Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

piottro1

Megane II phII Brak wykrywania karty - wymiana czytnika.

Recommended Posts

Szanowni koledzy,

xxx

od kilku dni mam problem z odpalenie auta. Wkładam kartę do czytnika i ... nic. Nie mogę włączyć zapłonu. Kombinuję wyjmując ją i ponownie wkładając, na przykład "do góry nogami" (przyciskami do dołu). Po kilku próbach udaje się.

Problem zaczął się nasilać, bo zacząłem spędzać więcej czasu próbując uzyskać wykrycie karty, która wydaje się działać poprawnie (otwieranie i zamykanie drzwi bez problemów).

Kupiłem na szybko używany czytnik i wymieniłem go dzisiaj.

Niestety jest tylko nikła poprawa - przekładanie karty trwa krócej niż z poprzednim czytnikiem.

xxx

Proszę o pomoc. Może ktoś miał podobne problemy i doradzi co jeszcze mogę zrobić, sprawdzić, wymienić?

xxx

xxx

Przy okazji opis wymiany czytnika:

xxx

1. demontaż radia i półeczki,

01.thumb.jpg.4155adaf298856c169e590df9b96fe07.jpg

2. demontaż panela środkowego (osłony czytnika, przycisku start, przycisku awaryjnych)

podniosłem całą obudowę tunelu (gałka zmiany biegów), aby ułatwić sobie odchylenie dolnej części panela

04.thumb.jpg.b1074c520e47b4306ccbb1112be32eda.jpg

- 4 śruby TX20,

02.thumb.jpg.8a60626347109c262db6d03dafa6bf89.jpg03.thumb.jpg.1845b3310791235d1e1e7c568397eb81.jpg

- 4 zatrzaski (trzeba pociągnąć dość mocno ale z wyczuciem),

08.thumb.jpg.1d5e0993b73eccb5ddc2665cad40474d.jpg05.thumb.jpg.e23f32a7aab245229b419296366d6085.jpg06.thumb.jpg.b795abb28a7a42b41c6748d0b1330cc6.jpg07.thumb.jpg.25ef225ac72ef32e963d31791121fb7b.jpg

3. wypięcie czytnika z panela i wypięcie wtyczki z czytnika

09.thumb.jpg.df5025421c0ca3b04f06964c6686b9d7.jpg

4. montaż w odwrotnej kolejności.

Najwięcej problemów sprawiło mi wyciągnięcie panala z zatrzasków oraz wypięcie wtyczki czytnika. Najpierw wypiąłem czytnik z panela (równeiż 4 zatrzaski) a następnie wtyczkę (jeden zatrzask, wąski wkrętak pomaga go podhaczyć)

10.thumb.jpg.c95c0c2c82160740a62f4056162e6367.jpg

lapka2.gif

REGULAMIN

pkt. 5.9 Zabrania się nadmiernego i niepotrzebnego stosowania klawisza ENTER...-mireczek01

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Te czytniki się nie psują. Karta do naprawy na 100%. Do poprawienia luty na transponderze lub cewce. Cewka częściej.

  • Zwycięzca 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szybką odpowiedź.

 

No to mam problem, bo mam jedną kartę a takie przelutowanie to może być trochę ryzykowne.

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wyślij do El-Cars i jak dotrze tego samego dnia odsyłają.

  • +1 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zrób sobie drugą koniecznie też. Posiadanie jednej karty zwłaszcza w Megane II / Scenic II to proszenie się o kłopoty

  • +1 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Te czytniki się nie psują.

Czyli mam zapasowy - zbędny. Tanio sprzedam :-D

Cytat

Wyślij do El-Cars i jak dotrze tego samego dnia odsyłają.

Dziękuję za info. Mam zaufanego elektronika, który dzisiaj mi naprawił kartę.

Cytat

Karta do naprawy na 100%. Do poprawienia luty na transponderze lub cewce. Cewka częściej.

Diagnoza trafiona w 10, dziękuję pięknie!

Dzisiaj zabrałem się za naprawę karty. Filmiki na youtube pokazują jak łatwo otworzyć obudowę. Nie było łatwo, połamałem ją, bo była sklejona wewnątrz, okrojenie rantu nie pomogło :-) Warto przygotować sobie na taką okoliczność nową obudowę. Nie mogę powiedzieć, że byłem dobrze przygotowany ;). Zrobiłem fotki i zaznaczyłem miejsca klejenia:

01.thumb.jpg.fb9efd00f8d43dc723f5627c71b11bd1.jpg

Nie poradziłem sobie ze sklejeniem, które jest w miejcu, gdzie znajduje się kluczyk i tutaj pękła mi jedna z połówek obudowy.

Dodatkowo, już po demontażu pękniętej części obudowy, zauważyłem że nie mogę wyjąć elektroniki, ponieważ styki baterii są zamocowane/zalane w plastiku obudowy. Zaznaczyłem te miejsca na kolejnym zdjęciu:

02.thumb.jpg.b6499d86de4c13155ee8610a8d40740b.jpg

Musiałem to jakoś wyciąć:

03.thumb.jpg.54a86783bf2b992fe41e0a00597d8869.jpg04.thumb.jpg.e9487ca9e10e697f7a15cd65042edfb5.jpg05.thumb.jpg.348f667a52e0ef1509e1706c47e8ba14.jpg

Oddałem elektronikę do naprawy. Zaznaczam miejsca gdzie zostały poprawione luty. Trzecia nóżka rezonatora nie jest lutowana, opiera się tylko na płytce. Elektronik polecił mi przykleić ją na kropelkę. Zrobię to, gdy będę miał już nową obudowę:

06.thumb.jpg.10154d110446949d9da405e065d159d3.jpg

Karta wygląda tragicznie, ale działa jak nowa :-D

20180226_201832.thumb.jpg.4e774104e44466e76526f3acc60dd3d2.jpg20180226_201903.thumb.jpg.09de28202ef41ed2571b48bf6dea33d8.jpg

Nowa (druga) karta kupiona, kodowanie załatwione u mojego mechanika. Dziś jeszcze kupię obudowę do tej naprawianej elektroniki i będę zabezpieczony :-)

Dziękuję za pomoc koledzy!

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)
Cytat

Zrób sobie drugą koniecznie też. Posiadanie jednej karty zwłaszcza w Megane II / Scenic II to proszenie się o kłopoty

 

Mała aktualizacja.

Nowa obudowa kupiona i wymianiona.

Nowa karta kupiona i dzisiaj zakodowana.

Podam koszty jakie poniosłem, może ktoś jest zainteresowany:

1. Naprawa karty - 20

2. Zakup nowej obudowy (18 +8,60 wysyłka) - 26,60

3. Zakup nowej karty (119,99 + 7,20 wysyłka) - 127,19

4. Kodowanie nowej karty (120 - 20 zniżka) - 100

Koszt całkowity: 273,79

karty.thumb.jpg.832fbd63e1a7c71a76f1f41457f93ff0.jpg

Edytowano przez piottro1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Coś potaniało? Ja w 2013 za dorobienie karty do MII płaciłem 350 zł (z kartą) we Wrocku i była to cena "jak wszędzie".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kartę kupiłem na znanym portalu aukcyjnym (nie wiem czy link mogę podać) za cenę jak wyżej. W Chinach można jeszcze taniej, od 12 do 20$.

Mechanik w moim mieście bierze 120 za kodowanie ale dał mi zniżkę (miło) dla stałego klienta :-)

Kilka lat minęło, więc jak widziesz kosztowała mnie w sumie 227,19.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To tak dla porównania: jakieś 3 lata temu (~maj 2015) dorabiałem kluczyk umieszczony w karcie; sprawę załatwiłem w ASO za 105,68 PLN. Wówczas kompletna karta w ASO - pytałem z ciekawości - kosztowała zdaje się ok. 500 PLN.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Teraz dorobienie karty  dla M II/SC II bez hands free to wydatek 250-350 zł. Zazwyczaj bez docięcia grota w tej cenie

Hands Free to koszt 400-600zł zależy gdzie

 

Do M III jest zupełnie inaczej, bo jest zupełnie inna dostępność kart zwłaszcza HF, inne możliwości czyszczenia używanych kart i kompletnie inny sprzęt wymagany do jej dopisania (tanim kablem czy clipem zapomnij)

 

Z ASO to jest tak, że drożej jest zrobić kartę do starego auta niż do nowego. Ta tendencja się utrzymuje od dawna. Kiedyś Karta do Espace IV z Hands Free kosztowała 400zł. TEraz 800 minimum a poza ASO trudno osiągalne. Tak samo teraz do Talismana robi się w ASO w okolicach 500 zł. Pewnie za 3-5 lat będą chcieli już 1000

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×