Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

anarchisten

Megane III phI 1.5 dCi nIe równo odpala na zimnym silniku i kopci na biało

Recommended Posts

Witam,

 

Mam taki problem z KZ08. Mianowicie na zimnym silniku tylko przy minusowych temperaturach bardzo nie równo odpala rano i przy samym odpaleniu zakopci na biało. Dzieje się tak tylko przy mrozach i w zasadzie tylko przy pierwszym porannym odpaleniu. Potem jest już wszystko ok i cały dzień lata elegancko. Kiedy temperatury są powyżej zera problem nie występuje w ogóle. Wymieniłem 1 świecę, która wyglądała na wypaloną, ale problem nie ustąpił.

Edytowano przez anarchisten

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cóż dobre pytanie.  Zdecydował tam mechanik po sprawdzeniu świec. Pozostałe 3 grzały poprawnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam podobny problem i zamierzam zmienić świece. Tylko jakie kupić?? Ktoś mógłby mi powiedzieć jakie pasują do Laguny 1.5 dci Fap 110 Km?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Też się podłącze pod temat. Mam identyczne objawy. Mój mechanik twierdzi że trzeba zacząć od rozrusznika bo wedlug niego słabo kreci na zimnym. Świece mam zmienione wszystkie i nic się nie zmieniło.

Edytowano przez olos47

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak słychać że słabo kręci to zacznij od naładowania akumulatora, oczyszczenia styków przewodu zasilającego rozrusznik i masy na karoserie i silnik.Jak nie pomoże to podejrzeć parametry podczas rozruchu np.clipem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Akumulator jest nowy. Styki przeczyszczone. Świece zmienione. Wydaje mi się że w rozruszniku mogą już być szczotki i tulejki dogorywać...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Może jednak paliwo nie jest "zimowe" ?

Edytowano przez kacper69

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, olos47 napisał:

Wydaje mi się że w rozruszniku mogą już być szczotki i tulejki dogorywać...

Nie jest to jakaś uciążliwa usterka. Każdy mechanik bez problemu to ogarnie.

 

Dnia 23.02.2018 o 13:22, anarchisten napisał:

Pozostałe 3 grzały poprawnie.

 Należy je wykręcić i dopiero sprawdzić czy prawidłowo grzeją.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie jak jedna byla spalona to wywalalo błąd na kompie - testerze obd. 

Edytowano przez olos47

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, olos47 napisał:

 

Akumulator jest nowy. Styki przeczyszczone. Świece zmienione. Wydaje mi się że w rozruszniku mogą już być szczotki i tulejki dogorywać...

 

 

10 godzin temu, krzychu73 napisał:

podejrzeć parametry podczas rozruchu np.clipem

Zaczynając od obrotów w trakcie rozruchu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To raczej nie jest rozrusznik. Problem występuje tak jak na początku napisałem tylko w temperaturze poniżej zera i tylko rano lub po długim postoju na mrozie. Jak już odpali i pokręci to następne odpalenia przebiegają poprawnie. Przy tym pierwszym odpalaniu rozrusznik kręci, ale moto bardzo nierówno odpala. Może uda mi się to nagrać to wkleję link. Martwi mnie to zakopcenie na biało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wykręć świece i sprawdź czy prawidłowo grzeją. Niesprawne świece są powodem kopcenia na biało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam,

U mnie było podobnie, poniżej -5 st. nie zapalal na wszystkie cylindry, po wykręceniu swiec okazało się, ze 2 sa spalone. Wymiana na nowe i problem rozwiązany.

lapka2.gif

REGULAMIN

pkt 5.6 i 5.8 - literki PL - mireczek01

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam. Najlepiej wymienić komplet świec. Opony jak się kończą, to nie wymienia się pojedynczo tylko komplet.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj wjechał komplet oryginalnych świec. Rano zobaczymy po całej nocce przy -14 co się będzie wyrabiać.

 

Edit:

Niestety nadal to samo. Dzisiaj rano -14 C i wręcz musiałem go gasić przyciskiem, aby się nie męczył. Dopiero za 3 podejściem zapalił. I nadal zakopci na biało. Także u mnie to nie świece. Ktoś coś jakiś pomysł?

Edytowano przez anarchisten

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli 1.5 dci ma problemy z odpalaniem na mrozie to musi być padliną - nie ma kompresji lub układ wtryskowy poważnie nie domaga. Jak kupiłem swoją szczerupę, to miałem jedną świecę sprawną i przy -15 odpalał bez problemu, jedynie puszczał białą gryzącą chmurę dymu. O awarii świec dowiedziałem się kiedy profilaktycznie sprawdziłem je miernikiem. Teraz mam jedną spaloną, dziś było -20 i zero szarpania czy innych problemów przy odpalaniu a rozrusznik nie kręci jakoś mega szybko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.02.2018 o 12:39, Andrzej-2010 napisał:

 Należy je ( świece żarowe ) wykręcić i dopiero sprawdzić czy prawidłowo grzeją.

Wyraźnie napisałem, że należy świece wykręcić i sprawdzić czy prawidłowo grzeją a nie od razu wymieniać.

 Prawdopodobnie stare świece są OK .

     

Dnia 25.02.2018 o 21:24, anarchisten napisał:

Problem występuje tak jak na początku napisałem tylko w temperaturze poniżej zera i tylko rano lub po długim postoju na mrozie.

Jak już odpali i pokręci to następne odpalenia przebiegają poprawnie.

Przy tym pierwszym odpalaniu rozrusznik kręci, ale moto bardzo nierówno odpala

Jakiej mocy ten silnik i z którego roku?

 Sprawdzić czy ;

1/Nie masz pęcherzy powietrza w instalacji przed pompą wtryskową,

2/ Czy masz w dobrym stanie filtr paliwa, powietrza( marki mann, knecht, purflux),

3/ Wartość napięcie jak i amperaż oraz przez jaki czas jest podawany na świece,

.....stan przewodów elektrycznych do przekaźnika świec, do sterownika,

.....stan przekaźnika świec, sterownika świec,

.....stan bezpiecznika świec żarowych,

.....jaką temperaturę odczytuje komputer silnika,

4/ Sterowniki świec żarowych mają własny układ diagnostyczny mierzący wielkość prądu pobieranego przez świece.

5/ Sprawdzić i wyregulować kąt wyprzedzenia wtrysku ( ustawienie pompy wtryskowej, kiedy wymieniany rozrząd ?)

6/ Czujnik temperatury cieczy chłodzącej bierze udział w rozruchu. Decyduje o ;

.....czasie podgrzewania świecami żarowymi,

.....dawce paliwa przy rozruchu,

....Czujnik temperatury cieczy może być sprawcą dymienia na biało, oraz problemów z zapalaniem,

7/ W niskich temperaturach daje o sobie znać ;

.....słabe ciśnienie sprężania,

.... niskie ciśnienie wtrysku ( lejący wtryskiwacz potrafi sprawić większe problemy z odpalaniem niż padnięte wszystkie świece żarowe)

Clip powinien pokazać usterkę .

 

Edytowano przez Andrzej-2010

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

1/Nie masz pęcherzy powietrza w instalacji przed pompą wtryskową,

 

Kurde właśnie to zauważyłem mam pęcherze w wężykach. Czego to jest objaw?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak masz jeden- dwa pęcherzyki powietrza w rurce w okolicach ręcznej pompki to jest to chyba normalna sytuacja.

Ja też mam w swoim aucie takie dziwne bąbelki, które tam stoją , a silnik zapala OK.

Ale jak tego powietrza jest sporo , to jest gdzieś nieszczelność.

Podejrzane mogą być podłączenia filtra paliwa.

Rano, przed odpaleniem auta popracuje chwilę ręczną pompką paliwa.

Po kilku ściśnięciach  tej pompki zorientujesz się czy tego powietrza jest mniej , czy więcej i czy zmieni się coś w uruchomieniu silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj próbowałem podpompować, ale dość ciężko ta pompka chodzi., Nie wiem czy zmarznięta czy coś nie bangla z nią. Niby kilka razy udało mi się ją delikatnie ścisnąć, ale odpalenie bez zmian.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przy pompowaniu należy również odpowietrzać, bo inaczej zmian nie będzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wg. Renault 1.5 dCi odpowietrza tylko pompką. Gdzieś wyczytałem, że możliwe jest, że układ jest zapowietrzony przez pęknięta właśnie ta pompkę. Jak to sprawdzić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×