia paliwa, a ile z oleju silnikowego (nawet przy założeniu, że się trochę rozrzedzi paliwem), to zobaczysz o jakich proporcjach mowa. 0,3% ze 100g spalonego oleju to 0,3 grama. Dużo? Może dać Ci jakiegoś linka, żebyś sobie sprawdził, że to jest jak splunął dla DPF'a Renaultowskiego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, niebianskaskurwoala napisał:

@adrianwolkowski C2 to trochę mało. Ja stosuję u siebie 5W40 (bardziej pasuje do polskiego klimatu niż 5W30) i C3 mimo, że producent zaleca nakazuje C4, bo wychodzę z założenia, że ubytki oleju między wymianami mam na tyle marginalne (wręcz niezauważalne na bagnecie i desce), że te różnice w zawartości popiołów między C3 i C4 (ok 0,7% vs 0,4%) są na tyle małe, że nie warto się ograniczać tylko do C4. No ale jeśli się na C4 upierasz, to z tych 3 co podałeś najlepsze będzie zdecydowanie Liqui Moly - pytanie czy tak naprawdę nie lepiej wziąć tańszy olej, za to wymienić go częściej?

Wymiana będzie z taką samą częstotliwościa, poprostu chce mu dać lepszy olej i też myślałem o Liqui Molly 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Liqui Molly, Neste, Amsoil i Millers to taka czołówka firm olejowych teraz (reszta jest mniej lub bardziej przereklamowana), więc bierz śmiało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Olej wymieniony na właściwy. Sprzedawca w sklepie ciągle przekonywał, że to ten sam olej; na moją uwagę, że do megane potrzeba RN0720 z ACEA C4, powiedział ze proponowany Total z ACEA C2 jest lepszy.....bo sam używa w C5 HDI...największy sklep w mieście....ehhh. Wszystkie filtry wymiana na purflux....Meganka rwie asfalt. Różnica kolosalna. Dziękuje za pomoc.  Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Niestety ale trafiłeś na niedoinformowanego/niedouczonego sprzedawcę. Powinien wyjaśnić ci, ze zgodnie z wymogami Renault potrzebny jest olej z normą RN0720 a to oznacza olej w klasie C4. Takie są zalecenia producenta. Można od nich zrobić wyjątki ale trzeba mieś świadomość jakie są różnice pomiędzy C2, C3, C4 bo tu nie tylko chodzi o poziom Sapsów ale też HTHS i sprzedający powinien Cię o tym poinformować. Owszem Elf i Total to ten sam koncern i wiele olejów jest identycznych ale zaproponował olej, który wcale nie był odpowiednikiem tego Elfa. Ze swojej strony polecam z normą RN0720 następujące oleje : Millers XF longlife C4, Neste City Pro C4 5W30, Penrite Enviro+C4 5W30, ewentualnie Liqui Molt top tec 4400 5w30 i Motul Specyfic 0720 5W30. Elf w sumie tez nie jest w tym wypadku złym olejem ale osobiście wolę trochę dopłacić.

Stosowanie oleju w klasie C3 czy nawet C2 (choć tutaj w mniejszym stopniu) też jest dopuszczalne. FAP-y w Renault są na tle filtrów konkurencji mocno bezawaryjne i generalnie bezproblemowe. Zapełnienie filtra będzie zależało w największym stopniu od sposobu eksploatacji oraz również od stosowanego paliwa i ewentualnie stosowanych dodatków do paliwa, które mają bardzo duży wpływ na kondycje filtrów cząstek stałych.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Obecnie jeżdżę na ELFie zgodnym z RN0720 ale poczytałem nieco, że to jeden ze słabszych olejów spełniających tę normę i przymierzam się do wlania Shell Helix Ultra Professional AR-L 5W-30. Olej zmieniam co 10 kkm, to wychodzi ok. 2-3x w roku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Odgrzebie trochę temat. 

W moim 1,5 110KM mam wycięty DPF? Czy mogę stosować oleje o niższej normie ale lepszej jakości niż Elf RN720? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

He he wycięty :D ale nie wyrzucaj. Jak się przepisy zmienią to będziesz doklejał. Taki żart. Możesz zmienić - auto spełnia wymagania jak bez dpf-a.

Pozdrawiam.

Edytowano przez bacablue

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×