Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

lordboss

Megane III phIII 1.6 16v Po postoju długo kręci zanim odpali

Recommended Posts

Witam,

Od kilku dni mam problem z moim MIII z K4M z 2015r z przebiegiem 43k

Po dłuższym postoju zanim odpali dość długo kręci rozrusznik, w pierwszej chwili myślałem że aku słaby, ładowałem go 7h i po ładowaniu trasa 45km. na następny dzień rozczarowanie, to samo. aby wyeliminować możliwość uszkodzenia aku podmieniłem akumulator z 206 i niestety wygląda to tak samo :(

W styczniu byłem na przeglądzie w ASO, później czyściłem sobie przepustnice.

ktoś ma jakiś pomysł ? muszę wybrać się pod Clip może on coś podpowie 

pod linkiem filmik ukazujący problem 

https://www.youtube.com/watch?v=nkXwXCTJeQg&feature=youtu.be

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

za radą jednego z kolegów na grupie FB odpiąłem wtyczkę elektryczną od przepustnicy i odpalił pięknie, czyżby przepustnica padła ? 

chyba jutro kupię jakąś na podmiankę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wyczyść przepustnicę i nie poznasz auta.

 

Edit____

Jakoś umknęło mi że czyściłeś.

 

 

Edytowano przez deku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co miesiąc mam to robić ? :-D chyba w styczniu ją czyściłem :-) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Edytowałem właśnie swojego posta bo mi umknęło, że to robiłeś.

 

Wyciągałeś ją do czyszczenia?

Edytowano przez deku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Porządnie ją wyczyściłem łącznie z odmą i rurą od filtru 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wyczytałem, to masz instalację LPG, a w stopce brak tej informacji.

Zakręć gaz na butli, pojeździj na samej benzynie, obserwuj.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

przełączałem na pb przed zgaszeniem i żadnej różnicy 

jeździłem też na samym pb 

trzeba będzie na Pastelową jechać na clipa :)

Edytowano przez lordboss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Trzeba zakręcić gaz na butli, przełączanie to za mało.

Uzupełnij stopkę jak chcesz otrzymywać wiarygodne podpowiedzi.

Edytowano przez Andrzej-2010

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Myślisz że elektrozawór przepuszcza gaz ? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, lordboss napisał:

trzeba będzie na Pastelową jechać na clipa :-)

Tak BTW: dobrze wiedzieć, że kilometr ode mnie ktoś ma Clipa :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, lordboss napisał:

za radą jednego z kolegów na grupie FB odpiąłem wtyczkę elektryczną od przepustnicy i odpalił pięknie, czyżby przepustnica padła ? 

chyba jutro kupię jakąś na podmiankę

Możesz się trochę bardziej rozpisać co do tej wtyczki bo u mnie też kręci i kręci zanim odpali to sobie bym sprawdził to co Ty...

Jaka wtyczka, gdzie, co to daje i co można przy tym się popsuć :-) ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@ditronDo przepustnicy dochodzi jedna wtyczka elektryczna która steruje pracą wolnych i wysokich obrotów. Po odpięciu wtyczki będzie wchodził na obroty i wywali błąd, ale przynajmniej to zawęża pole poszukiwań. Kolega z grupy na FB pisał że u niego w 2.0 padł silniczek regulujące pracę wolnych obrotów. kupił używaną rozebrał i podmienił uszkodzony silniczek. Chyba na próbę kupię przepustnicę bo mnie to denerwuje jak diabli. BTW po odpięciu mojej 2 dni palił na dotyk dziś znów kręcił i kręcił 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

5aa25318b48fb_przepustnica141620.thumb.png.b776ef3e5774d34b0919f31972bad40b.png

Przed wymianą/kupnem przepustnicy sprawdź ;

- napięcia i zmiany rezystancji potencjometru,

- napięcie zasilania powinno wynosić ok.5V, przy liniowym przyroście pomiędzy 0,5 – 5,0 V,

- ważne aby wartości zmieniały się liniowo i proporcjonalnie do wychylenia łopatki przepustnicy,

- nagłe przeskoki wartości oznaczają, że oporowa warstwa potencjometru jest zużyta, czyli wytarta.

Zakręcenie gazu na butli nic nie dało???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zakręcenie nic nie dało, i zdradź tajemnice co miało by to dać ? :-)

Nie kojarzysz na których pinach sprawdzić te rezystancje ? 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Większość usterek wynika z niewłaściwego montażu i regulacji LPG. 

Zakręcenie gazu, to wyeliminowanie instalacji LPG i jej wpływu na usterkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

instalacja montowana w ASO do nowego auta i do tej pory jest wszystko ok :-D

dzięki będę dzwonił na dniach :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Niestety problem wraz z spadkiem temperatur powrócił... 

Do tej pory była przepustnica na podmiankę, nic z tego

drugi map sensor, też pudło

nieziemsko mnie wkurza to i wygląda to obciachowo jak pod firmą, sklepem itp kręci i kręci zanim odpali 

ma ktoś jakiś nowy pomysł ?

a czy świece mogą mieć coś z tym wspólnego ? 

w zeszłym roku w styczniu wymieniłem świece na Bosch'a i jakiś czas po tym zaczął się ten problem z rozruchem 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja też kiedyś walczyłem z rozruchem na zimno (ponad rok) i winowajcą był rozrusznik (mimo tego że ładnie kręcił to prąd był kiepski)  więc można by u Ciebie też do sprawdzić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź Tomek, nie wiem co o tym sądzić bo problem z długim paleniem pojawia się jak temp spadnie w okolice zera. gdyby rozrusznik był kaput to by zawsze słabo kręcił. na filmiku z zeszłego roku słychać jak ochoczo kręci. nawet aku podmieniałem bo myślałem że jest kiepski już

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@lordboss niekoniecznie, silnik zimny olej gęstszy i żeby "przełamać" trzeba większej siły aniżeli jak silnik ciepły albo mamy +-20 stopni na zewnątrz :) . Zobacz zresztą jak niektóre diesle w zimę cieżko palą, porównanie może od czapy, ale tam widać jak niskie warunki atmosferyczne mają wpływ na rozruch silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To że kręci to nie znaczy że ma odpowiednią prędkość obrotową potrzebną do rozruchu, jak nie świece, aku, przepustnica, map sensor to bym rozrusznik podejżewał,
Ewentualnie walnij mu plakiem przed odpaleniem na zimno , zobaczysz jaka bedzie reakcja :D 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@czik3njak najbardziej masz rację, ale kiepski rozrusznik słychać, obejrzyj filmik z 1 postu. ewidentnie słychać że ładnie i ochoczo kręci.

i też inna kwestia, minimalny przebieg, problem zaczął się jak auto miało coś koło 42k przebiegu 

Będę musiał chyba oddać do serwisu bo już nie mam za bardzo pomysłu na to :( 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

O kurdę, widziałem ten filmik już dawno dawno w tym roku na youtube. Bardzo współczuje, że nadal z tym walczysz bo Ja bym chyba z nerwów już włosy powydzierał :D. Mimo wszystko tak jak radzą koledzy, sprawdź rozrusznik, a nóż to może być to. Moje poprzednie auto tak odpalało, ale był to diesel i okazało się, że "cofa" się paliwo, zanim mechanik powymieniał tam co miał wymienić ratowałem się tym by stawiać auto przodem do dołu czyli stawałem np tyłem na krawężniku. Tutaj to benzynka więc niestety nie pomogę odpukać u mnie wszystko działa więc mechanika za często nie widuję to i przypadłości 1.6 nie znam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×