Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.5 dCi nIe równo odpala na zimnym silniku i kopci na biało


anarchisten

Rekomendowane odpowiedzi

No to uruchamiajac auto rano jak auto stoi w nie nasłonecznionym miejscu to temperatura silnika=temperatura odczytana w przepływomierzu. A ta temperatura jest o 10wieksza z czego w 2 różnych czujnikach doładowania to wskazanie jest podobne. Przy uruchomieniu nie dotykając gazu to doładowania nie ma. Odczyt około 990mbar jak pamiętam.

 

Zrobiłem zapis 30 sekund parametrów. Dziś delikatnie szarpało kilka razy widać to w 18 sekundzie zaraz po otwarciu egr. Zapomniałem dorzucić temperaturę spalin ale jak zaobserwowałem ma w takiej chwili jakieś 120 stopni. Zrobię update tej wartości.

 

Jeśli chodzi o temperaturę przed przepustnicą czujnik jest czujnikiem ciśnienia jest 3 pinowy i nie ma innego wyjścia na pomiar temperatury więc wygląda że jest ona obliczana i filtrowana a nie jest to realny odczyt.

1.JPG  2.JPG

Obserwowałem dziś temperaturę spalin. Po odpaleniu EGR otwiera się w momencie gdy czujnik wskaże cokolwiek powyżej 100 stopni(100 Stopni to jego minimum). Na wolnych obrotach odczyt to 130 stopni.

Podczas jazdy 90km/h temperatura to 480-510 w zależności od tego czy jest równo czy lekko pod górkę.

Przy prędkości 110km/h jest to 500-530km/h. Przy mocnym przyśpieszaniu przekracza 600 stopni.

 

Jest to prawidłowe zachowanie?

Prawdopodobna przyczyna usterki znaleziona.

Chce jeszcze trochę potestować i napiszę :)

Wie ktoś jaka jest minimalna prędkość obrotowa podczas kręcenia rozrusznikiem przy której komputer rozpoczyna wtrysk?

Edytowane przez halas2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Otwarcie wtryskiwaczy nie zależy od odczytanej prędkości obrotowej tylko od  minimalnego ciśnienia paliwa w rampie. Normalnie prędkość obrotowa podczas rozruchu to około 200 obr/min. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak więc wymieniłem 4 uszczelki miedziane pod wtryskami. Pierwotnie założyłem je obła strona do wtrysku i puszczały. mój błąd.

Teraz założyłem obła strona do głowicy i praca silnika się znacznie poprawiła. spalanie spadło. Temperatura spalin też się poprawiła i zachowuje się podobnie jak w sąsiada megane.

Tyle że im zimniej tym bardziej rzuca palenie. jak jest +15 stopni pali na dotyk.

Dziś jak było 5 stopni to kręcił z 10 sekund. prędkość obrotowa podczas odpalania 190obr/min ciśnienie 280bar.

Świece są nowe. Sprawdzałem w temperaturze ok 13 stopni podpinałem poza silnikiem starą świece na przewodzie z 1 cylindra, kablem rozruchowym do masy, i świeca przed uruchomieniem robiła się czerwona i po uruchomieniu silnika dalej grzała więc sterowanie przekaźnikiem wygląda ok ale sprawdzę jeszcze na weekendzie ciągłość przewodów sterujących przekaźnikiem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrócę do domu to zrobię zdjęcie swoich starych podkładek. znalazłem na jakimś forum forda że maja być obła strona do głowicy. Jak miałem odwrotnie to wszystkie wtryski wyciągałem takie wilgotne jakby i wyszły praktycznie same.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, omega napisał:

Nie noooo, to jest z kategorii niewiarygodnych, to jest podkładka miedziana, przecież ona się ułoży. 

Podkładka jest stwardniała i należy ją wymienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to jeden wtryskiwacz był za słabo dokręcony, widać przedmuchy od strony obłej czyli tam gdzie był styk z wtryskiwaczem a nie głowicą. Powinieneś był słyszeć lekkie cykanie spod wtryskiwacza. Dla mnie najważniejszą rzeczą przy tego typu operacji jest czystość gniazda głowicy i wtryskiwacza oraz odpowiednia siła dokręcenia. Do kierunku podkładki nigdy nie przykładałem większej wagi. Przyznaję natomiast, że tok myślenia masz dobry bo ta płaska powierzchnia lepiej współpracuje z wtryskiwaczem niż obła. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gniazda wyczyściłem zmywaczem hamulcowym i szmatką. Dałem czas na odparowanie. Nie było widać żadnych wżerów itp więc moim zdaniem nie trzeba tego frezować. Teraz wyposazylem się w klucz dynanometryczny i wszystkie są dokręcone na 28nm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!