Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jazda na LPG i wskaźnik sondy lambda


witman

Rekomendowane odpowiedzi

Podzielę się doświadczeniami związanymi z jazdą na LPG i kontrolą składu mieszanki.

Zamontowałem do moich obu 1.4TCe (158 i 162KM) kontrolę pracy sondy lambda i jej stanu. Urządzonko jest tanie i bardzo proste w obsłudze oraz w montażu, a ma za zadanie wskazywać zmiany napięć na sondzie lambda. W ten sposób możemy na bieżąco obserwować czy sonda działa poprawnie i czy jest prawidłowy skład mieszanki jadąc na Pb lub na LPG.

Jak wiadomo jazda na LPG na ubogiej mieszance może się w krótkim czasie skończyć remontem silnika, mając na oku taki wskaźnik możemy szybko zareagować i zbadać urządzeniami diagnostycznymi co jest przyczyną ubogiej mieszanki na LPG, a do czasu rozwiązania problemu jeździć na Pb.

Uboga mieszanka na LPG to najczęściej źle zestrojona instalacja gazowa, mogą być też brudne filtry fazy lotnej lub ciekłej, brudne lub wyeksploatowane wtryskiwacze LPG, brudny lub wyeksploatowany reduktor, a nawet kiepska jakość gazu itp ...

Zestrojenie wskaźnika sprawdziłem jadąc z podłączonym clipem, więc urządzenie jest wyskalowane dobrze i działa poprawne, więcej możecie się dowiedzieć z opisu na aukcji producenta. We wcześniejszym Sc II 2.0 16V F4R też używałem podobnego wskaźnika, pokazywał on co prawda tylko dwa stany ubogo/bogato (LED - zielony/czerwony) i przy przebiegu 145kkm pozwolił mi on szybko zdiagnozować usterkę sondy, na wyświetlaczu ukazał mi się SERVICE i komunikat ``sprawdź emisję spalin`` okazało się, że w sondzie uszkodziła się grzałka i komputer wchodził w tryb awaryjny odłączając lambdę.

Tu  >> link <<

 

IMG_9725.JPG

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Nie wprowadzaj forumowiczów w błąd. Dopóki nie masz sondy szerokopasmowej 0-5v, nie jesteś w stanie precyzyjnie określić czy jest bogato czy ubogo na WOT. Bo Twoje magiczne urządzenie pokaże: "bogato" na wszystkim powyżej 14.7, a do 12,5-12.8 w wolnossaku, czy 11.8-12 W turbo. To temu bardzo daleko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu nie chodzi o precyzuję czy aptekę, nikt na tym urządzeniu nie będzie przecież stroił instalacji LPG, a nikt też nie będzie przecierz jeździł cały czas z podłączonym laptopem do sterownika LPG czy clipem albo analizatorem spalin, a 3-kolorowa diodka jest łatwa do podłączenia i zajmuje niewiele miejsca.

 

Opis producenta jest jasny i zrozumiały cyt:  urządzenie przeznaczone dla osób, które lubią wiedzieć więcej o swoim samochodzie. Dzięki temu urządzeniu można stwierdzić awarię sondy lambda lub jej zbliżającą się niedyspozycję. Można również stwierdzić, jak pracuje układ paliwowy, kiedy silnik dostaje zbyt dużo paliwa, a kiedy mu brakuje.

Sprawność urządzenia potwierdza się w działaniu i jego wskazaniach na zaawansowanych diagnoskopach, można sobie zainstalować sondę szerokopasmową AFR i wskaźnik na linijce diodowej i będzie jeszcze dokładniej ;-)

Kolego @Marek_07 urządzenie nie jest moje, ja go tylko kupiłem i nie jestem jego producentem :rolleyes:

Znasz przecież dobrze problem jeżdżenia na LPG na ubogiej mieszance, zwłaszcza pod dużym obciążeniem jego późniejszymi konsekwencjami. W dobrze zestrojonej instalacji LPG nie ma prawa dojść do takiej sytuacji, jednak czasem się zdarzają niedoróby instalatorów i klient musi remontować głowicę, po założeniu głowicy i pomiarach okazało się, że auto jeździło na ubogo powyżej 4100obr/min.

Skoro się zajmujesz strojeniem instalacji LPG sam możesz to przetestować, masz zapewne jakiś dobry sprzęt do porównania.

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

 

Dnia 12.03.2018 o 00:32, Marek_07 napisał:

Nie wprowadzaj forumowiczów w błąd. Dopóki nie masz sondy szerokopasmowej 0-5v, nie jesteś w stanie precyzyjnie określić czy jest bogato czy ubogo na WOT. Bo Twoje magiczne urządzenie pokaże: "bogato" na wszystkim powyżej 14.7, a do 12,5-12.8 w wolnossaku, czy 11.8-12 W turbo. To temu bardzo daleko.

 

Proszę bardzo tu mamy piękny przykład w którym to sterownik instalacji gazowej Prins VSI nie dopuścił do dalszej eksploatacji silnika w trybie LPG z powodu zbyt ubogiej mieszanki co przy dłuższej eksploatacji mogłoby doprowadzić do uszkodzenia silnika. Sterownik LPG poprzez kontrolę i obserwację pracy pierwszej sondy lambda wykrył zbyt ubogą mieszankę sygnalizując błąd ``lambda too long lean``  co w tłumaczeniu oznacza zbyt długo uboga mieszanka i automatycznie przełączył silnik w tryb pracy na benzynie.

Niestety większość sterowników LPG nie ma takiej kontroli i użytkownik nie będzie miał informacji, że jedzie ``na ubogo``, a wnioski z tego przykładu wyciągnijcie sobie sami.

Drugi zarzut ekranu przedstawia prawidłowy skład mieszanki. 

   

prins ubogo.jpg

lambda ok.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!