Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

PROBLEM Z SZYBA MEGANE CC


Rekomendowane odpowiedzi

Witam problem polega na tym ze przy otwieraniu dachu nie opuszcza się szyba kierowcy a z panelu drzwi działa poprawnie otwiera sie i zamyka oraz mam lekki trzask  w klapie bagażnika dźwięk wychodzi na 99% z zamka centralnego 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy problem to uszkodzony moduł silnika szyby. Dokładnie jego obwód sterowany z modułu UCH. Oczywiście najpierw jeszcze trzeba sprawdzić czy pin w kostce od tego modułu np. nie zaśniedział, ale raczej poszedł moduł.

Drugiego problemu to może coś więcej np. kiedy trzaska. I tam nie ma jako takiego zamka centralnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moduł to ten przy silniku.

9 godzin temu, lukaszkarolina08 napisał:

kiedy klapa tylnia się odchyla

Podczas otwierania dachu, czy podczas otwierania bagażnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz dojść do tego dźwięku sam. Niech ktoś otwiera dach, a ty słuchaj kierunku skąd dochodzi. Za dużo możliwości. Jeżeli by to był dźwięk tylko od klapy to szukaj przy mechanizmie uchylania tylnej klapy (tam gdzie zamek tylnej klapy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Cześć mam Megane II phI CC od nie dawna i mam problem z szybami. Otóż przy otwieraniu dachu wszystkie szyby oprócz lewej tylnej się zamykają i otwierają. Natomiast z przycisku w drzwiach kierowcy można otworzyć i zamknąć tylko lewą tylną szybę i czasami otworzy się szyba kierowcy. Bezpieczniki sprawdzone, wtyczki posprawdzane. Nie mogę też otworzyć przyciskiem w drzwiach pasażera i tymi z tyłu szyb pojedynczo. Czyżby przyciski były uszkodzone? Albo może moduły przy silniczkach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z opisu wynika, że masz każdy uszkodzony na swój sposób, no to raczej wszystkie do wymiany. Z objawów wynika, że cała mechanika jest dobra i instalacja też,

skoro każda szyba się otwiera - tylko że na różne sposoby (różnymi przyciskami) więc raczej to uszkodzone moduły.

Dnia 23.04.2018 o 09:25, moki napisał:

Natomiast z przycisku w drzwiach kierowcy można otworzyć i zamknąć tylko lewą tylną szybę i czasami otworzy się szyba kierowcy.

Czy tylna lewa szyba otwiera się ze swojego przycisku, ale z centralnego nie? Jak tak to wg mnie moduł.

Jak działają pozostałe przyciski w innych szybach?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylne lewa nie otwiera się ze swojego przycisku oraz nie otwiera się z centralnego przycisku. Otwiera się tylko od kierowcy. Tylna prawa i pasażera  nie otwierają się ze swojego przycisku anie od kierowcy. Te otwierają się tylko z centralnego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, moki napisał:

Tylne lewa nie otwiera się ze swojego przycisku oraz nie otwiera się z centralnego przycisku. Otwiera się tylko od kierowcy.

I to jest dziwne. Gdy naciśniesz przycisk tylnej szyby u kierowcy czy u pasażera to i tak sygnał w końcu trafia do jednego przewodu (za kostką R2 pod siedzeniem kierowcy jest łączenie tych dwóch przewodów i dalej już idzie jeden przewód do modułu silnika). Jak by był zepsuty moduł to nie działał by bez względu na który przycisk byś naciskał (nie dotyczy przycisku centralnego). Dlatego wynika z tego, że któryś przycisk jest zepsuty lub gdzieś jest uszkodzony przewód. Najlepiej najpierw zamień przyciski pasażera lewy z prawym i sprawdź czy jest jakaś zmiana. - wszystko to dotyczy szyby tylnej lewej. Pozostałe szyby to raczej moduły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 25.04.2018 o 19:50, mireczek01 napisał:

XXX


Super dzięki za podpowiedź :-) zbliża się weekend majowy to będzie w sam raz na pobawienie się przy Cabrio

lapka2.gif

REGULAMIN

5.13    Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Temat przeniesiony do wątku o tej samej tematyce. - mireczek01

Witam 
x
Wiem ze temat był juz wałkowany ale nie znalazłem odpowiedzi na mój problem więc proszę o podpowiedź gdzie szukac przyczyny awarii. Auto właśnie kupiliśmy i tych szybek nie sprawdzilismy podczas zakupu (błąd). 
x
Obie tylne szybki zupełnie nie działają, ani z przycisków przy tylniej kanapie, ani z drzwi kierowcy ani z podłokietnika. Zupełnie padły. Gdzieś przeczytałem ze wszystkie szyby powinny opóścic się przy składaniu dachu. W naszym w ogóle nie opuszczają sie, żadne. Przednie możemy opuścić z drzwi (kierowcy bądź pasażera). Przycisk w podłokietniki nie działa w ogole wiec podejrzewam że gdzieś tam musiało coś sie rozłączyć. 
x
Udało mi sie rozebrać poszycie tylnego boku i tam jest suchutko więc to nie problem zalania. 
x
Podsumowując, przednie szyby opuszczaja sie tylko z drzwi, tylnie w ogóle a przycisk szyb w podłokietniku nie działa w ogóle. 
x
Mogło coś tam paść? jak sie dobrać do tej centralki środkowej?

x

Z góry dziekuję za odpowiedzi.
x
Pozdrawiam

x

 

lapka2.gif

REGULAMIN:

5.9 Zabrania się nadmiernego i niepotrzebnego stosowania klawisza ENTER... - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg. mnie przednie szyby na 99% to moduły przy silniczkach. U nie też jak zaczęły padać to jeden po drugim i już jestem na etapie wymiany 3 modułu. Oczywiście zostaje 1% i zdemontuj podłokietnik tak jak tutaj i zobacz czy wszystko masz podłączone. Ponadto w dziale PLIKI masz schematy elektryczne i możesz posprawdzać przewody.

Co do tyłu to też obstawiam sterowniki, ale tutaj dodatkowo sprawdził bym kostki pod fotelem kierowcy. Ponadto za kostką pod fotelem przewód +12V rozdziela się na prawą i lewą szybę. Jest to złącze lutowane i lubi w tym miejscu się przerwać (zaśniedzieć na amen). Najlepiej jak miałeś zdjęty tylny boczek to odłącz kostkę od silnika i zobacz czy na śrdokowych grubych przewodach jest 12V. Jak jest to już raczej na 99% moduły szlak trafił - reszta rzadko się uszkadza.

Ponieważ kupiłeś samochód niedawno, weź też pod uwagę jedną rzecz, że poprzedni właściciel coś ostro naknocił w instalacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!