Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl


Masz ciekawy materiał wideo związany z motoryzacją?
Dodaj go do na naszej bazy - kliknij tutaj, wybierz kategorię i dodaj film

Recommended Posts

Witam. Mam pytanko... Posiadam auto Renault Megane Scenic grand 3. Jest to 2012r.  1.5 DCI 110 KM.

Wymieniony został akumulator na nowy,świece i filtr paliwa- powodem tych wymian były: trudności odpalania, gaśnięcie silnika od razu po odpaleniu i utrata obrotów...

Samochód aktualnie ma ciężko z odpaleniem...nie kręci wogóle i nie pokazuje ikonki świec oraz checka na ekranie...natomiast po kliknięciu 20 pare razy na START samochód nagle odpalił...

Po podłączeniu do komputera pokazało delikatne błędy na wtryskach i blokadzie kierownicy...Niestety więcej dowiem się jak samochód znów nie odpali i zostanie podłączony wtedy z tym błędem pod komputer...

Pytanie brzmi..czy ktoś miał podobny problem ? Albo orientuje się jaka może być tego przyczyna...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Może nie odpala i szybko gaśnie, bo brak wysokiego ciśnienia paliwa i sterownik odlącza wtryski. Scenic ma pompę elektryczna do zasilania pompy wtryskowej. Jeśli ta w baku szwankuje będą takie problemy. Łatwo to sprawdzić jej działanie odpinajac jedną szybkozlaczke .( później należy odpowietrzyć.

Nie ma podgrzewania świec to również nie ma kręcenia rozrusznikiem.

Nie wiem, czy przypadkiem brak przepływu prądu przez zasilanie pompy lub czujnik niskiego ciśnienia nie blokuje podgrzewania świec, bo ono włącza się po małej zwłoce czasowej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Teraz już problemów z gaśnięciem nie ma po wymianie świec i filtra...zostało tylko ten problem że wciskam przycisk START/STOP pokazuje że testuje system,pokazuje się OK i nic nie działa więcej... Dopiero za którymś kliknięciem w końcu odpalił...chwile pochodził i już nie miał problemu z odpaleniem :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, jabrze napisał:

Scenic ma pompę elektryczna do zasilania pompy wtryskowej.

Scenic III nie ma, zamiast tego ma gruszkę do ręcznego pompowania paliwa.

 

Amatorr00 sprawdź czujniki nad pedałem hamulca i sprzęgła. Było o tym pisane, poszukaj.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, jabrze napisał:

Scenic ma pompę elektryczna do zasilania pompy wtryskowej. Jeśli ta w baku szwankuje będą takie problemy. Łatwo to sprawdzić jej działanie odpinajac jedną szybkozlaczke .( później należy odpowietrzyć.

Skąd masz takie wiadomości? Nie ma żadnej pompy w baku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)
1 minutę temu, meganecoupe02 napisał:

Scenic III nie ma, zamiast tego ma gruszkę do ręcznego pompowania paliwa.

 

Amatorr00 sprawdź czujniki nad pedałem hamulca i sprzęgła. Było o tym pisane, poszukaj.

Diagnostyka nie wykazałaby tego błędu ?

I za którymś razem by nagle odpalił  ???

Edytowano przez Amatorr00

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
21 minut temu, aniewa napisał:

Skąd masz takie wiadomości? Nie ma żadnej pompy w baku.

 

21 minut temu, meganecoupe02 napisał:

Scenic III nie ma, zamiast tego ma gruszkę do ręcznego pompowania paliwa.

 

Skojarzyłem do tego https://e-katalog.intercars.com.pl/#/ekatalog/osobowe/towary/5859/1401000000/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
34 minuty temu, Amatorr00 napisał:

Diagnostyka nie wykazałaby tego błędu ?

I za którymś razem by nagle odpalił  ???

Wrzuć luz, spróbuj odpalić z wciśniętym pedałem sprzęgła i hamulca jednocześnie.

Nie mam pewności, że to jest rozwiązanie.

Komputer błędu nie pokaże, bo czujnik jest sprawny, ale przestawił się w mocowaniu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziś mechanik dzwonił i powiedzieli że świece które były wcześniej 4.4 . Teraz wstawił 12 i trzeba przeprogfamowac sterownik. Zobaczymy czy będzie działać 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A jakoś to racjonalnie wytłumaczył? Fabrycznie świece są na 4,4 V i sterownik do takich świec jest przyuczony. Po co poprawiać fabrykę?

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

4.4 nie produkują już do tego modelu bądź wgl coś w tym stylu dlatego jest do nich sterownik 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Do tego silnika to raczej na 12 V nie dostaniesz, na 4,4 V jest duży wybór. Coś kręcą ale chyba wiedzą co robią.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zaraz poszukam te świecie, zapytam dokładnie czy czasem coś nie kręcą jeśli je znajdę 

27 minut temu, aniewa napisał:

Do tego silnika to raczej na 12 V nie dostaniesz, na 4,4 V jest duży wybór. Coś kręcą ale chyba wiedzą co robią.

Właśnie widzę,że duży wybór jest świec 4,4                               Więc nie mam pojęcia co Oni kręcą...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
17 godzin temu, meganecoupe02 napisał:

Amatorr00 sprawdź czujniki nad pedałem hamulca i sprzęgła. Było o tym pisane, poszukaj.

Czujniki przy pedałach nie mają wpływu na rozruch silnika, jeżeli już to mogą przymulać, powodować spadek mocy, dławienie.

3 godziny temu, Amatorr00 napisał:

Właśnie widzę,że duży wybór jest świec 4,4 V. Więc nie mam pojęcia co Oni kręcą...

Należy jak najprędzej zmienić mechanika.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, Andrzej-2010 napisał:

Czujniki przy pedałach nie mają wpływu na rozruch silnika, jeżeli już to mogą przymulać, powodować spadek mocy, dławienie.

Niestety Andrzeju nie masz racji. Przedstawiony w mocowaniu czujnik może spowodować, że auto przejdzie "testy" pojawi się napis ok, ale rozrusznik nie ruszy dopóki czujnik nie zalapie prawidłowego położenia. 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×