Skocz do zawartości

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl


Masz ciekawy materiał wideo związany z motoryzacją?
Dodaj go do na naszej bazy - kliknij tutaj, wybierz kategorię i dodaj film

andriosza

Ogólne Kontrolka oleju i stop podczas mrozu

Recommended Posts

Witam

W ostatni weekend jadąc na południe Polski po przejechaniu ok 400 km i mega złej pogodzie zapaliły mi się (tzn mojej żonie) kontroli od oleju i stop...żadnych niepokojących objawów nie było.. potem wróciła też ok 400 km z zapalonymi kontrolkami  i wszystko ok..jaka przyczyna? Filtr oleju? poziom sprawdziłem ok i na bagnecie i na wyświetlaczu. Może jakiś błąd elektroniki od tych mrozów i lodu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Od kiedy masz to auto?

Ile km nim zrobiłeś?

Jeżeli świeci się kontrolka oleju, tzn. że ciśnienie oleju w układzie jest za niskie.

Co ostatnio było robione?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Prawdopodobnie coś z czujnikiem ciśnienia. Jeżeli jesteś pewny stanu filtra i oleju podjedź do mechanika na pomiar ciśnienia.  Zawsze coś dowiez się o wydajnościi pompy. 

Może też być zasyfione sitko smoka.

Edytowano przez lufa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie no auto mam 3 lata i nic się z nim nie dzieje olej na czas filtry itp. całą zimę bez zarzutu czy w garażu czy na zewnątrz stało. Autem zrobione jest za naszej kadencji jakieś 40 tys. spalanie w trasie 5l w mieście 6 6,5. oleju nie bierze może 0,5l od wymiany do wymiany. Jakby np pompa oleju to by chyba auto nie wróciło z trasy 400 km? Może filtr oleju jednak? Albo czujnik ciśnienia... może reset przez odłączenie aku?

W silniku nic nie musiałem nigdy robić...tarcze klocki jedyne co robiłem turbina ok moc dobra. Jedyne co było dziwnego to po zakupie jak wymieniłem olej i resztę to przez jakieś tydzień, dwa pluło nagarem z tłumika ale potem spokój.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na zimnym też od razu zapala się kontrolka?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A zapomniałem dodać na zimnym jest ok nic się nie dzieje - jechałem tylko do garażu jakieś 300m. Nie jechałem nim jeszcze normalnie ale zona mówiła, że po kilku km pojawiają się kontrolki...

Dziwi mnie fakt, że przez 400 km nic się nie działo tzn. obroty ok, nie grzał się, normalnie pracował silnik...dodam jeszcze, że auto wygląda jakby wróciło z bieguna północnego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To nie ma na co czekać pompa daje za mało ,jak zrzucisz miche to zobaczysz stan panewek ,a jak będziesz dalej śmigał to korba bokiem wyjdzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Auto stoi w garażu od soboty nieruszane i tak zostanie, na szczęście jest drugie, poczekam chyba od przyszłego tygodnia jak będzie cieplej no i mechanik i te wszystkie pomiary. Nowa pompa oryginał 200 zł nie jest tragicznie. Ciągle się słyszy o tych odwróconych panewkach, że to od oleju... a aucie jest elf 10 40 nie wiem czy dobrze?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Należy skontrolować;

- panewki wału korbowego,

- łożyskowanie wału rozrządu,

- stan turbiny,

- stan magistrali olejowej,

- stan zaworu odmy,

- przepłukać układ olejowy, ( opiłki )

- wymienić pompę oleju, 

- poczytać temat ; Na Co Zwrócić Uwagę Przy Kupnie MEGANE II /1,9/ Dci /120 KM do roku 07.2005

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ło no to na grubasie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak zapali się kontrolka + stop zgaś silniki i zaraz zapal. Zobacz czy kontrolka od razu się zaświeci (a nawet nie zgaśnie) czy po pewnym czasie (nawet krótkim) się zaświeci. Jak uszkodzony układ to od razu ciśnienie by było niskie i kontrolka by nie gasła zaraz po zapaleniu. Jak zapali się po chwili to stawiam na czujnik ciśnienia. Też tak miałem, że po odpaleniu nie świeciła, a po chwili zaczynała świecić + stop. Okazał się uszkodzony czujnik ciśnienia i to wszystko. Po wymianie wszystko wróciło do normy. Dlatego najpierw wymień czujnik i jak to nic nie da, zabieraj się za np. zdejmowanie miski itd. Czujnik jest zero-jedynkowy, tzn., że wyłącza kontrolkę po przekroczeniu określonego poziomu ciśnienia (czytałem po jakiej wartości i to była bardzo mała wartość ciśnienia oleju, teraz nie pamiętam ile) i nie ma na niego wpływu wysokość ciśnienia jaki panuje w układzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To mnie kolego trochę pocieszyles...wymienię czujnik... Pozdrawiam... auto wstawię do mech jak się ociepli. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam 

Dziś odpaliłem megi i czujnik ciśnienia raczej wykluczam. Kontrolki zapalają się tylko na rozgrzanym silniku i jak się dołoży obrotów... Więc chyba grubsza sprawa. Może sama pompa tylko? Może turbina...

Na końcówce wydechu była jakby sądzą...i zauważyłem potem ze przed garażem musiało to wystrzelic bo był ślad na polbruku... 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jedz do jakiegoś mechanika i po prostu zapłać za sprawdzenie ciśnienia oleju. Podłączy miernik i będziesz wiedział na czym stoisz.

1 godzinę temu, andriosza napisał:

jak się dołoży obrotów

No to trochę dziwnie, raczej powinna się najszybciej świecić na niskich obrotach. Czy jak odpuścisz obroty to kontrolka gasła?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie nie gaśnie. Kontrolki gasną po zgaszeniu silnika i po odpaleniu zaraz nie świecą się.. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja bym kupił nawet jakiś używany (tanio) czujnik i bym wymienił sam. Wiedział bym na czym stoję. Jak nie masz możliwości samodzielnej wymiany to najlepiej jednak zmierzyć ciśnienie przed podjęciem jakiś poważniejszych kroków.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nowy czujnik w granicach 30 zł więc nie jest źle ale gdzie się znajduje.... Wiem jak wygląda ale niemiłe go napierzyc.. Chyba od strony alternatora? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak od strony alternatora, ale bliżej strony od koła zamachowego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ciężko będzie samemu ale spróbuję... 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ok. Akcja zakończona z autem. W te mrozy musiał się jakoś uszkodzić czujnik ciśnienia oleju... po wymianie jest spokój (15 zł czujnik+20zł wymiana) na szczęście... Ja obstawiam tak: auto przejechało długą trasę ok 400 km bez przystanku, potem stało na dworze na mrozie kilka godzin no i jazda z powrotem i zapalają się kontrolki - musiało moim zdaniem coś tam strzelić... Już nie ważne usterka usunięta. Dzięki wszystkim za pomoc pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A już chciałeś robić generalkę silnika :-) , dobrze że się tak mało boleśnie skończyło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, mireczek01 napisał:

dobrze że się tak mało boleśnie skończyło

Bo posłuchał mądrej rady <piwko> 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×