Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ravvar

Megane III phI Problem z obrotami i krótkimi spadkami mocy

Recommended Posts

Witam.

Od jakiegoś czasu mam problem. Otóż:

- na zimnym silniku (po odpaleniu i rozpoczęciu jazdy) przez pierwsze ok 200 metrów w miarę stanowczego przyspieszania auto często traci na chwilę moc, co idzie w parze z chwilowym spadkiem obrotów, mimo iż pedał gazu jest ciągle wciśnięty w tej samej pozycji (nie do oporu, ale na tyle by przyspieszać). taki spadek trwa z 2 sekundy po czym wszystko wraca do normy, by za chwilę najpewniej się powtórzyć po raz drugi. Po przejechaniu tych 200 metrów (przyspieszając), wszystko wraca do normy i auto już ciągle ma przyspieszenie prawidłowe, nic go nie przydusza.

- nieraz (przez cały cykl przemieszczania się) po wyhamowaniu (np. przed światłami lub skrzyżowaniem) obroty spadają na sekundę do 500 by po chwili wejść na te spoczynkowe 750-800

- ostatnio zrobiłem autem jakieś 50km poza miastem, po zatrzymaniu się i zgaszeniu auta poszedłem do sklepu, po krótkim czasie wróciłem i chciałem jechać dalej - odpalam auto - obroty podskoczyły do ok 3000 i tam się zatrzymały (jakby się coś zawiesiło). Dopiero wbicie biegu wstecznego (automatyczna skrzynia, wsteczny to kolejny bieg po "P") skutkowało spadkiem obrotów do 800. Natomiast na co dzień bardzo często po uruchomieniu zimnego silnika obroty zatrzymują się na ok 1000 i lekko faluje wskazówka, a spadają do 750 dopiero po wbiciu biegu.

- po ostatniej wizycie u gazownika w celu cyklicznej kontroli i regulacji LPG mechanik zwrócił uwagę że być może mam jakąś nieszczelność powietrza, bo słychać jakby uciekające powietrze, no i faktycznie też coś słyszę już, ale nie udało mi się nic znaleźć, więc może to tylko placebo(?).

- auto dość mocno kopci przy przyspieszaniu jak jest zimne, ale to może tylko mam takie wrażenie patrząc we wsteczne lusterko, wiadomo, zima itp, więc to raczej moje omamy, bo innym też kopcą, aczkolwiek mam wrażenie że słabiej ;).

- auto pali mi teraz w zimie ok 12,7 l Pb98 (wg komputera, a Pb stąd, że nie jeżdżę od jakiegoś czasu na gazie by wykluczyć jego wpływ), ale poruszam się jedynie po krótkich odcinkach w mieście, więc wiem jak jest i że musi dużo palić ;) ale tli się we mnie mała nadzieja, że może jest to skutek w/w problemów, i że po ich wyeliminowaniu spadnie z litr ;)...

Dodam, że już kiedyś miałem problem z obrotami (auto gasło lub odpalało przy ~10tej próbie) - okazało się że zwykłe przeczyszczenie zawalonej przepustnicy naprawiło wszystkie problemy. Idąc tym tropem - znów odkręciłem przepustnicę w celu wyczyszczenia - nagaru prawie nie było, była w miarę czysta (mimo to ją przeczyściłem skoro była już na wierzchu).

Jako, że mam Clipa chciałem zrobić adaptację by uniknąć okresu samoadaptacyjnych falowań. Przy jej wykonywaniu zawór przepustnicy otwiera się parę razy, problem w tym, że u mnie dość głośno podczas tego procesu zawór strzelał, nie wiem czy to normalny objaw. No i jakby nie patrzeć - ta adaptacja nic nie dała...

Pytanie: czy to już może siadła przepustnica? czy też jeszcze poszukać czegoś innego? Gdzie w tym silniku jest silniczek krokowy lub coś co warto jeszcze sprawdzić/przeczyścić? gdzie w ogóle jest przepływka, a jak jej nie ma (co zapewne ma miejsce) to co zatem sprawdza masę powietrza zasysanego?

Czy czujnik ciśnienia doładowania za przepustnicą powinien siedzieć w kolektorze bardzo luźno? mogę go obracać, mam wrażenie że zaraz wypadnie...

Te problemy nie są jakieś bardzo uciążliwe, ale wolałbym by ich nie było, bo nie lubię jak auto nie jest w 100% sprawne i zadbane ;).

osobiście stawiam na przepustnicę i planuję wziąć jakąś inną używkę, ale chętnie wysłucham Waszych opinii ;).

Jak wspomniałem - mam Clipa, więc to nie problem by coś zmierzyć... Btw - błędów (poza tylnym głośnikiem, o którym wiem) brak.

Pozdrawiam.

Edytowano przez Ravvar

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Komputer oblicza niezbędną dawkę wtryskiwanego paliwa, mierząc ;

- ilość zasysanego powietrza za pomocą przepływomierza, map sensora,
- temperatury z czujnika temperatury płynu chłodzącego silnika,

- prędkości obrotowej silnika z czujnika położenia wału,

- sondy lambda, 

W Twoim silniku nie ma przepływomierza, jest elektroniczna przepustnica ( nie ma krokowca ). Czy clip wywala błędy?

Mając zamontowane LPG, warto sprawdzić ;

- luzy zaworowe,

- ustawienie rozrządu (czy auto masz od nowości ? ) ; Przestawiony rozrząd czy coś innego?

Zalecam co jakiś czas dać mocno po garach na wysokich obrotach, ( przy dużym udziale jazdy miejskiej ) aby przeczyścić, przepalić katalizator, oraz zwiększyć udział jazd poza miejskich.

Warto sprawdzić ciśnienie w kolektorze ssącym ; Jakie ciśnienie kolektora ssącego? 

Czujnik ciśnienia doładowania ( map sensor ) powinien siedzieć w sposób szczelny oraz posiadać oring w nie nagannym stanie.

Sprawdzić zawór recyrkulacji par benzyny oraz stan przewodów do zbiornika z węglem aktywnym.

Pozostałe Twoje uwagi, wg.mnie to szukanie dziury w całym.

Poczytaj tematy w dziale ; 2.0 benz. 

 

 

 

Edytowano przez Andrzej-2010

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, Ravvar napisał:

Czy czujnik ciśnienia doładowania za przepustnicą powinien siedzieć w kolektorze bardzo luźno? mogę go obracać, mam wrażenie że zaraz wypadnie...

Tak to normalne. Ma dwa oringi ale ogólnie jest luźny i ten typ tak ma.

5 godzin temu, Ravvar napisał:

mechanik zwrócił uwagę że być może mam jakąś nieszczelność powietrza,

Psiknij plakiem na pracującym silniku i zobacz co z obrotami.

CLIP nie pokazuje żadnych błędów?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Andrzej-2010 napisał:

W Twoim silniku nie ma przepływomierza, jest elektroniczna przepustnica ( nie ma krokowca ). Czy clip wywala błędy?

Mając zamontowane LPG, warto sprawdzić ;

- luzy zaworowe,

- ustawienie rozrządu (czy auto masz od nowości ? ) ; Przestawiony rozrząd czy coś innego?

Zalecam co jakiś czas dać mocno po garach na wysokich obrotach, ( przy dużym udziale jazdy miejskiej ) aby przeczyścić, przepalić katalizator, oraz zwiększyć udział jazd poza miejskich.

Warto sprawdzić ciśnienie w kolektorze ssącym ; Jakie ciśnienie kolektora ssącego? 

Czujnik ciśnienia doładowania ( map sensor ) powinien siedzieć w sposób szczelny oraz posiadać oring w nie nagannym stanie.

Sprawdzić zawór recyrkulacji par benzyny oraz stan przewodów do zbiornika z węglem aktywnym.

 

Auta nie mam od nowości, nie wiem czy ktoś coś wcześniej grzebał przy rozrządzie. Luzów nie sprawdzałem, nie chcę dopuszczać na razie myśli, że trzeba już wymieniać szklanki ;).

Auto nie wywala błędów (jedynie błąd głośnika z tyłu, o którym wiem że jest niesprawny, ale i tak tył mam w radiu wyłączony).

O daniu od czasu do czasu po garach wiem, jakiś rok temu miałem okazję "przepalić" auto na niemieckiej autostradzie pędząc ile fabryka dała - fakt, po tym auto było wyczuwalnie żywsze, niestety od tamtego czasu nie przepalałem go aż tak, a ostatnią próbę jako takiego przepalania opisałem - wtedy właśnie po krótkim postoju i ponownym odpaleniu auta obroty podskoczyły od razu po uruchomieniu do 3000 i tam się zatrzymały i tak sobie stały do momentu włączenia biegu. Podejrzewam, że te problemy też mogą być przyczyną zbyt długiego okresu jazdy na krótkich odcinkach po mieście, jak tylko się z nimi uporam to postanowiłem robić sobie co jakiś czas dłuższe wycieczki poza miasto ;).

Ciśnienie sprawdzę jeszcze dzisiaj lub jutro (na razie mogę jedynie na Clipie), o ile uda mi się znaleźć odpowiednie wskazania w programie, bo sporo tego tam jest.

Dzisiaj, po napisaniu tego tematu, jeszcze raz zaglądałem pod maskę - syczenie słychać jakby z tyłu silnika (czyli pod szybą) - wtedy to zauważyłem ten luźny czujnik ciśnienia - poruszałem nim trochę na zgaszonym silniku, po dłuższej chwili i powrocie ze sklepu - odpalenie auta skutkowało jak zawsze chwilowym wzrostem obrotów do 2000 ale tym razem powolnym ich spadkiem (ok 5 sekund) do 1000 (normalnie zawsze spadają szybko do tych 800 i auto gotowe do ruszania)...

Zaworek z węglem chyba sprawny - no przynajmniej słychać jak cyka, a cyka nawet z minutę po wyłączeniu silnika (chyba tak powinno być).

 

1 godzinę temu, mireczek01 napisał:

Psiknij plakiem na pracującym silniku i zobacz co z obrotami.

CLIP nie pokazuje żadnych błędów?

 

Nie Clip jak już pisałem nie pokazuje błędów.

Plaka mam bo jakiś czas temu uruchamiałem nim auto koleżanki - niezawodny sposób ;).

Rozumiem, że psiknięcie nim na już pracującym i "poskręcanym" silniku nie powinno mieć wpływu na obroty jeżeli układ jest szczelny, tak? Jeżeli obroty się zmienią to oznaka nieszczelności?

Edytowano przez Ravvar

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
11 minut temu, Ravvar napisał:

Jeżeli obroty się zmienią to oznaka nieszczelności?

Tak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Auto używane, brak pewności przebiegu, instalacja LPG.

Przed założeniem LPG trzeba było dokonać kontroli luzów zaworowych.

Od kiedy masz LPG i czy instalator jest kumatym mechanikiem?

Brak prawidłowych luzów zaworowych w b.krótkim czasie może doprowadzić do wypalenia gniazd i zaworów. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
36 minut temu, Andrzej-2010 napisał:

Cięcie.

 

LPG założone 3,5 roku temu, z czego ja sam przejechałem nim 2 lata nie zawsze jeżdżąc na gazie. Sądzę, że na LPG ma zrobione jakieś ~40k max dopiero.

Niestety nie mam pewności czy auto jeździło na lpg z odpowiednim poziomem pb w zbiorniku by nic się pompie paliwa nie stało, samemu nieraz mi się o tym zapomina, ale nie obstawiałbym pompy jako przyczynę, no chyba że się mylę.

Zapomniałem dodać ważnej rzeczy - jak zauważyłem te małe problemy z obrotami przy przyspieszaniu przez te pierwsze ~200metrów zimnego silnika - byłem w ASO (ale z czymś innym, o tym wspomniałem jedynie pobocznie). Niestety nie było żadnego błędu, więc mechanicy na tym poprzestali nie robiąc chyba nic więcej.

lapka2.gif

REGULAMIN

5.13    Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 23.02.2018 o 20:47, Ravvar napisał:

Nie Clip jak już pisałem nie pokazuje błędów.

Może wolno nagrzewa się sonda lambda ( 200 metrów - to za długo).

Może podgrzewacz sondy lambda już jest słabiutki, na wykończeniu.

Przy kompletnie niesprawnym, wywaliło by Ci check - engine.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem ciśnienie doładowania w kolektorze - na rozgrzanym silniku Clip pokazuje 370 mbar, więc z tego co doczytałem norma.

Psikałem też w okolicach silnika Plakiem trochę, ale obroty nie rosły (co oczywiście nie świadczy że na pewno nie ma nieszczelności, wiem wiem).

 

23 godziny temu, Andrzej-2010 napisał:

Może wolno nagrzewa się sonda lambda ( 200 metrów - to za długo).

 

na Clipie jakoś to idzie sprawdzić? czy tylko podmianka?

Chyba zostanie mi jeżdżenie dopóki coś nie wywali błędu...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Poczytaj na temat oceny wyglądu i pomiarów sondy.Jeżeli jest awaria sondy to wywala błąd. Ale przy zużyciu a braku błędu, reakcji brak.., 

Większość awarii silnka, to wadliwy montaż LPG i jego wyregulowanie;

- zakręć gaz na butli, pojeździj na samej benzynie, poobserwuj;

- czy sprawny reduktor; zaworki, membrana ( twardnieje ) i w konsekwencji od reduktora idzie zły sygnał na komputer i ten zaczyna wariować,

- sprawdzić przewody wodne ( sparciały) które idą do parownika,

- czy wtryski gazowe nie leją?

- sprawdź stan świec, najlepiej nowe z przerwą ok.0,7 do 0,8 mm,

- sprawdź stan izolacji przy cewkach, świecach, oraz czystość ich gniazd,

- oring przepustnicy, musi być nowy,

- sprawdź zawór odmy olejowej (jest pod podszybiem), stan jej membrany i sprężyny odmy,

- czujnik górnego położenia pedału sprzęgła, może być powodem wolno opadających lub wieszających obrotów silnika ,

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...