Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

Recommended Posts

Witam serdecznie,

od niedawna jestem posiadaczem Renault Megane II PHI z instalacją gazową LPG.

x

Silnik: 1.6 16V, 2006 rok, sedan

x

Na gołe oko nie zauważyłem tego, ale po włożeniu palca do płynu chłodniczego wyraźnie jest w nim olej. Nie jest to jakaś specjalnie duża ilość, jednakże obawiam się że może to być problem UPG.

x

Ogólnie przy uruchamianiu zimnego silnika czasami dłużej pokręci, ale nie wygląda to jakoś zbytnio przejmująco. Na LPG od samego początku przy rozgrzanym silniku lubi przerywać (na wolnych obrotach i przy 2 tysiącach), a na benzynie silnik pracuje równo. Tylko po odpaleniu zimnego silnika przez moment pracuje jakby na 700 obrotów a potem już równo w granicach 900-1000 (benzyna). 

x

Zauważyłem również pocenie się silnika przy kolektorze, być może jakaś uszczelka do wymiany. Auto również nie traci na mocy, wszystko pracuje dynamicznie i równo (tylko przy LPG małe problemy).

Samochód nie dymi na biało, nie ma zapachu benzyny w środku. (co do LPG to obstawiam że problem z cewką)

x

Ogólnie to bardzo obawiam się tej uszczelki, jednak wyczytałem coś na tym forum że może być tak, że dostaje się olej z termostatu chłodnicy. Czy jest to miejsce warte sprawdzenia, czy jechać na test uszczelki?

x

Edit.

Pod korkiem oleju nie ma masła. Nie zauważyłem aby płyn chłodniczy znikał, raczej jego stan jest taki sam. Po rozgrzaniu silnika i odkręceniu korka jest charakterystyczne syczenie (jest ciśnienie). 

Samochód trzyma temperaturę, w miarę szybko się rozgrzewa. Płyn nie bulgocze w zbiorniku.

x

Drugi temat lpg:

lapka2.gif

REGULAMIN:

5.9 Zabrania się nadmiernego i niepotrzebnego stosowania klawisza ENTER... - mireczek01

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź obudowę termostatu. Taka duża magistrala na boku silnika. Tam kanały olejowe i wodne są obok siebie. Koszt uszczelki to 40-60 zł w zależności czy masz plastikową czy aluminiową. Możesz jeszcze zaglądnąć jak wyglądają świece.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czy do tego celu trzeba zlac olej z silnika? Płyn chłodniczy zleje tak czy siak. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie, olej zawsze spływa do miski, a więc jest daleko poniżej obudowy termostatu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś, kto posiada ten samochód mógłby mi podpowiedzieć, czy we wszystkich otworach obudowy termostatu musi być śruba? Bo w 2 miejscach nie miałem śrub i być może to jest przyczyna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W plastikowej nie ma wolnych dziur ale 3 śruby trzymają plastik do przewodów więc jakby ich nie było to byłbym się za bardzo nic nie działo. W aluminiowej nie wiem jak jest. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tzn. jak rozkręcałem to 2 śrubki krótkie były, poza tym miałem 3 miejsca wolne. W jedno z nich wkręciłem śrubę myślę że odpowiedniej długości, ale pozostały jeszcze dwa.

 

Zaznaczyłem je strzałkami. Nie wiem jakie śruby tam wkręcić. Chyba nie te najdłuższe bo one idą w miejsca bardziej wysunięte, a te są odrobinę mniej. Bardzo dziękuję za poświęcony czas i zainteresowanie tematem. :-)

 

IMG_20180311_203446.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Miałem kolego taki sam przypadek,tylko u mnie fartem zbiegła się awaria termostatu.Po wymianie i wymyciu zbiorniczka wyrównawczego problem znikł.Obudowa termostatu taka jak u Ciebie.Wymianę należy robić przy zimnym silniku,bo olej leci z otworu.Najlepiej upust oleju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A ja mam przy okazji pytanie. Czy przy plastikowej obudowie termostatu nie ma możliwości wymiany samego termostatu? Dobrze widzę, że tam jest bezczelnie zgrzane?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jest możliwość wyciągnięcia samego termostatu, zgrzanie termostatu z obudową to byłby strzał w kolano, siedzi tam metalowa zawleczka prosta w wyciągnięciu :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Biorąc pod uwagę na przykład konieczność wymiany tylnych tarcz hamulcowych razem z łożyskami, wcale bym się nie zdziwił jakby termostat wymieniało się razem z obudową ;) Przyglądałem się tym obudowom z ciekawości, bo wcześniej czy później pewnie czeka mnie wymiana termostatu, i po prostu zauważyłem, że w metalowej króciec jest przykręcany do reszty, a w plastikowej owych śrub nie widzę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

×