Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl


Masz ciekawy materiał wideo związany z motoryzacją?
Dodaj go do na naszej bazy - kliknij tutaj, wybierz kategorię i dodaj film

Recommended Posts

Napisano (edytowany)

Witam. Podczas podłączenia pod obd2 wyskoczył mi błąd DTC 4031D0 

- obwód czujnika prędkości koła przedniego lewej strony 
-stały 
ABS/ESP - Diagnostyka (jeden kody usterek). 

Moje pytanie czy miał ktoś z Was podobny problem? I mógłby się podzielić doświadczeniami? 

Od czego zacząć ogledziny? 

Pozdrawiam 

Edytowano przez zibi7

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Awaria czujnika bądź okablowania lewa strona przód. Zacznij od najprostszej rzeczy - sprawdź wtyczkę w okolicy czujnika pod kątem uszkodzeń, czy nie jest rozłączona lub zaśniedziała. Jeśli to ostatnie to należy oczyścić / popsiukać jakimś specyfikiem. Jak żadne z wymienionych to raczej wymiana. Uszkodzony pierścień magnetyczny chyba by nie dawał takich błędów. Chyba, że go nie ma :-D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bacablue dziękuję za podpowiedź :-D

Okablowanie i wtyczki sprawdzone, wyczyszczone i spsikane WD-40 i później specyfikiem do połączeń elektrycznych:-)Czujnik abs sprawdzony działa. Gdzie mogę jeszcze szukać przyczyny awarii? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak sprawdziłeś czujnik abs, że twierdzisz iż jest sprawny? Zmierz omomierzem czujnik z prawej, a następnie z lewej strony i porównaj wyniki. Kable całe na długości czujnik - pompa abs? Jak masz możliwość zamień lewy z prawym. I sprawdź czy jest pierścień/koronka abs. Na koniec można popsiukać główną wtyczkę przy pompie abs.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czujnik mierzylismy omomierzem na odcinku czujnik wtyczka. Mierzył mi to teść bo ma trochę pojęcia o elektronice niż ja :8_laughing: Zapytam i napisze na jakiej podstawie stwierdził, że czujnik jest sprawny.Nie mierzyliśmy odcinka pompa czujnik. Czy żeby sprawdzić pierścień /koronki abs muszę coś rozebrać oprócz zdejmowania koła? 

Załączniku przesyłam dwa zdjęcia wtyczek czujnika abs. Lewy i prawy czy one powinny się w oryginale różnić? 

IMG_20180201_155028.jpg

IMG_20180201_154833.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Raczej wystarczy zdjąć koło. Zmierzyć oba czujniki i porównać wyniki. Podpiąć auto pod Clip-a i sprawdzić czy czujnik aby nie sieje głupotami ( na postoju powinny wszystkie pokazać 0 km/h ).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×