Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

Recommended Posts

Witam

temat stary ale potrzebuję porady bo już do głowy dostaję :-)

Renault Megane III Grandtour 1.4TCE

wymiana oleju na jaki

teraz zalany  Castrol OE 5W40 (według ostatniej faktury w ASO DE)

pozostać przy nim czy zmienić na

Valvoline Synpower MST C3 5W40

Elf SXR 5W40 

lub inna propozycja

większość jazda po mieście

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Valvoline Synpower MST C3 5W40 może być jak najbardziej, wystarczy nawet Valvoline Synpower 5W40, polecam również Motul 8100 X-cess 5W40.

  • +1 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No właśnie czytam o tych Motul

i w sumie są dwa 

Motul 8100 X-cess 5W40

oraz

Motul 8100 X-clean 5W40

obydwa polecane z tym że clean nie posiada cząstek popiołu

budżet nie stanowi problemu (bez przesady :))

po przeczytaniu następnych opinii itd wziąłbym tego Motula ale który? :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja z tanich rozwiązań polecam specol gold 5w40 lub valvoline allclimate. Pierwszy kosztuje 65 zł za 4l, a drugi ok 100 zł za 5l.

  • +1 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie masz FAPa więc nie musi być X-clean.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak tak wczytuję się coraz dalej to coraz większy mętlik mam w głowie :-) w starej megance nie miałem tego problemu hehehe

teraz czytam że castrol magnatec nie jest polecanym olejem tak samo ten Valvoline MST i bądz człowieku tu mądry 

jedni chwalą inni psioczą a człowiek tylko chce dobrze dla swojego auta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Za bardzo zgłębiasz temat :-D. Jeździłem na Elfie, Valvoline i obecnie na Motul. Wszystkie są dobre, mają aprobatę RN0700/RN0710, tyle że Elf to olej hydrokrakowany, pozostałe 2 to Fully Synthetic.

Edytowano przez Laros
  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@Laros ani jeden ani drugi nie jest pełnym syntetykiem :-)

Imo lepiej lać olej tańszy, ale wymieniać go częściej niż odwrotnie.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zawsze, bez względu na jakim oleju jeżdżę, wymieniam go wraz z filtrami co 10k-12k km, lub co rok.

1L_8100_X-cess_5W40.thumb.JPG.96d59fd71ba1c865e006b15cfba942f9.JPGi-valvoline-synpower-5w40-4l.thumb.jpg.81c3033bce28a4c6073b3bfe48974c50.jpg

Pytanie do znających temat lepiej - czyżby producent oznaczając etykietę 100% Synthetic lub Full Synthetic wprowadzał nas w błąd?

Edytowano przez Laros

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chyba faktycznie za bardzo wnikam w to :-)

wezmę Motul 8100 X-cess 5W40 i mam nadzieję że będę zadowolony zresztą za jakieś 12 tys można zmienić :)))

do tego filtry Purfluxa i bedzie ok

Dzięki Wam wielkie za pomoc !!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Pytanie do znających temat lepiej - czyżby producent oznaczając etykietę 100% Synthetic lub Full Synthetic wprowadzał nas w błąd?

Tak, a to dlatego, że prawo nie definiuje czym jest pełna syntetyczność.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Już kupiłem

za olej Motul i dwa filtry 210zł z wysyłką

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

w opisie masz 62 tys nalotu, wg. instrukcji serwisowej przy tym przebiegu powinienes wymienic swiece, a jak autko ma 6 latek to rowniez pasek osprzetu.

image.thumb.png.10222be4f14d88da12da347352195737.png

lapka2.gif

REGULAMIN

pkt 5.6 i 5.8 - literki PL - mireczek01

  • +1 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
13 godzin temu, niebianskaskurwoala napisał:

Tak, a to dlatego, że prawo nie definiuje czym jest pełna syntetyczność.

Czyli sytuacja analogiczna jak z przysłowiową zawartością "mięsa w mięsie". Ręce opadają jak nas w ..uja robią <czerwona>

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@Laros lepiej bym tego nie ujął. Dlatego lepiej niż patrzeć na barwne opisy trzeba sprawdzać czy spełnia normę i zmieniać max. co 10tyś lub rok. Sam przy 40 tyś. jestem po 4 wymianie (a w ostatnich warunkach temperaturowych rano trochę masła na bagnecie), zawsze Elf, ale następny będzie Penrite.

Edytowano przez deku
  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Makog dzięki za info muszę to sprawdzić

według faktur z ASO De które mam w 2016 miał większy przegląd ale nie pamiętam co tam było wymieniane muszę to sprawdzić

auto ma 5 lat :-)

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z @deku. Imo najistotniejsze jest to, żeby olej wymieniać często i regularnie, a to czy jest firmy X czy Y to sprawa totalnie drugorzędna. W wolnej chwili polecam lekturę tego krótkiego tematu (niby dotyczy to konkretnego modelu, ale tak naprawdę 99,9% informacji sprowadza się do wszystkich innych silników). Można tam dowiedzieć się jak łatwo rozpoznać czy olej jest syntetyczny czy hydrokrakowany, są też podane niektóre oleje które zostały sprawdzone pod tym kątem.

Edytowano przez niebianskaskurwoala
  • Like 1
  • +1 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z wymianami miedzy 10k-12k jak już wspominałem, nie ma u mnie problemu, nigdy nie przemawiały do mnie zalecenia producenta o 20k a potem 30k między wymianami. Dzięki @niebianskaskurwoala za naświetlenie problemu, tym bardziej że mechanicy, o sprzedających nie wspomnę, mają z reguły blade pojęcie w tym temacie. Plusik leci <piwko>.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ile tańszy zamiennik kupisz, 5 zł? :-) NGK na allegro kosztują 38 zł, więc stawiam na to, że te ori pewnie są właśnie tej firmy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak tylko pytam :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja kupowałem orginały, tyle że brałem cały zestaw serwisowy, czyli olej, filtry oraz świece.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, Laros napisał:

Czyli sytuacja analogiczna jak z przysłowiową zawartością "mięsa w mięsie". Ręce opadają jak nas w ..uja robią <czerwona>

A wiecie Panowie, że podobnie jest ze skórą? Na przykład w obuwiu, szczególnie roboczym, które robi się często (tańsze modele) ze skóry tzw. mielonej? Jest to zmielony odpad skóry gotowej + różnego rodzaju żywice. Wszystko sprasowane i wykończone np. przetłoczone tak żeby imitować prawdziwą skórę licową.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...